[F1] Tarcie w tylnym kole

Topic created · 11 Posts · 7163 Views
  • Witam
    Zauważyłem że przy skręcaniu na rondzie coś mi trze w tylnych kołach. Podniosłem samochód z jednej jak i z drugiej strony i bujnąłem kolami. Z jednej strony było bardziej słychać tarcie i koło po chwili się zatrzymało a z drugiej było słychać delikatne tarcie ale kolo płynnie się kręciło.
    Co to może być? Czy może to być łożysko?? Jaki to koszt?

  • Miałem podobne objawy, z tym że przy mocnym skręcie w prawo naraz koło zaczeło mocno trzeć.

    Okazało się że bęben, czy tam elementy w jego wnętrzu były już do wymiany (cylinderki etc).

  • kolo o którym wspominałem po zdjęciu przeczyściłem bęben z rdzy i kręciło się lepiej ale tarcie też było słychać co jakiś czas przy obrocie
    cały czas się zastanawiam
    a jakie łożysko możecie polecić w rozsądnej cenie

  • [b]Switala18[/b], ściągnij koło, ściągnij bęben i zakręć piastą > jeśli huczy, to jest do wymiany. Ja wymieniałem oba na SKF dałem około 180zł za sztukę.

  • [quote="zdono"][b]Switala18[/b], ściągnij koło, ściągnij bęben i zakręć piastą > jeśli huczy, to jest do wymiany. Ja wymieniałem oba na SKF dałem około 180zł za sztukę.[/quote]

    żeby Ci się "lepiej" kręciło załóż koło na piastę bez bębna i wtedy zakręć

  • jak na mój gust to wina hamulców sprawdz stan szczęk.

  • mam jeszcze zapytanie odnośnie zdjęcia samego bębna. Czy wystarczy samo odkręcenie śruby i wystarczy zdjąć czy trzeba coś jeszcze wykonać.
    Pytanie zadaję z powodu przeczytania postu o wymianie hamulców z tyłu grze podane było że trzeba przekręcić i naciągnąć jakąś sprężynkę.

  • [quote="Switala18"]mam jeszcze zapytanie odnośnie zdjęcia samego bębna. Czy wystarczy samo odkręcenie śruby i wystarczy zdjąć czy trzeba coś jeszcze wykonać.
    Pytanie zadaję z powodu przeczytania postu o wymianie hamulców z tyłu grze podane było że trzeba przekręcić i naciągnąć jakąś sprężynkę.[/quote]
    do ściągnięcia samego bębna wystarczy odkręcić śrubkę, a jak będziesz rozbierał szczęki to będziesz miał zabawy z kilkoma sprężynkami 😉 <!-- s;) -->

    Jeszcze taka podpowiedz, jeśli odkręcisz śrubkę bębna i nie będzie schodził to popuść linkę ręcznego (w tunelu środkowym) i podnieś samoregulację 😉

  • Pytanie:

    Z tyłu także występują łożysko-piasty, tak jak z przodu? (w sensie zintegrowane łożyska razem z piastą)

  • [quote="wiesuaf"]Pytanie:

    Z tyłu także występują łożysko-piasty, tak jak z przodu? (w sensie zintegrowane łożyska razem z piastą)[/quote]

    Tak występuje

    Podaj maila to wyślę Ci w pdf "Skoda -sam naprawiam" Można tam poznać budowę, samochodu, podzespołów itp.

  • [quote="szymek krusz"][quote="wiesuaf"]Pytanie:

    Z tyłu także występują łożysko-piasty, tak jak z przodu? (w sensie zintegrowane łożyska razem z piastą)[/quote]

    Tak występuje

    Podaj maila to wyślę Ci w pdf "Skoda -sam naprawiam" Można tam poznać budowę, samochodu, podzespołów itp.[/quote]

    A dziękuje bardzo. Już nie trzeba bo właśnie ściągnąłem 😉 <!-- s;) -->

Log in to reply