[F1] zawór EGR

Topic created · 6 Posts · 4674 Views
  • Witam
    Mam pytanie czy ktoś już walczył z czyszczeniem EGR-a ? czy po czyszczeniu trzeba adaptować go za pomocą VAGa ?
    Walcze od dawna z kontrolką "check" i już wyczyściłem przepustnice, powymieniałem filtry , lecz problem nie znika, i postanowiłem kupić sondę.

    błędy które wyskakują:

    7559 Regulacja długoterminowa 1 strona 1 - poza granicą - mieszanka za bogata
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17586 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - wyjście - przerwa
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17604 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły prąd podgrzewania
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    17559 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1, bank 1- mieszanka uboga (below lean limit)

    17586 P1178 44B2 Sonda Lambda HO2S 1, bank 1> zasilanie pompy paliwa - otwarty obwód

    17604 P1196 44C4 Sonda Lambda HO2S 1, bank 1, obwód grzałki (EOS, przewody)

  • Błędy sugerują, że masz walnięte przewody na podgrzewaniu sondy lambda. Zanim wydasz kasę na sondę, odezwij się na priv - pomierzymy najpierw napięcia na kablach.

    EDIT
    A zawór EGR zostaw, bo to do odprowadzania par ze zbiornika paliwa

  • Zawór EGR doprowadza spaliny do układu dolotowego a nie opary paliwa . Do doprowadzenia par jest zawór N80 na nadkolu auta . A te błędy dla mnie też raczej coś z instalacją do samej sondy , lub może coś z układem wtryskowym albo samymi wtryskiwaczami albo może pompa paliwa zaczyna umierać . To nie musi być sonda lambda . Te nasze ECU nie do końca dobrze interpretuje wskazania . A co się z autkiem dzieje ? Nie zachaczyłeś gdzieś ostatnio podwoziem ? Katalizator i układ wydechowy sprawny ?

  • [quote="DIABOLO75"]Zawór EGR doprowadza spaliny do układu dolotowego a nie opary paliwa . Do doprowadzenia par jest zawór N80 na nadkolu auta.[/quote]

    Zgadza sie, niemniej w literaturze można się z spotkać określaniem tego zaworu mianem EGR (np. w Nissanie Sunny są osobno dwa zawory - recyrkulacji spalin i par paliwa, obydwa nazwane EGR), aczkolwiek nie twierdzę, że jest to prawidłowe nazewnictwo (błędne tłumaczenie? - EGR - Exhaust Gas Recirculation.

  • DIABOLO75 nie nigdzie nie zachaczyłem podwoziem, borykam sie już z tym od końca lutego,objawy to narazie świecąca się kontrolka "check" no i czasem falują obroty jak jest zimny po odpaleniu , spalanie raczej w normie 7-8,5 po mieście jak jeżdżę. Wczoraj się zdziwiłem gdy odpaliłem fabie kontrolka się nie świeciła 😄 <!-- s:D --> ale gdy zjechałem z chodnika znowu się zapaliła 😛

  • A może sławetna wiązka się odzywa ? W mokre dni nie jest gorzej ? Poruszaj na odpalonym silniku lekko wiązka co prawda dostęp słaby do niej jest bez ściagania podszybia ale jakiś jest . Ja bym poruszał i oblukał czy coś się nie zaczyna dziać .

Log in to reply