Stuki

Topic created · 24 Posts · 8113 Views
  • Witam mam taki problem w moiej skodzie fabii 1,4 mpi cos stuka chyba w zawieszeniu tak jakby z tyłu ale cieszko mi powiedziec byłem na stacji diagnostycznej i nic nie wykryli ,te stuki sa jak sie zmienia biegi i to nie za karzdym razem oraz jak sie dodaje gazu i puszcza .Moze ktoś miał z was taki przypadek i wie co to moze stukac .Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

  • Moze masz rozwalone tuleje wahacza, wtedy sie tłucze np. przy "nagłych" zmianach prędkosci.
    Jednak na stacji powinni to zauważyć.

  • Poduszka skrzyni biegów ? Tez miałem takie stuki niby z tyłu niby z przodu na stacji diagnostycznej nie wykryli. Wkoncu rozebrałem filtr i akumulator i dostalem sie do niej, dokrecilem 2 sruby mocujące poduche i cisza.

  • dokrecenie śrub na poduszce skrzyni biegów nic nie dało w dalszym ciągu puka

  • [quote="daniel81"]dokrecenie śrub na poduszce skrzyni biegów nic nie dało w dalszym ciągu puka[/quote]

    Moze sama poduszka jest juz poprostu do wymiany, guma jest wyrobiona. Objawy, o których piszesz mogą na to wskazywać.

  • a jak sie wymienia taka poduszkie ? wystarczy odkrecic tylko te dwie śruby?

  • [quote="daniel81"]a jak sie wymienia taka poduszkie ? wystarczy odkrecic tylko te dwie śruby?[/quote]

    Najpierw sprawdz czy nie jest wyrobiona. Pozniej zastanów sie nad wymiana, mnie sie udalo to z kolega zrobic samemu ale trzeba to dobrze skrecic, podlewarowac skrzynie, srub jest wiecej chyba 6 albo 5, najlepiej warsztat 😉 <!-- s;) -->

  • Jak przy zmianie biegów/ruszaniu to raczej łapa pod silnikiem. Silnik trzyma się na dwóch łapach (poduszkach) po bokach, trzecia (od dołu) trzyma silnik, żeby się nie obrócił. I ona lubi stukać, gdy poluzuje się śruba.

    Podnieś auto, wejdź pod nie od przodu, złap za silnik i poruszaj nim przód - tył. Jeśli będzie stukać, to wymontuj całą łapę, wyczyść, sprawdź, czy guma trzyma i jeśli jest ok, zamontuj z powrotem. Zalecam zastosowanie kleju do gwintów, a jak nie masz, to zwykły klej polimerowy (następca budaprenu) też daje radę.

  • [quote="DannieL"][quote="daniel81"]a jak sie wymienia taka poduszkie ? wystarczy odkrecic tylko te dwie śruby?[/quote]

    Najpierw sprawdz czy nie jest wyrobiona. Pozniej zastanów sie nad wymiana, mnie sie udalo to z kolega zrobic samemu ale trzeba to dobrze skrecic, podlewarowac skrzynie, srub jest wiecej chyba 6 albo 5, najlepiej warsztat 😉 <!-- s;) -->[/quote]

    witam a jak sie sprawdza czy jest wyrobiona

  • Podnieś auto z obu stron z przodu, odsłoń poduszkę, poszarp silnikiem, zobacz, czy poduszka stawia mocny opór, posłuchaj, czy stuka.

  • [quote="zlloty"]Podnieś auto z obu stron z przodu, odsłoń poduszkę, poszarp silnikiem, zobacz, czy poduszka stawia mocny opór, posłuchaj, czy stuka.[/quote]
    ok dzieki tak zrobie i zobacze

  • witam te stuki dochadza gdzies z przodu od strony kierowcy takie pukniecia przy zmianie biegów puszczeniu lub wcisnieciu sprzegła czy delikatnym dodawaniu lub puszczaniu gazu czy to moze byc ta poduszka szkrzyni biegów

  • To raczej bedzie przegub zewnętrzny (ten przy kole) lub wahacz sworzeń na wahaczu.

  • witam podnioslem dzisiaj na lewarku samochod i ruszałem przednim kolem od strony kierowcy i słychac te stuki gdzies po srodku slnika czy jakos tak

  • na samym początku ktoś napisał że może jest naderwana tuleja wahacza tylna i ja na to stawiam, podnieś auto na lewarku wsadź brechę i poruszaj w każdą stronę

  • witam czy tego stukania moze byc przyczyna przegub lub polos zaopserwowalem ze mam taki obiaw wrzucam 1 puszczam sprzeglo i slychac stuk i jade dalej na jedynce bez stuku ,wrzucam wsteczny puszczam sprzeglo i slysze stuk i tak na przemian jedynka i wsteczny słychac te stuki

  • Jeśli stuk jest kilkukrotny (kilkukrotne "strzały"), to przegub.
    Jeśli stuk jest pojedynczy, to może być:
    a) poduszka (łapa) pod silnikiem (luźna śruba)
    b) drążek kierowniczy (niedawno u mnie znalazłem tę właśnie przyczynę stuków)
    c) łącznik stabilizatora (wybita końcówka)
    d) sworzeń wahacza
    e) wybite tuleje wahacza
    f) poluzowany zacisk na amortyzator w zwrotnicy (przynajmniej hipotetycznie)
    g) śruby mocowania zawieszenia

    Do skutecznej diagnostyki przydaje się druga osoba i stetoskop diagnostyczny. Ja w ten sposób ostatnio zdiagnozowałem u siebie lewy drążek kierowniczy stukający od środka.

  • mam zerwana srube kontrujaca tarcze hamulcowa czy to moze byc przyczyna tego pukania ?

  • Raczej średnio, bo tarcza trzyma się na szpilkach (razem z kołem) w czasie jazdy.

    A może po prostu jedź na stację diagnostyczną na szarpaki? Jak nie masz doświadczenia, to ciężko Ci będzie ocenić tylne tuleje wahacza, a z przednimi już w ogóle nie masz szans (są zabudowane).

  • Witam na stacji diagnostycznej bylem i niuc nie wykryli ale teraz zaopserwowałem ze jak przestoji noc chłodna to stukow niema dopiero po dłuzszej jezdzie powracaja

Log in to reply