[F1] PROBLEM Z ZAMKIEM [PP]

Topic created · 8 Posts · 1597 Views
  • W momencie zakupu samochodu właściciel poinformował mnie o proplemie z drzwiami, a mianowicie że:

    1. z centralnego się nie otwierają,
    2. z panelu w drzwiach kierowcu podobno od czasu do czasu (mi jeszcze ani razu)
    3. klamką w kabinie "dzyndzelek" idzie do góry ale drzwi się nie otwierają i dzyndzelek opada
    4. centralny z pilota (tu jest problem na osobny wątek)
    5. kluczyk w zamku [PP] kręci się w kóło....

    Podsumowujący, dzwi od strony pasarzera przód nie otwierają mi się na ta chwile wcale, ani od środka ani wcale.

    Problem następujący:

    1. Nie wiem jak to zrobić samemu bo drzwi nie otworzę puki co otworzyć
    2. podobno VAGiem moge sprawdzić wer. Modułu Komfortu (tylko nie wiem jak, a do VAGa mam dostęp wraz z kablem i już to podpinałem)
    3. Jeśli ratuje mnie zakup nowego zamka to przy okazji chciał bym się dowiedzieć czy mogę wymienić zamek i dalej otwierać wszystkie zamki z tegosamego kluczyka (z forum wynika że potrzebna jest jakaś nakładka lub mechanicy robią to "magią jakoś"), a poza tym chciał bym się dowiedzieć jak rozwiązać problem z centralnym zamkiem dodam tylko że podobno pilot do niego jest nieorginalny i jeśli centralny jest podpięty pod modół własny to problem będzie leżał po jego stronie bo pilot działa bo świeci, a jeśli pod oryginalny modół komfortu fabii to będę mógł sobie zakupić kluczyk scyzoryk i podpiąć pod niego resztę.....

    Skoda Fabia 1.4 16v 101KM Elektryczne szyby przód tył manual, domykanie szyb po przytrzymaniu kluczyka, miga dioda przy dzyndzlu kierowcy ale nie wiem czy jest alarm i nie wiem jak to sprawdzić.

    PROSZĘ O POMOC BO PROBLEM MOŻE MNIE KOSZTOWAĆ, A CHCIAŁ BYM UNIKNĄĆ KONIECZNOŚCI POPADANIA W SPORE WYDADKI TYPU MECHANIK. POSIADAM ZDOLNOŚCI DO TEGO TYPU MAJSTERKOWANIA WIĘC SIĘ NIE BOJĄ ALE RYSUNKI LUB SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZY BRAKU DOŚWIADCZENIA MI POMOŻE.

    DZIEKI PRZY ODPOWIEDZI W TEJ PROBLEMATYCE

  • To ci pewnie nie pomoze, ale rzuć okiem, przynajmniej będziesz wiedziła co się kryje pod tapicerką w drzwiach:
    http://www.youtube.com/watch?v=B_wtbh1vtEs<!-- m -->

    Ja ostatnio wymieniałem mechanizm podnoszenia szyby u siebie i musze cie uprzedzic ze jak ściągniesz tapicerke to żeby dobrac sie do zamka trzeba ściagnąć blache, która u mnie była przynitowana (trzeba było rozwiercic nity).

    Niestety nie wiem jak ci pomóc z otwarciem drzwi.

  • O ironio....!

    Film nie działa.
    "Wystąpi błąd, spróbuj później."

    a co do reszty problemów, puki co nie mam odpowiedzi na nic....

  • Apropo pkt 5 myśle ze to moze pomoc
    http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/87<!-- m -->

    Miałem taki same objawy u siebie, zrobiłem samemu i działa jak trzeba 🙂

  • A jakis instruktarz....?

    Po przeczytaniu kilku artykułów zrobiłem trik i drzwi się otworzyły. Tzn

    1 kluczykiem w zamku kierowcy przekreciłem 2x szybko do pozycji otwierania i myśle ze tak zwany "safe" odbokował drzwi.
    PS zamek nie działa tak ze prosze o instrukcje wymiany tej końcówki...

    Szukam przyczyny nieotwierających się drzwi bo taka rzecz nie moze mi sie juz przytrafiac.

  • funkcję SAFE można wyłaczyć z poziomu kompa. choć nie znalazłem opisu tej funkcji. jesteś pewien że to jest SAFE ?

    sprawdzenie działania zamków możesz również zrobić komputerkiem. :cwaniak: <!-- s:cwaniak: -->
    [quote]2. podobno VAGiem moge sprawdzić wer. Modułu Komfortu (tylko nie wiem jak, a do VAGa mam dostęp wraz z kablem i już to podpinałem)[/quote]
    sprawdzasz bloki mierzone. w jednym z nich znajdziesz 4 grupy podpisane jako door..... ot cała filozofia. nawet pisze że open/close 🙂
    otwieraj poszczególne drzwi a system bedzie zmieniac open/close.

    najszybszy test bez kompa, to obserwować lampke w kabinie czy sie zapala po otwarciu drzwi.

    w najlepszym razie czeka cie taka robota : [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=55135#p55135]>>klik<<[/url]

  • sytuacja wygląda następująco:

    Drzwi pasażera otwierają mi się z kluczyka na obecną chwilę losowo, a wygląda to tak.

    Widzę że rygiel reaguje przy otwieraniu pierwszej blokady (czyli pierwsze otwarcie blokady) przy drugim rygielek, albo idzie do góry albo zostaje na miejscu. Sposobem wówczas jest przekręcenie kluczykiem dwukrotnie w pozycje otwarcia drzwi i w ok. 3s. staram się otworzyć drzwi od środka i jak zauważyłem sprawdza się ten manewr prawie za każdym razem (prawie= za każdym bo jeszcze nie zacią mi się w ten sposób).
    Na obecną chwilę szukam sensownej odpowiedzi na tak głupio działający zamek bo ile samochodów miałem tak żaden takiego kalectwa nie przedstawiał.

    Czy może mieć to coś wspólnego z "czujnikiem krańcowym" ogólnie nie podświetlają mi się drzwi przy otwieraniu i nie reaguje lampka w samochodzie ustawiona w pozycji otwieranych drzwi (świeci cały czas w tej pozycji) więc pisząc to domyślam się że chyba jest tu coś wspólnego...

  • [quote="mikiholik"]
    Czy może mieć to coś wspólnego z "czujnikiem krańcowym" ogólnie nie podświetlają mi się drzwi przy otwieraniu i nie reaguje lampka w samochodzie ustawiona w pozycji otwieranych drzwi (świeci cały czas w tej pozycji) więc pisząc to domyślam się że chyba jest tu coś wspólnego...[/quote]
    to jest podstawowa diagnoza którą możesz wykonać bez podłaczania komputera.
    każde drzwi z osobna otwierane i zamykane powinny powodować zapalenie lampki i jej zgaszenie jeśli pracuje silnik.

Log in to reply