[F1 i F2] Koło zapasowe czy koło w sprayu ?

Topic created · 11 Posts · 644 Views
  • Tak się dzisiaj zastanawiałem nad tym magicznym kołem zapasowym w sprayu. Jakie są jego wady / zalety? Miał ktoś z tym styczność 😉 <!-- s;) -->

  • Jak dla mnie wadami są:
    -ograniczenie prędkości przy 'naprawionej' tak oponie
    -zatyka tylko małe uszkodzenia
    plusami:
    -więcej miejsca w bagażniku
    -nie trzeba nic odkręcać itd.

    ...osobiście uważam, że pełnowymiarowego koła nic nie zastąpi.

  • najlepszym kolem zapasowym, to pelnorozmiarowe w jednym kawalku w bagazniku 😉 <!-- s;) -->

  • i właśnie się dowiedziałem o kolejnym minusie. Mianowice koło po użyciu sprayu może się nadawać do wyrzucenia 😕 <!-- s:/ -->

  • niektórzy gumiarze tego wogóle nie chcą czyścić.
    a z racji gazu, wnęke mam zajętą i szukam dojazdówki, bo pełnowymiarowe strasznie dużo miejsca zajmuje.
    pełnowymiarowe w garażu bedzie czekać na "swoje dni" 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="kapi"]niektórzy gumiarze tego wogóle nie chcą czyścić.
    a z racji gazu, wnęke mam zajętą i szukam dojazdówki, bo pełnowymiarowe strasznie dużo miejsca zajmuje.
    pełnowymiarowe w garażu bedzie czekać na "swoje dni" 🙂 <!-- s:) -->[/quote]
    Ja mam to samo. Z tym że śmigam bez na razie zapasu :oczami: Jak kupiłem opony dostałem od producenta taki asistant na całą europe. Jak przebije koło to mi zrobią w każdym miejscu 24/h ale i tak się rozglądam za jakąś ddojazdówką

  • Można przykręcić na klapie bagażnika 😛 <!-- s:P -->

    Spraye są dla umiarkowanie zarobionych - których stać na nową gumę w razie co. Choć niektóre podobno całkiem nieźle schodzą z opony (Kaercher i 2 minutki roboty).

    U mnie w bagażniku pełnowymiarowe, no ale combi to sobie mogę... IMHO lepiej zainwestować chociaż w dojazdówkę, ale mieć. Spray załatwia w zasadzie tylko małe ubytki, więc nie jest super uniwersalny.

  • przed Fabią miałem Passata B6 07r. tam nie miałem koła zapasowego tylko zestaw naprawczy a w miejscu koła drobny śmietnik, coś zawsze mogłem włożyć - skrzynka i drobiazgi oczywiście zasada że opony miałem nowe lub bieżnik powyżej 5 mm bo mniejsze prawdopodobieństwo złapania kapcia
    w Fabii mam pełne koło ale zabrakło mi tej pompki którą wykorzystywałem do sprawdzenia ciśnienia i ewentualnie uzupełnienia

    oczywiście po 2 miesiącach kupiłem taką na allegro

  • [quote="s27"]zabrakło mi tej pompki którą wykorzystywałem do sprawdzenia ciśnienia [/quote]
    w nowych wozach teraz koło zapasowe jest za dopłatą. czyli luksus 😛 <!-- s:P --> , w standardzie dają wlasnie taki "kompresorek"
    ciekaw jestem czy w F2 można uruchomić TPMS - system kontrolujący ciśnienie w kołach na podstawie informacji z pompy ABS i czujników na kołach ???

  • sorry za ot ale [b]s27[/b] zmieniłeś passata na fabie ??? A co do pompki też się w taką zaopatrzyłem 😄 <!-- s:D -->

  • tak postanowiłem, czysta kalkulacja, paliwo wiadomo po ile teraz mamy a wiekszość km. pokonuje sam i ostatnio nie 40 tys. a tylko 20 tys. km rocznie
    W Passacie miały wygodnie jeździć dzieci ale się pomyliłem bo one olewają starego i idą swoją drogą 😄 <!-- s:D -->
    oraz kilka drobiazgów jak korozja na aucie z 2007r. - bezwypadek

    kolega ma Polo z 2001r zrobił ponad 150 tys. przez ostatnie 4 lata ( łącznie ponad 300 ) i zero stresu, kosztów i postanowiłem zrezygnować z nowej technologii i ekstrasów jakie posiadałem a auto było w full wypasie - filtr cząstek stałych, Navi, bixenony, dwumas pakiet zima ( podgrzewana przednia szyba, fotele ) itp. super silnik 170KM TDI który odmawia posługi w dowolnej chwili,
    szkoda się rozpisywać bo księgowy dobrze trzymał rękę podczas projektowania by użytkownicy w kolejnych latach przynieśli sporo kasiorki

Log in to reply