[F1 i F2] Koło zapasowe czy koło w sprayu ?
-
Tak się dzisiaj zastanawiałem nad tym magicznym kołem zapasowym w sprayu. Jakie są jego wady / zalety? Miał ktoś z tym styczność <!-- s;) -->
-
Jak dla mnie wadami są:
-ograniczenie prędkości przy 'naprawionej' tak oponie
-zatyka tylko małe uszkodzenia
plusami:
-więcej miejsca w bagażniku
-nie trzeba nic odkręcać itd....osobiście uważam, że pełnowymiarowego koła nic nie zastąpi.
-
najlepszym kolem zapasowym, to pelnorozmiarowe w jednym kawalku w bagazniku <!-- s;) -->
-
i właśnie się dowiedziałem o kolejnym minusie. Mianowice koło po użyciu sprayu może się nadawać do wyrzucenia <!-- s:/ -->
-
niektórzy gumiarze tego wogóle nie chcą czyścić.
a z racji gazu, wnęke mam zajętą i szukam dojazdówki, bo pełnowymiarowe strasznie dużo miejsca zajmuje.
pełnowymiarowe w garażu bedzie czekać na "swoje dni" <!-- s:) --> -
[quote="kapi"]niektórzy gumiarze tego wogóle nie chcą czyścić.
a z racji gazu, wnęke mam zajętą i szukam dojazdówki, bo pełnowymiarowe strasznie dużo miejsca zajmuje.
pełnowymiarowe w garażu bedzie czekać na "swoje dni" <!-- s:) -->[/quote]
Ja mam to samo. Z tym że śmigam bez na razie zapasu :oczami: Jak kupiłem opony dostałem od producenta taki asistant na całą europe. Jak przebije koło to mi zrobią w każdym miejscu 24/h ale i tak się rozglądam za jakąś ddojazdówką -
Można przykręcić na klapie bagażnika <!-- s:P -->
Spraye są dla umiarkowanie zarobionych - których stać na nową gumę w razie co. Choć niektóre podobno całkiem nieźle schodzą z opony (Kaercher i 2 minutki roboty).
U mnie w bagażniku pełnowymiarowe, no ale combi to sobie mogę... IMHO lepiej zainwestować chociaż w dojazdówkę, ale mieć. Spray załatwia w zasadzie tylko małe ubytki, więc nie jest super uniwersalny.
-
przed Fabią miałem Passata B6 07r. tam nie miałem koła zapasowego tylko zestaw naprawczy a w miejscu koła drobny śmietnik, coś zawsze mogłem włożyć - skrzynka i drobiazgi oczywiście zasada że opony miałem nowe lub bieżnik powyżej 5 mm bo mniejsze prawdopodobieństwo złapania kapcia
w Fabii mam pełne koło ale zabrakło mi tej pompki którą wykorzystywałem do sprawdzenia ciśnienia i ewentualnie uzupełnieniaoczywiście po 2 miesiącach kupiłem taką na allegro
-
[quote="s27"]zabrakło mi tej pompki którą wykorzystywałem do sprawdzenia ciśnienia [/quote]
w nowych wozach teraz koło zapasowe jest za dopłatą. czyli luksus <!-- s:P --> , w standardzie dają wlasnie taki "kompresorek"
ciekaw jestem czy w F2 można uruchomić TPMS - system kontrolujący ciśnienie w kołach na podstawie informacji z pompy ABS i czujników na kołach ??? -
sorry za ot ale [b]s27[/b] zmieniłeś passata na fabie ??? A co do pompki też się w taką zaopatrzyłem <!-- s:D -->
-
tak postanowiłem, czysta kalkulacja, paliwo wiadomo po ile teraz mamy a wiekszość km. pokonuje sam i ostatnio nie 40 tys. a tylko 20 tys. km rocznie
W Passacie miały wygodnie jeździć dzieci ale się pomyliłem bo one olewają starego i idą swoją drogą <!-- s:D -->
oraz kilka drobiazgów jak korozja na aucie z 2007r. - bezwypadekkolega ma Polo z 2001r zrobił ponad 150 tys. przez ostatnie 4 lata ( łącznie ponad 300 ) i zero stresu, kosztów i postanowiłem zrezygnować z nowej technologii i ekstrasów jakie posiadałem a auto było w full wypasie - filtr cząstek stałych, Navi, bixenony, dwumas pakiet zima ( podgrzewana przednia szyba, fotele ) itp. super silnik 170KM TDI który odmawia posługi w dowolnej chwili,
szkoda się rozpisywać bo księgowy dobrze trzymał rękę podczas projektowania by użytkownicy w kolejnych latach przynieśli sporo kasiorki