Spalanie stukowe w silniku 1,4 16V

Topic created · 12 Posts · 7045 Views
  • Witam,
    Mam Fabie z 2000r, przebieg 64 tys, silnik 1.4 16V 75KM (AUA) bez gazu. Mam taki drobny ale niepokojacy objaw: spalanie stukowe. Dzieje się to kiedy przy około 2 tys obrotow gdy zaczynam przyspieszac, z gazem uchylonym tak na 1/3 (4 lub 5 bieg), szczególnie pod jakies wzniesienie. Zauwazylem, ze czym jest gorecej, tym tym latwiej i mocniej się to robi.
    Najgorzej było w upaly, a już calkiem mocno, kiedy byla wlaczona klima (dodatkowe obciazenie silnika). Zatankowanie benzyny 98 zamiast 95 tylko niewiele pomaga. Sprawdzilem VAGiem czy przypadkiem nie ma jakis bledow w sterowniku silnika – ale nic to nie dalo, było czysciutko. Niepokoi mnie to tym bardziej, ze ten silnik ma przeciez czujnik spalania stukowego a mimo to nie potrafi sobie poradzic z przeregulowaniem (opoznieniem) zaplonu. Podejrzewam, ze może to być wina zaworu EGR. Czy ktos z Was miał cos podobnego?
    Pozdr.
    K.

  • ... ja wymieniłbym świece na nowe. Może stare są już zużyte i elektrody "trzymają" temperaturę.

    ..jeśli możesz to podłącz komputer do samochodu i pojeździj, powysilaj silnik- może to być niesprawny czujnik spalania stukowego-komputer tego nie widzi w czasie postoju.

    ...i nie jeździsz może na paliwie z Neste albo innego takiego wynalazku?

  • Świece wymieniłem nie dawno - bez rezultatu.
    Skanowłałem wiele razy sterownik silnika, nawet zaraz po takiej jeździe - w pamieci zero bledow.
    Probowałem róznych benzyn z róznych stacji, 95 i 98 - bez roznicy.

  • Czujnik spalania stukowego jest dosyć istotny i sterownik pamiętałby jego błąd i włączył tryb awaryjny.Jaką temperaturę silnik pokazuje vag w czasie pracy,jakie napięcia sondy?A może rozrząd przeskoczył?Przejedż się dla pewności z podłączonym vagiem.Opisz wogóle co się dzieje bo gdyby było faktycznie spalanie stukowe to byś już nie jeżdził.

  • VAG pokazuje temperature w normie, tzn ok 90st C. Napiec sondy nie sprawdzalem jeszcze. Co Twoim zdaniem warto mierzyc procz sondy lambda w czasie takiej jazdy testowej z wlaczonym VAGiem i ewentualnie VAG scopem?
    Co do tego czy jest to spalanie stukowe to nie mam watpliwosci. Charakterystyczny dzwiek wydobywa sie z silnika przy okreslonych stanach pracy silnika tak jak pisalem powyzej. Dzieje sie tak przez kilka sekund, np podczas przyspieszania a ostatnio nawet przy ruszaniu. Przestaje kiedy odpuszcze gaz albo wcisne do podlogi. Najgorzej jest w upaly a juz calkiem kaplica kiedy wlacze klime.
    Co ciekawe nie wystepuje to w ogole kiedy silnik jest zimny jak rowniez kiedy temp. otoczenia jest ponizej +5st C, nawet przy nagrzanym silniku. Upewnilem sie tez juz, ze silnik zasysa tylko zimne powietrze, kiedy sie nagrzeje. Nie dawno mialem planowa wymiane swiec - tez bez poprawy.
    A co do rozrzadu to tez go podejrzewam, bo kiedy sprawdzalem usatwienie kol wedlug instruckcji serwisowej (foto ponizej) to kola pasowe nie pokrywaly sie idealnie z tymi znakami. Ale nie wiem czy to tak ma byc? Moze ktos mi podpowie kto ma taki sam silnik.

  • Śmiem twierdzić, że masz coś skopane z rorządem może i od nowości skoro Ci się znaki nie pokrywają.

  • Nic nie wymyślimy-jedź z tym na warsztat. Najlepiej niech sie jakiś kumaty mechanik przejedzie twoja Fabią-to nic nie kosztuje. Koniecznie napisz potem co powiedział mechanik.....

  • Ok, tak wiec zrobie.
    Jestem umowiony z mechaniorem na piatek po swietach, bedzie mi sprawdzal ustawienie rozrzadu. Dam znac oczywiscie co i jak.

  • Ja zadam może głupie pytanie, ale kto pyta - nie błądzi.

    Jak rozpoznać spalanie stukowe? Co się wtedy dzieje? Są jakieś charakterystyczne odgłosy? Wiem co to jest spalanie stukowe, ale nie wiem jak to rozpoznać.

    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam.

  • Spalanie stukowe objawia sie tym, ze silnik (benzynowy) wydaje dzwiek jak gdyby nagle stal sie zimnym dieslem TDI. Trwa zaledwie kilka sekund, np w czasie przyspieszania ale jest to bardzo szkodliwe dla silnika. Dzieje sie tak wtedy, gdy mieszanka nie spala sie z normalną predkoscia a wybucha w nagle w calej objetosci cylindra, tzn. dochodzi do detonacji, stad nazwa: spalanie detonacyjne lub stukowe. Jesli chodzi o teorie to wiem juz sporo :-), gorzej z praktyka ale moze mechanior cos pomoze.

  • Dzis bylem u mechaniora. Sprawdzil rozrzad - wszystko gra. Jak na zlosc w czasie jazdy probnej z mechaniorem akurat nic sie nie dzialo. Tak wiec bede szukal dalej sam.

  • No to kanał 😞 <!-- s:( --> , powodzenia dalszym szukaniu.

Log in to reply