Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. JBZ
    J

    JBZ (@JBZ)

    0
    Reputacja
    12
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o JBZ

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez JBZ

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez JBZ

    • J
      Fabia I drgania przy włączonej klimatyzacji

      [quote="leshnikov"]A może po prostu teraz to zauważyłeś?[/quote]
      Wydaje mi się że nie ale ponieważ na co dzień wożę się innym to jest to możliwe.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • J
      Fabia I drgania przy włączonej klimatyzacji

      Tyle że problem występuje od kilku miesięcy.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • J
      Fabia I drgania przy włączonej klimatyzacji

      Skoda Fabia I 2007 silnik 1.2 12V BME
      Od kilku miesięcy przy włączonej manualnej klimatyzacji wyłącznie na wolnych obrotach jest odczuwalne drżenie silnika. Objaw znika po zwiększeniu obrotów. Nie występuje na wolnych obrotach bez włączonej klimatyzacji.
      Samochód używany sporadycznie - średnio raz w tygodniu. Przebieg 66 000 km, świece wymienione przy 50 000 km, filtr pow. rok temu. Klimatyzacja nabijana 3 lata temu.
      Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • J
      [F1] Kierownica ucieka w lewo

      [quote="zlloty"]Zaczałbym od ustalenia, czy to wspomaganie, czy coś innego. W tym celu podniósłbym przód auta, ustawił na kobyłkach i pokręcił kierownicą w lewo i w prawo przy wyłączonym zapłonie.
      Następnie włączyłbym silnik i znowu pokręcił.

      Jeśli w obu przypadkach jest anomalia w sile kręcenia kierownicą, to szukałbym w zawieszeniu. Jeśli anomalia jest tylko przy włączonym wspomaganiu, to stawiałbym na maglownicę. [/quote]

      Przy podniesionym przodzie różnic dla skrętu w lewo i prawo nie ma. Zawieszenie sprawdzałem wcześniej na szarpakach SKP. Zostają jeszcze łożyska McPhersonów i sprężyny.

      Przy okazji, wartości z pomiaru geometrii przodu.

      Geometria po regulacji str. lew/str. pr.

      • zbieżność 0 st 0 min/ + 0 st 0 min, całkowita + 0 st 0 min,

      • kąt wyprz. sworznia zwr. + 3 st 40 min/ + 3 35 min - oba wyniki poza zakresem (+ 4 st 28 min / + 0 st 30 min -0 st 30 min, człowiek, który regulował twierdzi że skoro obie wartości są zbliżone to nie może to mieć wpływu na nieprawidłowe objawy z jednej str,

      • pochylenie osi sworznia zw. +13 st 23 min/ + 13 @ 42 min-brak wartości nominalnych,

      • pochylenie koła -0 st 31 min/ - 0 st 34 min.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • J
      [F1] Kierownica ucieka w lewo

      Dla wyjaśnienia na postoju, zarówno przy włączonym jak i wyłączonym silniku, różnicy przy kręceniu nie ma. Jest tylko podczas jazdy.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • J
      Układ kierowniczy

      Mam podobny problem
      http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=11702<!-- l -->

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • J
      [F1] Kierownica ucieka w lewo

      Geometria prz i tył ok ale kąt wyprz. sworznia zwr. + 3 st 40 min/ + 3 35 min - oba wyniki poza zakresem (+ 4 st 28 min / + 0 st 30 min -0 st 30 min, człowiek, który regulował twierdzi że skoro obie wartości są zbliżone to nie może to mieć wpływu na nieprawidłowe objawy z jednej str,
      Wycieków nie ma. Poziom płyny do wspomagania ok.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • J
      [F1] Kierownica ucieka w lewo

      Od jakiegoś czasu podczas zauważyłem różnicę pomiędzy oporem kierownicy przy skręcaniu w lewo i prawo. Podczas jazdy w lewo kierownica skręca się dużo lżej niż w prawo.
      Auto ma 6 lat, 60 000 km, jest bezwypadkowe. Męczyłem się z tym kilka miesięcy. Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem tylne tulejki przednich wahaczy. Dzisiaj pojechałem na pomiar geometrii. W zawieszeniu luzów nie ma, opony są nowe, wyważone, zbieżność była do poprawki jest ustawiona. Kąty (zresztą nieregulowane) są ok a różnice przy kręceniu kierownicą zostały.Opory toczenia i siła hamowania również jest ok.
      Nie jest problem uniemożliwiający eksploatację auta ale nie jest również po mojemu prawidłowy objaw. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie w rozwiązaniu problemu.
      Dla wyjaśnienia Fabia I 2007 z silnikiem BME.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • J
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      Kontrolka znów przypomniała o swoim istnieniu. Czy jest możliwa wymiana samego zaworu pochłaniacza par paliwa?

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • J
      [F1] Brak światła po otwarciu drzwi, nie piszczy na włączony

      [quote="anubis"]raczej krańcówka, miałem podobny przypadek, znikł po jej wymianie[/quote]
      Krańcówka w drzwiach jest teoretycznie elementem niewymiennym (stanowi element zamka) co oczywiście nie znaczy że nie można jej wymienić.

      napisane w Warsztat elektryczny