Silnik 1,4 / 59 kW (80 KM)
-
Jak w temacie szukam wszelkich informacji i opinii na temat tego silnika stosowanego od niedawna w fabi, Interesuje mnie kultura pracy, spalanie, rzeczywiste osiągi, wady itd.
-
Ty pierwszy na forum masz taki silnik, więc czekamy na refleksje... <!-- s:) -->
Oby tylko nie było z nim problemów jak z rozrządem w silniku 1.2 -
Fajene słowa otuchy (rozrząd), myślę że ten silnik to to samo co 75 km tylko elektronicznie pdkręcony. Jak pośmigam to opiszę wrażenia, narazie przeciąga się odbiór auta (bo sobie kolory i wnętrze wymysliłem niestandartowe) ale jestem cierpliwy. Widziałem gdzieś na forum, że ktoś chyba ma kombi z takim silnikiem, ale może mi się zdawało.
-
No wiesz ja nie chciałem ostudzić Cię co do tego silnika :zdrowko: <!-- s:zdrowko: --> , tak tylko rozmyślałem głośno, bo pamiętam jak chwalili te silniki 1.2 jaka to nowość, a potem takie błoto wyszło, ale wracając do Twojego jaka jest baza do tego silnika 1.4 75KM z VW?
-
[quote="MirekS"].., ale wracając do Twojego jaka jest baza do tego silnika 1.4 75KM z VW?[/quote]
Mh jestem tu nowy i narazie mało wiem o technologi skody - myślałem, że ktoś ma jakąś wiedzę o tym silniku. Cały czas szuka informacji na ten temat. Chyba bede pierwszy na formu co taki silnik ujeżdża, mam jednak w wiarę w czesko-niemiecką technologię. -
[quote="MirekS"]No wiesz ja nie chciałem ostudzić Cię co do tego silnika :zdrowko: <!-- s:zdrowko: --> , tak tylko rozmyślałem głośno, bo pamiętam jak chwalili te silniki 1.2 jaka to nowość, a potem takie błoto wyszło, ale wracając do Twojego jaka jest baza do tego silnika 1.4 75KM z VW?[/quote]
Coś mi się wydaje że tutaj chodzi o 1.4 TDi , bo na stronce skody nie widze innego 80 konnego silnika
-
[quote="Dziewiarz"]Coś mi się wydaje że tutaj chodzi o 1.4 TDi , bo na stronce skody nie widze innego 80 konnego silnika [/quote]
Przyjrzyj się dobrze, np. w kombiaki
Skoda już jakiś czas temu je wprowadziła... -
Racja, w kombiaku jest taki silnik. Mój błąd :wstyd: <!-- s:wstyd: -->
-
Ludzie litości...
dlaczego nie wierzycie w 80 KM w benzynie... :zabawa: <!-- s:zabawa: --> -
[quote="DJ GRZES"]Fabia obecnie sprzedawana jest z nastepujacymi silnikami wiec mnie sie wydaje ze chodzi pewnie o ten ostatni, tymbardziej ze kolega pisze ze pod gorke z trzema osobami nie ma problemu, a wtedy liczy sie moment obrotowy - a 1.4TDI akurat ma go dosc sporo, bo az 195Nm czyli wiecej niz 2 litrowy benzyniak 115KM - ktory ma 170Nm
1,2 / 40 kW (54 KM)
1,2 / 47 kW (64 KM)
1,4 / 55 kW (75 KM)
1,4 / 74 kW (101 KM)
2,0 / 85 kW (115 KM)
1,9 TDI / 74 kW (101 KM)
1,4 TDI / 51 kW (70 KM)
1,4 TDI / 59 kW (80 KM)[/quote]
Jest jednak jeszcze 1,4 80 KM - benzyniak o którym cały czas nagabuje proponuje np. zerknąć tu http://www.autoefl.pl/cardetail.asp?idp=15083<!-- m --> dla pewności i tych co wierzą tyklo w 80 KM TDI.
Dzieki za zainteresowanie zwłaszcza wypowiedź delta01w. Może ktoś wiecej? -
[quote="delta01w"]Kurcze, poczułem się trochę zignorowany. Przecież piszę wyraźnie, że mam w swojej Fabce silnik 1.4 16V 59 KW (80 KM). Przecież kupowałem to auto świadomie i wiem czy leję do baku benzynę czy disla. To nie jest TDI - litości :wsciekly: <!-- s:wsciekly: -->. Nie wiem czy ten silnik jest tylko w ofercie dla Combi. Mam wersję Mint.[/quote]
POPIERAM SILNIK WSTAWIANY DO COMBI I SEDANA. Skoda urozzmaica oferte na koniec roku oraz przed wprowadzniem nowego modelu fabi, podnosi atrakcyjność oferty poprzez rozszerzenie gamy silników.
-
Zrobiłem dopiero pierwszy mały kroczek 400 km i na dotarciu więc bez wykorzystania w pełni możliwość silnika ale jest super cichy i komputer pokazuje średnie spalanie 6,7 w mieszanym cyklu jazdy ( w mieście jazda była korkach przedświątecznych) .
Znalazłem w necie informację iż ten silnik to wersja pozbawiona FSI przez co mniejsza moc o 6 KM od silnika z układem FSI ale za to mniejsze spalanie. Więcej będzie można powiedzieć o jego zachowaniu dopiero za jakiś czas.
Pozdrowiona świąteczne. -
Gratuluje delta01w z zadowolenia :hurra: <!-- s:hurra: -->
Ja jeszcze na dotarciu ale jestem bardzo zadowolony :super: , FSI to układ bezposredniego wtrysku paliwa do silnika. Silnik w VW POLO 1,4 z FSI ma 86 KM, w Fabi ten sam silnik bez FSI ma 80 KM. -
To dobrze, że jesteś zadowolony z silniczka i autka, oby tak dalej :super: :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->
-
Przekulałem pierwsze 3 tys. km. :hurra: Silnik jest bardzo fajny. Zauważone zalety <!-- s --> : bardzo elastyczny, dynamiczny nie stresuje przy wyprzedzaniu „kredensów” (TIR-ów). Bardzo dobrze ciągnie nawet na 5 biegu.
Spalanie w zrobiłem dwie "testowe" trasy po około 650 km i 550 z różnym stylem jazdy na pokładzie trzy osoby. Przy spokojnej jeździe 90 km/h do 100 km/h wyszło zużycie 5,4 l na 100 km druga jazda dwie osoby prędkości w graniach 120-130 i do 140 km spalanie wyszło 5,9 l na 100 km. Średnie spalanie z jazdą miejską po pierwszych 3 tys.kKm wyszło 6,6 l na 100 km. Zaznaczam, że poruszam sie spokojnie.
Zauważone wady: :zakrecony: silnik zaczyna słychać przy 3500 obr/min czyli na 5 biegu ok. 115km/h ale w tym zakresie jest jeszcze znośne gorzej przy prędkości 140 km/h i wyższych dłuższa jazda może być męcząca (dochodzą do tego pewnie i opony zimowe które także buczą).
No to tyle dalsze wrażenia za jakieś parę tys. km. Poziom zadowolenia duży -
[quote="horn3t"] Poziom zadowolenia duży[/quote]
To dobrze cieszę się z [b]Tobą[/b] :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->