[F1] Powtarzające się błędy

Topic created · 21 Posts · 4067 Views
  • Witam,
    Drodzy klubowicze proszę o pomoc w pewnej kwestii. Byłem już u kilku mechaników we Wrocławiu i dalej borykam się z tym samym problemem.
    A mianowicie nikt z nich nie potrafi mi pomóc odnośnie zlikwidowania dwóch błędów, a mianowicie:
    17511 - P1103 - 35-00 (sonda to wiem)
    [b]17549 - P1141 - 35-00[/b] głównie nad tym błędem sie skupiam bo pomimo kilku czynności dalej powraca (czyszczenie/wymiana przepustnicy z adaptacją/wymiana na inny Map sensor/Szczelność sprawdzona rzekomo wszystko szczelne)

    Prośba wielka o wskazanie kogoś kumatego kto poradziłby coś w tym temacie z Wrocławia bądź okolic, nie musi być mechanikiem, bo z tego co widzę większość z nich nieobrażając nikogo jak nie wskażesz gdzie tkwi problem to sami nie znajdą.

    [color=#FF0000][b]Wątki gdzie w temacie będzie napisane np. Proszę o pomoc!!! będą usuwane bez informowania autora o tym . Tematy normalnie nazywamy. Teraz to traktuję jako upomnienie.
    Temat i posty edytowane przez Tomuś[/b][/color]

  • Z tego co pamiętam masz LPG i tak jak pisałeś jeszcze I-szej generacji. Pytanie na jakim paliwie są generowane te błędy.

  • bonifacy....
    na benzynie i gazie...

  • Zrób na benzynie jakieś 50 km, sprawdź, czy błąd będzie wyskakiwał. Jeśli tak, to jest kilka możliwości:

    • zakłócenie sygnału z lambdy - odpalić VAG'a w czasie jazdy, vag scope, włączyć rejestrowanie napięcia lambdy i co jakiś czas zerkać, czy wykres jest stabilny
    • nieszczelny układ dolotowy/wylotowy - możliwe, że uszczelka pod kolektorami/przepustnicą jest nieszczelna
    • niestabilne ciśnienie w układzie paliwowym - pompa paliwa do sprawdzenia (używana kosztuje grosze, wymiana to banał). Jeśli pompa paliwa nie wyrabia, ot ECU błędu nie wywali, a silnik będzie szalał.
    • czujnik położenia wału

    Jeśli na benzynie będzie ok, to gaz do sprawdzenia/regulacji.

    EDIT
    naprawę zacznij od tego, co wiesz - jeśli masz błąd grzałki i wiesz, co z tym zrobić, skup się na tym. Często jest tak, że dalsze błędy są pochodną pierwszego.

  • zloty...dzięki za odpowiedź.
    A czy może być to wina rozrządu? (naciągniety albo pzeskoczył)
    Nie tłucze sie ale słyszałem o takim przypadku na innym forum.
    Te same błędy i okazało się ze rozrząd a koleś wymienił pół auta.
    nie wiem czy mogę wrzucić link ... 🙂 <!-- s:) -->
    Pozdrawiam

  • [quote="Pietia_87"]A czy może być to wina rozrządu? (naciągniety albo pzeskoczył)[/quote]
    Wydaje mi się że zostanie wtedy zarejestrowany błąd 16725 lub 17748. Sprawdż w blokach pomiarowych , grupa 012. Pozycja 3 ma się mieścić między 25...31 , pozycja 4 - 85.....91.

  • dzięki bonifacy.
    sprawdze...pozdrawiam

  • Witam,
    sprawdziłem grupa 012:
    pozycja 3: 27
    pozycja 4: 87

    Widzę ze minimalnie mieszcze sie w normie ale czy napewno???

  • Wydaje się w normie . U mnie jest 28 ,88. Rozrząd wymieniany około 15 tyś. km. wstecz.
    Możesz jeszcze zapodać co masz w bloku 002 pozycja 3 ? i jeszcze odpowiednio - 003 pozycja 2 i 3 , oraz 031 - 4. Silnik rozgrzany na wolnych obrotach. Osobno dla PB i LPG.

  • Witam,
    w grupie 2 - 3 pozycja: 4.12 ms
    w grupie 3 - 2 pozycja: 397,8 mbar / 3 pozycja: 3,9%
    co do grupy 31 nie mam możliwości sprawdzenia. nie mam licencji wersji rozszerzonej VCDS-lite
    dzięki za info
    Pozdrawiam

  • Odczyty w normie. Szkoda że nie możesz podejrzeć grupy 31. Zrobiłeś coś z tym pierwszym błędem ?

  • Może zaczyna się wiązka odzywać. Nie dzieją się przy okazji tych błędów jakieś inne historie?

  • co do wiązki sprawdzałem jakis czas temu...ale może cos przeoczyłem.

  • diagnoza padła od mechanika.
    popychacze do robienia (co za tym idzie zdejmowanie glowicy, bo taki silnik z dup...y) no i co najbardziej boli koszty i to nie małe nawet 2000zł
    Cisnienie w kolektorze przy rozgrzaniu silnika potrafi spaść do 260-70 mbar. Już nie mam mocy do tego samochodu.
    jestem załamany :zalamany: <!-- s:zalamany: -->

  • Powiedz mi jedno, czy jak odpalisz auto i ono jest zimne cyka/stuka ci w silniku?
    Bo jeżeli nie to na pewno nie są popychacze.
    Czy masz auto słabe ? Szybko słabnie ci pod górkę? Wolnej się rozpędza?

  • witam,
    Jak odpale samochód to klekocze, napewno troche mniej niz na rozgrzanym.
    Co do mocy, auto mega słabe dusi sie, ciężko się rozpędza tak jakby coś go trzymało i blokowało. Pod górke to samo.

    ciężki temat, zaczynam sie zastanawiac nad sprzedaża :zalamany: <!-- s:zalamany: -->
    bo koszty dosyc mocno rosną.

  • Wstępnie mogę określić że masz do remontu kompletną głowice + wałek rozrządu i rozrząd.
    Koszta są wysokie 😕 <!-- s:/ -->

  • Witam,
    orientujesz sie jaki to koszt?
    Pozdrawiam

  • Nie orientuję się 😞 <!-- s:( --> . musisz zadzwonić do mechanika bądź aso i się zapytać

  • Lepiej skorzystaj z mechanika.Koszty w ASO będą ogromne.Myślę że całość będzie oscylować między 1000-1500zł.

Log in to reply