[F1] Jak zmienić kluczyk na scyzoryk?
-
Witam, ostatnio przeglądając internet w poszukiwaniu ciekawych modyfikacji do mojej Fabianki (1,4MPI z 2002), natknąłem się na takie coś:
http://www.auto-dodatki.com/product.php?id_product=254<!-- m -->
Przewałkowałem na forum temat centralnych zamków, autoalarmów (tam przewinęła się zmiana kluczyka) i nikt jednoznacznie nie napisał co i jak dokładnie zrobić. Do konkretów, mam fabryczny centralny zamek i fabryczny autoalarm. Chcę się dowiedzieć jak przebiegłoby u mnie zmienienie tego kluczyka. Poniżej zdjęcie mojego oryginalnego klucza:
[img]http://i61.photobucket.com/albums/h79/esiu1983/kluczyk.jpg[/img]Z tego co już wiem (przynajmniej wydaje mi się, że wiem):
- immo wystarczy przełożyć po rozebraniu starego klucza
- muszę dorobić grot kluczyka
Co potrzebuję wiedzieć:
- kluczyk który jest w tym sklepie ma 3 przyciski, czy da się przełożyć moje bebechy?
- czy jakiś serwis, warsztat musi zakładać nowy grot, czy poradzę sobie z tym sam?
W przypadku tego sklepu, to oferują moduł centralnego zamka, u mnie on jest z alarmem, fabryczny, więc tylko klucze potrzebuję.
Czy ktoś z Was, koledzy, brał się za coś takiego? -
Tu jest tak dość opisane i zdjęcia porobione, nie wiem czy o takie coś Ci chodzi. Facet sprzedaje na allegro i tak opisał, że może coś z tego wywnioskujesz http://allegro.pl/sterownik-zamka-skoda-fabia-felicja-octavia-superb-i2703939067.html<!-- m -->
-
[quote]Tu jest tak dość opisane i zdjęcia porobione[/quote]
przeciez to to samo <!-- s:) --> -
Haha, tak to jest jak człowiek nie zjedzie niżej tylko po 1 zdjęciu. Sorry <!-- s:D -->
-
Spoko, też to później na alledrogo znalazłem <!-- s;) -->
Znalazłem jeszcze takie coś:
http://allegro.pl/nowy-kluczyk-pilot-skoda-octavia-fabia-superb-fvat-i2706984708.html
ale muszę do gościa zadzwonić i dowiedzieć się, czy będzie pasować do mojego autkaJest jeszcze coś takiego:
http://allegro.pl/obudowa-pilot-kluczyk-skoda-fabia-octavia-superb-i2714521023.htmlTylko nie wiem, czy elektronika z 1 linku wpasi pod obudowę z 2 przyciskami...
-
[quote]NR KATALOGOWY
HLO 1K0 959 753 G
434 MHZ
[/quote]
i to rozwiązanie do mnie bardziej przemawia - pod warunkiem, że Twój obecny klucz też działa na 434MHz. - na kluczu powinno to być napisane.
wtedy bez żadnej przekładki - tylko docięcie grota i kodowanie w samochodzie dodatkowego klucza.
to rozumiem. <!-- s --> -
A ciekawe jak zrobić jak mam centralny zamek ale bez pilota czyli zwykły kluczyk. Czy też da radę przełożyć, bo przy okazji już bym miał na pilot <!-- s:D -->
-
centralkę trzeba zmienić, albo dołożyć drugą.
-
Na przyszłość dla wszystkich
Przy zmianie kluczyka zwykłego na scyzoryk potrzeba:
Wyciąć grot
zakodować imobilizer
zakodować centralny + ewentualny alarm
To jest wszystko co tam trzeba zrobić.Z mojej wiedzy to te scyzoryki ori są coś warte a ta cała reszta jest nic niewarta . Napisałem to po to żeby każdy miał świadomość w co się pakuje. Osobiście wolę zwykły kluczyk (tradycyjny) może być z centralnym.
-
Poczytałem o tych scyzorykach i zdecydowałem sobie odpuścić... Nawet te oryginalne niestety łatwo uszkodzić no i okazuje się, że to nie takie "hop siup" ta wymiana, jak myślałem... :zly: <!-- s:zly: -->
Dzięki panowie, za wszelką pomoc pozdrawiam!