Słabe grzanie

Topic created · 8 Posts · 2790 Views
  • Witam
    Co może być, że fabia słabiutko grzeje, wczoraj wyjechałem rano o piątej i samochód nie chciał mi się nagrzać, a dodam że przejechałem za 20km, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego dochodził do 1/4. Jak wracałem wskaźnik stał na połówce ale z nawiewów też nie dmuchało za ciepłe powietrze. Co to może być, termostat za wcześnie otwiera?.

  • Obstawiam, że termostat masz non stop otwarty.

  • [quote="Wojtk"]Może być zapchana komora nawiewu.[/quote]

    Ale wtedy nie byłoby problemu z nagrzaniem silnika, a jest.

  • Miałem to samo. Urwało uchwyt plastikowy sprężyny w termostacie i cały czas był otwarty. Na Allegro można kupic polski metalowy zamiennik z wymiennym wkładem za 11 zeta. Wymiana banalna - lepiej zrobić to szybko bo zajedziesz końcowy tłumik. 🆗 <!-- s🆗 -->

  • [quote="makh"]bo zajedziesz końcowy tłumik. 🆗 <!-- s🆗 -->[/quote]

    A co ma uszkodzony termostat wspólnego z końcowym tłumikiem :?:

  • [quote="MirekS"][quote="makh"]bo zajedziesz końcowy tłumik. 🆗 <!-- s🆗 -->[/quote]

    A co ma uszkodzony termostat wspólnego z końcowym tłumikiem :?: [/quote]

    hehe wlasnie 😛

  • końcowy tłumik jest wrażliwy na wilgoć zwłaszcza od środka - ma to znaczenie kiedy jest chłodno, tłumik ciepły a nie gorący a na dodatek niedogrzany silnik - wtryski pompują ile wlezie, woda wykrapla sie w tłumiku, tłumik i wytłumienie w środku gnije z powodu nadmiaru wody. Nie jest w stanie efektywnie sie osuszyć. Jeśli dodatkowo samochód eksploatowany jest na krótkich trasach, na wiosne nowy tłumik jak złoto. :super: <!-- s:super: -->

  • [quote="makh"]końcowy tłumik jest wrażliwy na wilgoć zwłaszcza od środka - ma to znaczenie kiedy jest chłodno, tłumik ciepły a nie gorący a na dodatek niedogrzany silnik - wtryski pompują ile wlezie, woda wykrapla sie w tłumiku, tłumik i wytłumienie w środku gnije z powodu nadmiaru wody. Nie jest w stanie efektywnie sie osuszyć. Jeśli dodatkowo samochód eksploatowany jest na krótkich trasach, na wiosne nowy tłumik jak złoto. :super: <!-- s:super: -->[/quote]

    hehe takie zjawiska zachodza z dzialajacym termostatem, a pozatym tej wody tyle sie nie zbierze, zeby cos moglo plywac (pamietaj ze tam jest wystarczajaca temp, aby to odparowalo), no chyba ze rzeczywiscie sa tak krokie trasy, ze silnik ledwo sie zdazy nagrzac 😛

    A tak swoja droga, czemu tylko uwzgledniles tlumik koncowy? Przeciez po drodze pominales pare rzeczy gdzie ta woda ma blizej 😛

Log in to reply