Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] POMOCY!Odpowietrznik hamulców tył

Temat utworzony · 10 Posty · 6567 Wyświetlenia
  • Pomocy! Prawy tylny odpowietrznik po odpowietrzaniu hamulcy odmówił posłuszeństwa i wyraźnie podcieka (po zostawieniu na 3 dni auta pod skosem ubyło ok 0.5l płynu hamulcowego). Gdzie i jak można kupić taki odpowietrznik? Hamulce z tyłu oczywiście bębnowe.

    Albo chociaż jak to się fachowo nazywa? Bo nawet w intercarsie i feuvercie mówią "panie takich rzeczy to raczej się nie kupuje" albo "podjedzie pan, pomierzymy, zamówimy". A ja tego potrzebuję na już, bo w niedzielę jadę samochodem na wakacje.

    POMOCY!

  • [b]wiesuaf[/b], znalazłem coś na ten temat.Co prawda sklep jest w Krakowie ale przesyłka to tylko 7 zł pocztą.

    http://atmil.pl/odpowietrznik-zacisku-hamulca-p-21.html<!-- m -->

    Na moje podjedź po prostu do pierwszego lepszego salonu w którym prowadzą części i zapytaj o ten odpowietrznik.
    Cena to nie będzie kosmiczna a zapewne dostaniesz od ręki.

    Sprawdź

    http://skoda.auto.com.pl/dealerzy/index.php?rg=6

    pozdrawiam

  • [quote="marcing040381"][b]wiesuaf[/b], znalazłem coś na ten temat.Co prawda sklep jest w Krakowie ale przesyłka to tylko 7 zł pocztą.

    http://atmil.pl/odpowietrznik-zacisku-hamulca-p-21.html<!-- m -->

    Na moje podjedź po prostu do pierwszego lepszego salonu w którym prowadzą części i zapytaj o ten odpowietrznik.
    Cena to nie będzie kosmiczna a zapewne dostaniesz od ręki.

    Sprawdź

    http://skoda.auto.com.pl/dealerzy/index.php?rg=6

    pozdrawiam[/quote]

    Też to znalazłem, niestety jest to odpowietrznik na przód. Dzwoniłem wszędzie, nawet do Auto-Blak (aso skody) - panie tego nie kupują. Ale po godzinie szukania okazało się że, faktycznie - samych odpowietrzników się nie sprzedaje, za to można kupić cały cylinderek z odpowietrznikiem!

    Więc plan jest taki, z rana zamawiam w intercarsie cały cylinderek (za 38zł -.-), wieczorkiem odbieram a w środę po prostu zacisnę przewód, zmienię odpowietrzniki, odpowietrzę hamulce i wsio. Wiem, zostanie mi nowy cylinderek bez odpowietrznika, ale wymiana cylinderka to robota dla zegarmistrza.

    Dzięki za pomoc 🙂

  • [b]wiesuaf[/b], w takim razie wszystko jasne.Powodzenia i poinformuj co zdziałałeś.

  • jak z tyłu odpowietrznik nawala to zakup cylinderek. odpowietrznik jest do niego wkręcony. zmierz również średnice bebna czy nie jest za duża - na bębnie powinno być wybite MAX z podaniem wartości.

    swoją drogą - w układzie jest ~0,5 l. wiec cały płyn ci uciekł ?

    nr części dla śruby odpowietrznika : 3A0 611 475 dla samochodu z 2003r. z bębnami z tyłu.
    gwint : M7 x 38

  • [quote="kapi"]jak z tyłu odpowietrznik nawala to zakup cylinderek. odpowietrznik jest do niego wkręcony. zmierz również średnice bebna czy nie jest za duża - na bębnie powinno być wybite MAX z podaniem wartości.

    swoją drogą - w układzie jest ~0,5 l. wiec cały płyn ci uciekł ?

    nr części dla śruby odpowietrznika : 3A0 611 475 dla samochodu z 2003r. z bębnami z tyłu.
    gwint : M7 x 38[/quote]

    Wlałem 0.5l, więc możliwe że podczas dolewania trochę uciekło, stąd ta ilość. Dziwne jest to, że hamulce wcale nie są zapowietrzone i hamują bardzo dobrze.

    A po co mierzyć bębny i jak? Bo chyba nie wiem o co chodzi 😄 <!-- s:D -->

    Dzięki za numery części 🙂

  • [quote="wiesuaf"]
    A po co mierzyć bębny i jak? Bo chyba nie wiem o co chodzi 😄 <!-- s:D -->

    [/quote]

    bębny się mierzy po to, by uniknąć rozerwania cylinderka.
    tzn jak średnica wewnętrzna jest większa niż możliwość rozwarcia szczęk, to wtedy ciśnienie w układzie rozrywa cylinderek.
    [b]każdy bęben ma podaną swoją maxymalną średnicę i należy tego przestrzegać. [/b]
    często się wymienia same szczęki nie sprawdzając bębna a to jest podstawowy błąd.
    nawet - jeśli bęben jest na granicy średnicy maxymalnej, to może również dojść do rozerwania bębna ale to jest extremalny przypadek. i może być spowodowany zmęczeniem materiału.

    tak więc - nie lekceważmy takich informacji - to jest nasze bezpieczeństwo.

    powodzenia.

  • [quote="kapi"][quote="wiesuaf"]
    A po co mierzyć bębny i jak? Bo chyba nie wiem o co chodzi 😄 <!-- s:D -->

    [/quote]

    bębny się mierzy po to, by uniknąć rozerwania cylinderka.
    tzn jak średnica wewnętrzna jest większa niż możliwość rozwarcia szczęk, to wtedy ciśnienie w układzie rozrywa cylinderek.
    [b]każdy bęben ma podaną swoją maxymalną średnicę i należy tego przestrzegać. [/b]
    często się wymienia same szczęki nie sprawdzając bębna a to jest podstawowy błąd.
    nawet - jeśli bęben jest na granicy średnicy maxymalnej, to może również dojść do rozerwania bębna ale to jest extremalny przypadek. i może być spowodowany zmęczeniem materiału.

    tak więc - nie lekceważmy takich informacji - to jest nasze bezpieczeństwo.

    powodzenia.[/quote]

    Ok rozumiem. Tylko że nie mam zamiaru wymieniać cylinderka, odkręcę tylko stary odpowietrznik, wkręcę nowy i tyle (przecieka bo jest mocno pordzewiały).

  • Nowy cylinderek włóż do bagażnika, bo nie wykluczone, że wysypie się uszczelnienie wew., ja tak miałem parę lat temu w poprzedniej fabii na wakacjach w władysławowie.

  • [quote="MirekS"]Nowy cylinderek włóż do bagażnika, bo nie wykluczone, że wysypie się uszczelnienie wew., ja tak miałem parę lat temu w poprzedniej fabii na wakacjach w władysławowie.[/quote]

    Kompletną wymianę tylnych hamulców planuję pod koniec roku, więc mam nadzieję że do tego czasu wytrzyma środek tymczasowy 🙂 <!-- s:) --> Poza tym elementem, który jest pordzewiały i zaczął przeciekać tylko dlatego, że ruszyłem go przy wymianie płynu hamulcowego, wszystko z tylnymi hamulcami jest w porządku.