[F1] Kłopot z ubywającym płynem chłodzącym

Topic created · 8 Posts · 1281 Views
  • Witajcie. Problem dotyczy Fabii 1.9 TDI 101PS 2006r przebieg 177000km nie kręcony . Kłopot polega natym iżubywa mi płynu chłodzącego i nie mam pojęcia gdzie. A co lepsze to ubywa go tylko jak kręcę silnik w 3000obr i wyżej. Jeżdżąc do 120 km/h stan utrzymuje się prawidłowy. Miałem sprawdzany układ dwa razy pod ciśnieniem 2 atm. przez 24h i nic nie ubyło. Płynu nie ma w misce olejowej ani oleju w zbiorniczku wyrównawczym, nie ma też masełka na korku, dywaniki suche, ogrzewanie działa prawidłowo. Nigdzie nie widać żadnych śladów wyschniętego płynu chłodzącego na bloku silnika ani na głowicy. Pali na dotyk, nie kopci............. Czy to uszczelka pod głowicą?? Czy może mam pękniętą głowicę?? Proszę o pomoc

  • A jak włączysz nawiew to czuć płyn chłodniczy? On ma taki specyficzny słodki zapach..

  • Właśnie nie czuć płynu.

  • Ja stawiam na uszczelkę pod głowicą lub cieknącą pompę wodna i jeden i drugi temat przerabiałem . A nie bije ci kompresją do zbiorniczka sprawdza się na zimnym lub rozgrzanym silniku . Jak do sprawdzenia pompy wodnej to jak mechaniol zdejmie osłonę rozrządu to ślad musi być bo jak masz płyn a tak zakładam dodany do niego jest kolorant , który się gdzieś odłoży w osłonie .

  • Do pompy wody nie było zaglądane bo trzeba ściągać cały rozrząd. Ale czemu nie było widać nigdzie wycieku jak było napompowane ciśnienie w całym układzie?? Co do ciśnienia to podobno mam ciśnienie w układzie na zimnym silniku, tak powiedział mechanik który zaglądał do Fabki i stwierdził że mam pękniętą głowicę, bo gdyby była walnięta uszczelka to gdzieś by wyszedł płyn który był pod dużym ciśnieniem.

  • Płyn to może wychodzić tak , że za chwilę odparuje np w okolicy kolektora wydechowego . Jak koło pompy wody to każda osłona ma dziurkę od spodu i sobie spłynie a jest pewnie tak jak u mnie jeżdżac stylem emeryta nic się nie działo a jak depłem to płyn znikał i to była cieknąca pompa wody . Dam radę jedź do innego i niech sprawdzi bo pęknięta głowica może i się zdarza ale żadko chyba że w 2.0 TDI .

  • [quote="DIABOLO75"]chyba że w 2.0 TDI [/quote]
    Heh, niestety znam takie przypadki 😛 <!-- s:P -->

  • Byłem dziś u innego speca i też mówił że rzadko pękają głowice, stawia na pompę wody. Niebawem będę robił rozrząd więc sytuacja z pompą się wyjaśni.

Log in to reply