Witaj na forum Fabia Club Polska

Pasy bezpieczeństwa kierowcy

Temat utworzony · 9 Posty · 10369 Wyświetlenia
  • Witam. Od pewnego czasu pasy bezpieczeństwa kierowcy (pasażera też ale mniej) strasznie słabo mi się wciągają. Co z tym zrobić? Jak się do tego zabrać, jak rozebrać te plastiki ze słupków aby nie poobrywać jakiś zatrzasków?

  • Cześć przy demontarzu nie ściągasz całej osłony słupka tylko w miejscu gdzie mocowany jest pas na słupku podnosisz zakrywający śrubę plastik o ją po prostu odkręcasz.Później odkręcasz drugie mocowanie u dołu i pas jest gotowy do wyjęcia.Wymiana pasa 10 min.

  • Ok tylko zapomniałem dodać ze mam fabie combi 2002r i nie mam tam żadnej śruby. Na słupku mam dwa plastiki i nie wiem od którego zacząć demontaż , Górny zachodzi na dolny i nie wiem jak się za to zabrać.

  • rozbierałem wielokrotnie i nawet dokładnie nie pamietam ale płaski wkrętak wciskasz między uszczelkę a ten plastik w górnej części i delikatnie odchylasz do wnetrza auta, gorzej bedzie podczas składania bo bedzie problem z regulacją wysokości pasa
    poszukaj na allegro jak wyglądają te plastiki - fotki i bedziesz wszystko wiedział

  • Wysuń cały pas. umyj bezyną ekstrkcyjną, wytrzyj czymś jałowym / ręcznik papierowy / i spryskaj silikonem w sprayu /CX 80 /
    Dział do dziś już 2 rok- ( w takim samym modelu )
    omron

  • jak zdemontować pas kierowcy? rozebrałem dzisiaj słupek i utknąłem bo nie wiem jak wyciągnąć tą część zwijającą pas 😞 wkładałem tam rękę żeby wyczuć jakieś nakrętki/śruby i nic nie znalazłem,nawet latarką tam świeciłem i nic nie widzę :zly: <!-- s:zly: -->

  • Ja wczoraj robiłem operację wymiany taśmy w "zwijaczu". Sprawa jest prosta jak drut. Wykręcamy śrubę górną na słupku (tam gdzie jest regulacja wysokości pasa). Odpinamy górny plastik, następnie dolny plastik oraz dolną osłonę, która biegnie na długości progu drzwi kierowcy poprzez słupek środkowy i dochodzi do końca tylnych drzwi (plastikowy długi szary element). W tym momencie mamy cały mechanizm mocowania pasa na widoku. Zwijacz przykręcony jest od dołu śrubą 17 (śruba może by czasami zasłonięta pianką ). Pod zwijaczem, do progu przykręcony jest drugi koniec pasa śrubą 17. W tym momencie cały pas wraz ze zwijaczem mamy w ręku. Ja nie myłem taśmy, tylko ją wymieniłem na nową z seata ibizy. Trochę dużo roboty, ale efekt końcowy wyszedł na medal.

  • "Wysuń cały pas. umyj bezyną ekstrkcyjną, wytrzyj czymś jałowym / ręcznik papierowy / i spryskaj silikonem w sprayu /CX 80 /
    Działa do dziś już 2 rok- ( w takim samym modelu )
    omron"
    Potwierdzam - zrobilem tak przed rokiem
    i pasy jak nowe.

  • Potwierdzam również powyższy sposób - efekt rewelacyjny.
    U mnie jednak trzeba było zdjąć plastiki, żeby pas umyć od samego rozwijacza. Bez zdjętych plastików nie było zbytniego efektu. Polecam również wyczyszczenie z kurzu i brudu całego słupka, gdzie pas chodzi, żeby uniknąć zabrudzenia
    Fabia1

    1. Najpierw zdjąć zaślepkę na regulacji wysokości pasa, odkręcić śrubę, klucz 17. Uwaga na podkładkę.
    2. Podważyć białą, górną osłonę od strony uszczelki z obu stron. Jest na dwóch, mocno trzymających spinkach.
    3. Podważyć czarną osłonę dolną od strony uszczelki z dwóch stron. Osłona nie trzyma się na spinkach, jest wysunięta w dolną osłonę. Wyciągnąć do góry.

    Wyczyścić i spryskać silikonem pas zgodnie ze sposobem kolegów wyżej, od samego rozwijacza.