[F1] VAG 1.4 16V '2005 - świece i przewody zapłonowe (?)
-
Chciałem wymienić przed zimą świece i przewody zapłonowe. Napisałem zatem do ASO Wimar w Warszawie info z prośbą o podanie cen.
Jakież było moje zaskoczenie, kiedy właśnie czytam, że w 1.4 16V nie ma przewodów zapłonowych... a są cewki. A te wymienia się tylko w razie potrzeby.
Świece chcę zmienić na NGK - V-LiNE. Pytanie, są jakieś lepsze świeczki? <!-- s:) -->
Pytanie, czy faktycznie tak jest, że w 1.4 16V nie ma kabli zapłonowych? -
Sam sobie odpowiem. Nie ma w 1.4 16V przewodów zapłonowych. Jest za to listwa zapłonowa, która składa się z cewek. Jak coś siada to wymienia się uszkodzoną cewkę. Albo najlepiej od razu 4 (Beru są po 100 PLN w IC). Co by mieć spokój na dłuuuugo. Pewnie to wiedzieliście, ale może nie wszyscy... <!-- s;) -->
-
16V część miała listwy, a część kable, jednak nie wiem czym to szło, bo takiego silnika nigdy nie miałem.
-
[quote="Super8"] Pewnie to wiedzieliście, ale może nie wszyscy... <!-- s;) -->[/quote]
Ja nie wiedzialem:) -
Ok, więc oddałem auto do serwisu ASO WIMAR... <!-- s;) --> Auto dostało nowe świecie, czyszczenie przepustnicy i czujnik podciśnienia + adaptacja przepustnicy.
Dzisiaj odbiór auta, nie mogę się doczekać, kiedy to będzie odpalało na dotyk, a tak właśnie po testach po nocy furka robi. -
Fura odebrana, dzisiejszy rozruch przy -4 st. C zakończony oczekiwany sukcesem. Teraz auto pali jak Japończyk. <!-- s;) -->