[F1] Tarcie w tylnym kole
-
Witam
Zauważyłem że przy skręcaniu na rondzie coś mi trze w tylnych kołach. Podniosłem samochód z jednej jak i z drugiej strony i bujnąłem kolami. Z jednej strony było bardziej słychać tarcie i koło po chwili się zatrzymało a z drugiej było słychać delikatne tarcie ale kolo płynnie się kręciło.
Co to może być? Czy może to być łożysko?? Jaki to koszt? -
Miałem podobne objawy, z tym że przy mocnym skręcie w prawo naraz koło zaczeło mocno trzeć.
Okazało się że bęben, czy tam elementy w jego wnętrzu były już do wymiany (cylinderki etc).
-
kolo o którym wspominałem po zdjęciu przeczyściłem bęben z rdzy i kręciło się lepiej ale tarcie też było słychać co jakiś czas przy obrocie
cały czas się zastanawiam
a jakie łożysko możecie polecić w rozsądnej cenie -
[b]Switala18[/b], ściągnij koło, ściągnij bęben i zakręć piastą > jeśli huczy, to jest do wymiany. Ja wymieniałem oba na SKF dałem około 180zł za sztukę.
-
[quote="zdono"][b]Switala18[/b], ściągnij koło, ściągnij bęben i zakręć piastą > jeśli huczy, to jest do wymiany. Ja wymieniałem oba na SKF dałem około 180zł za sztukę.[/quote]
żeby Ci się "lepiej" kręciło załóż koło na piastę bez bębna i wtedy zakręć
-
jak na mój gust to wina hamulców sprawdz stan szczęk.
-
mam jeszcze zapytanie odnośnie zdjęcia samego bębna. Czy wystarczy samo odkręcenie śruby i wystarczy zdjąć czy trzeba coś jeszcze wykonać.
Pytanie zadaję z powodu przeczytania postu o wymianie hamulców z tyłu grze podane było że trzeba przekręcić i naciągnąć jakąś sprężynkę. -
[quote="Switala18"]mam jeszcze zapytanie odnośnie zdjęcia samego bębna. Czy wystarczy samo odkręcenie śruby i wystarczy zdjąć czy trzeba coś jeszcze wykonać.
Pytanie zadaję z powodu przeczytania postu o wymianie hamulców z tyłu grze podane było że trzeba przekręcić i naciągnąć jakąś sprężynkę.[/quote]
do ściągnięcia samego bębna wystarczy odkręcić śrubkę, a jak będziesz rozbierał szczęki to będziesz miał zabawy z kilkoma sprężynkami <!-- s;) -->Jeszcze taka podpowiedz, jeśli odkręcisz śrubkę bębna i nie będzie schodził to popuść linkę ręcznego (w tunelu środkowym) i podnieś samoregulację
-
Pytanie:
Z tyłu także występują łożysko-piasty, tak jak z przodu? (w sensie zintegrowane łożyska razem z piastą)
-
[quote="wiesuaf"]Pytanie:
Z tyłu także występują łożysko-piasty, tak jak z przodu? (w sensie zintegrowane łożyska razem z piastą)[/quote]
Tak występuje
Podaj maila to wyślę Ci w pdf "Skoda -sam naprawiam" Można tam poznać budowę, samochodu, podzespołów itp.
-
[quote="szymek krusz"][quote="wiesuaf"]Pytanie:
Z tyłu także występują łożysko-piasty, tak jak z przodu? (w sensie zintegrowane łożyska razem z piastą)[/quote]
Tak występuje
Podaj maila to wyślę Ci w pdf "Skoda -sam naprawiam" Można tam poznać budowę, samochodu, podzespołów itp.[/quote]
A dziękuje bardzo. Już nie trzeba bo właśnie ściągnąłem <!-- s;) -->