[F2] Trzask w zawieszeniu przedniego koła

Topic created · 8 Posts · 681 Views
  • Witam. W Fabii 2 przebieg 40000km słychać trzask, stukanie, strzelanie, głuchy stuk itp. w sytuacji kiedy samochód się zakołysze i dociśnie lewe przednie koło. Najbardziej słychać to rano jak ruszam i jadę po nierównościach na drodze polnej. Czasem słychać to jak wjeżdżam na chodnik itp. Sprawdzałem samochód w serwisie i nic nie widać, mechanicy jeździli ale nic też nie słyszeli, słychać to zazwyczaj jak ruszam samochodem po nocy i jak mocno koło podbije na dziurze albo samochód się zakołysze.
    Jakby łącznik trzeszczał albo łożysko amortyzatora bądź gumy stabilizatora , próbowałem smarować te gumy i też nic ciągle to samo. Najgorzej że ten trzask mnie denerwuje i nikt z mechaników nie usłyszał tego trzasku bo tylko jeżdżą pięć minut tym samochodem. Ja jeżdżę bardzo dużo więc stuk się odzywa często. Co to może być , na co zwrócić uwagę?

  • Witam.
    Czy jak jedziesz slalomem np. 40 km/h to też słychać ? Jeżeli tak to możesz mieć rozsypane łożysko w kole lub przegub. Gdyby to był łącznik lub łożysko stabilizatora lub gumy jego to by trzeszczało zawsze.

  • sprawdź dokręcenie śruby McPhersona, (centralna) ta co trzyma łożysko. 😉 <!-- s;) -->

  • Przy takim przebiegu dość dziwne, ja dorzucę od siebie sprawdzenie tulejek wahaczy i ewentualnie poduszek pod silnikiem 😉

  • [b]grzegorz2k[/b], możesz sprawdzić jeszcze sworzeń dolny wahacza.Jeśli miałeś spotkanie z progiem zwalniającym przy większej prędkości to mógł wysiąść.Sprawdź sobie jak wygląda sprężyna i czy łożysko nad sprężyną jest całe bo jak dostał się piach lub wypadły kulki to efekt może być podobny.Na moje jednak to coś drobnego skoro mechanicy nic nie słyszą.Przeguby odpadają na pewno bo je słyszałbyś przy każdym skręcie.Ja stawiam na lącznik.Słyszysz pewnie takie chrupnięcia na nierównościach tak?U mnie też co jakiś czas coś takiego słychać.W sumie już od roku ale nie jest to aż tak dokuczliwe.Jak zacznie klepotać to wtedy wymienię a póki co radio głośniej i w drogę 😉 <!-- s;) -->.Koło Ci nie odpadnie możesz być spokojny.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 18-09-2012, 23:23[/i] ][/size]
    [quote="TOMUŚ"]Gdyby to był łącznik lub łożysko stabilizatora lub gumy jego to by trzeszczało zawsze.[/quote]

    miałem takie przeboje z Polo i uwierz mi że nie zawsze trzeszczało.Tak na prawdę to tylko przy mocnych mrozach bo wtedy guma zmieniała swoje właściwości (twardniała), a w obecnych temperaturach nie musi tak reagować cały czas.

  • Tak to jest takie chrupnięcie. Jechałem dziś na podwórku i tam jest przechył na lewy bok. Skręcałem w prawo i docisnęło koło i chrupnęło i to głośno, cofnąłem i znów do przodu i znowu chrup. Ciekawi mnie co to jest, ale chyba będę jeździł i nie patrzył na to.
    A jak sprawdzić sprężynę i to łożysko jak się do łożyska dobrać?

  • wg mnie to sprężyna jest pęknięta, a sprawdzisz to na "oko" (będzie widać czy zwoje są całe, czy któryś jest przerwany)

  • [quote="grzegorz2k"]Tak to jest takie chrupnięcie. Jechałem dziś na podwórku i tam jest przechył na lewy bok. Skręcałem w prawo i docisnęło koło i chrupnęło i to głośno, cofnąłem i znów do przodu i znowu chrup. Ciekawi mnie co to jest, ale chyba będę jeździł i nie patrzył na to.
    A jak sprawdzić sprężynę i to łożysko jak się do łożyska dobrać?[/quote]

    Skręć sobie koło w lewo i będziesz miał dostęp do mcpersona.U góry masz sprężynę.Sprawdź u podstaw z jednego końca w talerzyku mcpersona, dotykając palcami i przesuń je po całej długości sprężyny.Jeśli będzie pęknięta to na pewno to wyczujesz.Co do łożyska to znajduje się na samej górze.Zaświeć sobie latarką najlepiej i popatrz czy jest całe i czy nie ma ubytków w obudowie.
    Jeśli będziesz musiał wymienić łożysko to zmuszony na początek ściągnąć koło, później łącznik i odkręcić górną śrubę amortyzatora znajdującą się pod maską.Wysuniesz amor do nadkola i będziesz mieć dostęp do łożyska i sprężyny.Najpierw upewnij się jednak że to któraś z tych dolegliwości, aby nie robić nic na daremne.

Log in to reply