[F1] Powtarzające się błędy
-
Witam,
Drodzy klubowicze proszę o pomoc w pewnej kwestii. Byłem już u kilku mechaników we Wrocławiu i dalej borykam się z tym samym problemem.
A mianowicie nikt z nich nie potrafi mi pomóc odnośnie zlikwidowania dwóch błędów, a mianowicie:
17511 - P1103 - 35-00 (sonda to wiem)
[b]17549 - P1141 - 35-00[/b] głównie nad tym błędem sie skupiam bo pomimo kilku czynności dalej powraca (czyszczenie/wymiana przepustnicy z adaptacją/wymiana na inny Map sensor/Szczelność sprawdzona rzekomo wszystko szczelne)Prośba wielka o wskazanie kogoś kumatego kto poradziłby coś w tym temacie z Wrocławia bądź okolic, nie musi być mechanikiem, bo z tego co widzę większość z nich nieobrażając nikogo jak nie wskażesz gdzie tkwi problem to sami nie znajdą.
[color=#FF0000][b]Wątki gdzie w temacie będzie napisane np. Proszę o pomoc!!! będą usuwane bez informowania autora o tym . Tematy normalnie nazywamy. Teraz to traktuję jako upomnienie.
Temat i posty edytowane przez Tomuś[/b][/color] -
Z tego co pamiętam masz LPG i tak jak pisałeś jeszcze I-szej generacji. Pytanie na jakim paliwie są generowane te błędy.
-
bonifacy....
na benzynie i gazie... -
Zrób na benzynie jakieś 50 km, sprawdź, czy błąd będzie wyskakiwał. Jeśli tak, to jest kilka możliwości:
- zakłócenie sygnału z lambdy - odpalić VAG'a w czasie jazdy, vag scope, włączyć rejestrowanie napięcia lambdy i co jakiś czas zerkać, czy wykres jest stabilny
- nieszczelny układ dolotowy/wylotowy - możliwe, że uszczelka pod kolektorami/przepustnicą jest nieszczelna
- niestabilne ciśnienie w układzie paliwowym - pompa paliwa do sprawdzenia (używana kosztuje grosze, wymiana to banał). Jeśli pompa paliwa nie wyrabia, ot ECU błędu nie wywali, a silnik będzie szalał.
- czujnik położenia wału
Jeśli na benzynie będzie ok, to gaz do sprawdzenia/regulacji.
EDIT
naprawę zacznij od tego, co wiesz - jeśli masz błąd grzałki i wiesz, co z tym zrobić, skup się na tym. Często jest tak, że dalsze błędy są pochodną pierwszego. -
zloty...dzięki za odpowiedź.
A czy może być to wina rozrządu? (naciągniety albo pzeskoczył)
Nie tłucze sie ale słyszałem o takim przypadku na innym forum.
Te same błędy i okazało się ze rozrząd a koleś wymienił pół auta.
nie wiem czy mogę wrzucić link ... <!-- s:) -->
Pozdrawiam -
[quote="Pietia_87"]A czy może być to wina rozrządu? (naciągniety albo pzeskoczył)[/quote]
Wydaje mi się że zostanie wtedy zarejestrowany błąd 16725 lub 17748. Sprawdż w blokach pomiarowych , grupa 012. Pozycja 3 ma się mieścić między 25...31 , pozycja 4 - 85.....91. -
dzięki bonifacy.
sprawdze...pozdrawiam -
Witam,
sprawdziłem grupa 012:
pozycja 3: 27
pozycja 4: 87Widzę ze minimalnie mieszcze sie w normie ale czy napewno???
-
Wydaje się w normie . U mnie jest 28 ,88. Rozrząd wymieniany około 15 tyś. km. wstecz.
Możesz jeszcze zapodać co masz w bloku 002 pozycja 3 ? i jeszcze odpowiednio - 003 pozycja 2 i 3 , oraz 031 - 4. Silnik rozgrzany na wolnych obrotach. Osobno dla PB i LPG. -
Witam,
w grupie 2 - 3 pozycja: 4.12 ms
w grupie 3 - 2 pozycja: 397,8 mbar / 3 pozycja: 3,9%
co do grupy 31 nie mam możliwości sprawdzenia. nie mam licencji wersji rozszerzonej VCDS-lite
dzięki za info
Pozdrawiam -
Odczyty w normie. Szkoda że nie możesz podejrzeć grupy 31. Zrobiłeś coś z tym pierwszym błędem ?
-
Może zaczyna się wiązka odzywać. Nie dzieją się przy okazji tych błędów jakieś inne historie?
-
co do wiązki sprawdzałem jakis czas temu...ale może cos przeoczyłem.
-
diagnoza padła od mechanika.
popychacze do robienia (co za tym idzie zdejmowanie glowicy, bo taki silnik z dup...y) no i co najbardziej boli koszty i to nie małe nawet 2000zł
Cisnienie w kolektorze przy rozgrzaniu silnika potrafi spaść do 260-70 mbar. Już nie mam mocy do tego samochodu.
jestem załamany :zalamany: <!-- s:zalamany: --> -
Powiedz mi jedno, czy jak odpalisz auto i ono jest zimne cyka/stuka ci w silniku?
Bo jeżeli nie to na pewno nie są popychacze.
Czy masz auto słabe ? Szybko słabnie ci pod górkę? Wolnej się rozpędza? -
witam,
Jak odpale samochód to klekocze, napewno troche mniej niz na rozgrzanym.
Co do mocy, auto mega słabe dusi sie, ciężko się rozpędza tak jakby coś go trzymało i blokowało. Pod górke to samo.ciężki temat, zaczynam sie zastanawiac nad sprzedaża :zalamany: <!-- s:zalamany: -->
bo koszty dosyc mocno rosną. -
Wstępnie mogę określić że masz do remontu kompletną głowice + wałek rozrządu i rozrząd.
Koszta są wysokie <!-- s:/ --> -
Witam,
orientujesz sie jaki to koszt?
Pozdrawiam -
Nie orientuję się <!-- s:( --> . musisz zadzwonić do mechanika bądź aso i się zapytać
-
Lepiej skorzystaj z mechanika.Koszty w ASO będą ogromne.Myślę że całość będzie oscylować między 1000-1500zł.