Witaj na forum Fabia Club Polska

Problem z EGR

Topic created · 11 Posts · 10450 Views
  • Witam,

    W mojej fabii pojawił się problem. Dziś rano zauważyłem, że po zatrzymaniu auta, silnik nie chce schodzić z obrotów, a właściwie schodzi, ale dopiero po kilku sekundach, w czasie których obroty wahają się w przedziale ok. 1000-1300/min. Po południu zaświeciła się żółta kontrolka silnika. Podłączyłem vag-a i pokazał takie błędy:

    17811 - EGR System: Regulation Divergence
    P1403 - 35-10 - - - Intermittent
    17851 - Potentiometer for EGR (G212): Signal too Low
    P1443 - 35-10 - - - Intermittent

    Jakieś dwa lub trzy miesiące temu podczas jazdy miałem inny problem, mianowicie coś jakby dławienie silnika przy niskich obrotach (ok. 2000-2500/min). Trwało to może ze 2 tygodnie, ale vag nic nie pokazywał. Dopiero potem wykrył te same błędy, ale po paru dniach kontrolka zgasła i auto zaczęło zachowywać się normalnie.
    Teraz wygląda na to, że problem powrócił.

    Czy ktoś z szanownych kolegów ma jakiś pomysł, jaka może być przyczyna tego problemu?
    Czy to możliwe, że padł zawór EGR? Auto ma przejechane 118 tyś km, z czego 2/3 przejechane na gazie.

    Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam

  • Moze najpierw wyczysc ten egr i zobacz czy bedzie dobrze.

  • Pierwszy błąd mówi że to "odchyłka regulacyjna".
    Drugi błąd mówi, że to sygnał za słaby.

    Dla obu błędów zalecane jest sprawdzenie instalacji, złącz zaworu EGR. Następnie zrób test instrumentów w sterowniku silnika. Gdy w vag-com zobaczysz że testowany jest zawór N18, to wyjdź z samochodu i przysłuchaj się, czy słychać że cyka.
    Ja później spróbowałbym jeszcze adaptacji zaworu (jeśli oczywiście działa), bo ta ochyłka regulacyjna może na to wskazywać.
    Adaptacje wykonujesz w bloku 74 na zgaszonym silniku i tylko włączonym zapłonie.
    Pozdrawiam.

  • Witam.
    Jakieś 2 lub 3 miesiące temu podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika. Po podpięciu pod kompa pokazało za duży przepływ na zaworze EGR. Skasowałem błąd i do wczoraj było ok. Wczoraj znów zaświeciła się kontrolka silnika. Po podpięciu kompa pokazało następujący błąd:
    17811 - EGR System: Regulation Divergence
    P1403 - 35-00 - -
    Readiness: 0010 0001
    Po skasowaniu i przejechaniu kilku kilometrów znów to samo. Dodam że wzrosło spalanie o jakieś 1,5l/100km. Czy pomoże tutaj coś czyszczenie przepustnicy lub wymiana na nową czy to może coś innego? Z góry dziękuję wszystkim za udzielone informacje.

  • Od czegoś trzeba zacząć. Samo się nie naprawi.
    Wyczyść, skasuj błędy i zobacz co będzie dalej.

  • Wyczyść przepustnice i filtr powietrza w tych silnikach pomaga.

  • Ale czy czyszczenie przepustnicy i filtra pomoże na błąd EGR? Jak dobrać się do czyszczenia przepustnicy? Jutro zabieram się za czyszczenie.

  • Nie wiem czemu ma to coś wspólnego z EGR jednak miałem tak w Yeti 1,2 TSI i to nie raz! Zawsze to pomagało, filtr zawsze nówkę wrzucałem, co do czyszczenia przepustnicy, raz gdy już musiałem to psikłem lekko wd40 a później oddałem na warsztat do czyszczenia.

  • Witam,
    Jakiś czas był spokój, teraz znów EGR daje o sobie znać. VAG pokazał błędy:
    17811 - EGR System: Regulation Divergence
    17848 - EGR Valve (N18): Open Circuit

    Znalazłem ciekawy opis na elektrodzie:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2327685.html<!-- m -->
    Wyjąłem zawór i posprawdzałem rezystancje na pinach i wyszło mi mniej więcej:
    1-5 12 ohm
    2-4 2,7k ohm
    2-6 3,3k ohm
    W porównaniu z opisem z elektrody (1-5 około 8 ohm 2-4 0,8k 2-6 2,1k) wartości znacznie się różnią. Zaryzykowałem i zamówiłem używkę EGRa. Niestety, w zakupionym zaworze wartości rezystancji są podobne jak w tym, który miałem. Jedynie na pinach 1-5 jest mniej, około 9 ohm. Zastanawiam się, czy wartości podane w poście na elektrodzie są poprawne.

    Czy ktoś z szanownych kolegów (niemających problemów z EGRem) byłby tak dobry i sprawdził te wartości w swoim aucie? (Silnik 1.2 12V.) Z góry dziękuję. Jeśli okaże się, że jednak zawór jest dobry, będę próbował sprawdzić ciągłość przewodów (w tej chwili mam z tym kłopot, ponieważ jakieś ustrojstwo z instalacji gazowej uniemożliwia mi swobodny dostęp do sterownika).

    Pozdrawiam.

  • Witam,

    Po wymianie zaworu na zakupioną używkę i przejechaniu 300km, wydaje się, że problem zniknął. Błędów brak. Można zamknąć temat. 🙂 <!-- s:) -->

    Pozdrawiam

  • [b][color=#FF0000]NA PRZYSZŁOŚĆ PROSZĘ UŻYWAĆ SZUKAJKI I NIE DUBLOWAĆ WĄTKÓW[/color][/b] :cisza: <!-- s:cisza: -->

Log in to reply