[F1] Filtr stożkowy Skoda Fabia II 2008 1.4 TDI

Topic created · 9 Posts · 15015 Views
  • Czesc

    Zacząłem dopiero delikatnie szkubac fabie narazie z zewnatrz kółka 16x7/185/50, przyciemnione szybki, teraz chciałem coś zrobić w silniku.
    Co myślicie o wsadzeniu filtru stożkowego do tego silnika ??
    Znalazłem kit z K&N http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-0420<!-- m --> ale wydaje mi się, że to jest pod benzyne myślicie, że będzie też pasować do diesla ?

  • [quote="korpi"]Co myślicie o wsadzeniu filtru stożkowego do tego silnika ?? [/quote]
    przy zachowaniu przekroju przewodu przepływu powietrza do silnika to wg mnie szkoda kasy.
    a zmiana całego dolotu na większy - bo
    wiadomo że diesel jeździ na powietrze - to założenie stożka tez nic nie daje bo fabryczny filtr wystarcza.

    np. Fabia 1 gen z silnikiem ATD przyjmuje układ dolotowy z Ibizy Cupra i to naprawde wystarcza.

  • Ok czysto teoretycznie tez tak sadze, ale robil juz ktos cos takiego ?? czy jest jakas zmiana zauwazalna bo rozne sa opinie ?? podobno bardziej sluchac turbine ??

  • jedyne różnice jakie zauważysz to dźwięk pracy silnika.

  • Ok a wiecie czy bedzie pasowac do tego silnika ?? zastanwiam sie tez co z tym czujnikiem ktory jest na tym laczniku ze standardowym boxem pod filtr, co to wogole za czujnik ??

    Product Style: 57i Series International Kits
    Type: Gen I
    Street Legal In All US States: No
    TUV Approved (Europe): No
    Base Outside Diameter: 6.875 in (175 mm)
    Clamp Style: No Clamps Required
    Flange Inside Diameter: 2.563 in (65 mm)
    Flange Length: 1.688 in (43 mm)
    Flange Offset: 0.875 in (22 mm)
    Height: 2.5 in (64 mm)
    Replacement Filter: RC-4620
    Top Material/Finish: Chrome
    Top Outside Diameter: 5.875 in (149 mm)
    Top Style: Metal
    Weight: 2.3 lb (1 kg)
    Product Box Length: 9 in (229 mm)
    Product Box Width: 9 in (229 mm)
    Product Box Height: 9 in (229 mm)

  • Rozumiem, że stożek ma być tuningem optycznym? Bo jeśli chodzi o poprawę pracy silnika, to zanim zaczniesz zmieniać dolot, weź pod uwagę dwie rzeczy - doładowanie dynamiczne i temperaturę zasysanego powietrza.

    doładowanie dynamiczne - w telegraficznym skrócie: http://autokult.pl/2011/04/21/doladowanie-dynamiczne-wyjasniamy-podstawy<!-- m -->

    Jeśli chcesz robić przeróbki "na pałę", to masz spore szanse, że montując stożek pogorszysz parametry pracy silnika (o wzroście hałasu przy jego pracy nie wspominając).

    EDIT
    Jeśli jednak chcesz zaszaleć, to dodatkowo poczytaj sobie o układach o zmiennej długości dolotu (montowany np. w Lanosie).

  • Ok widze ze to jednak nie takie proste, w takim raznie moze podchodzac do tego inaczej znakie kogoś na śląsku kto by się tego podjął ? Mniej wiecej ile by to kosztowało ?

  • zmiana dolotu na FMIC : http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=68352#68352<!-- m -->
    później ew. strojenie. - np. u Aligatora - DynoSoft.

  • Czyli temperatura powietrza dolotowego jako punkt kluczowy (wystarczy porównać, jak auto spisuje się przy 15C, a przy 30C).

    Jeszcze jako ciekawostka: wykresy z hamowni przy różnych modyfikacjach. Można szacunkowo ocenić, co warto robić i czy się opłaca.

    http://chojnacki.com.pl/testy<!-- m -->

Log in to reply