Układ kierowniczy

Topic created · 4 Posts · 1027 Views
  • Ad 1 ściągać może z powodu złego wyważenia koła, bądź nierównego ciśnienia w oponach,
    Ad 2 to strzelanie i stuki na nierównościach mogą być początkiem kończącego się łożyska mcpersona tudzież sprężyny amortyzatora.Czy stuki są po obu stronach, czy tylko z jednej?

  • Pojedź na geometrię, pomierz wszystkie kąty, zbieżność i wszystko będzie jasne.
    Objawy siły skręcania i powracania wskazują na mniejszy kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w prawym kole niż w lewym. Może wpakowałeś się w jakąś dziurę prawym kołem i je cofnęło. Bez pomiaru dyskusja bez sensu.

  • Przechylona w prawo przy jeździe na wprost - do poprawki na ustawianiu zbiezności (jakieś 45 - 90* obrotu lewym drążkiem w prawo)

    Objawy, jakie opisałeś w dużym stopniu pasują do nieprawidłowej zbiezności. W jaki sposób mechanik badał zbieżność - specjalistycznym sprżętem (upomnij się o wydruk), czy sznurkami po feldze?

    Koła powinny być delikatnie rozbieżne - podczas jazdy (napęd na przód) wszystko ładnie się układa.

    Co do strzelania/stukania to z reguły przyczyny są dwie: przeguby i łożyska kolumny MacPhersona (opory obracania sprężyny przy skręcaniu, napina się i strzela). Przeguby odpadają, skoro strzela na postoju.

Log in to reply