[F1] Stuki podczas puszczania sprzęgła

Topic created · 9 Posts · 4545 Views
  • Witam,

    Od jakiegoś czasu mam problem, który składa się z dwóch części.

    Po pierwsze jak auto stoi na luzie to słuchać turkoty spod maski, jak wciskam sprzęgło to wszystko jest normalnie, silnik chodzi równo.

    Po drugie czasami przy zmianie biegów i wciśnięciu gazu można usłyszeć tyknięcie/cyknięcie spod maski. Jest to chwilowy dźwięk, który doświadczamy tylko podczas zmiany biegów i też nie zawsze.

    Co to może być? Czy koszt naprawy może być spory i czy warto już to robić?

  • Witam.
    Masz sprzęgło do wymiany. koszt w zależności jakie sprzęgło kupisz, a robocizna to zawsze jednakowa.

    Zobacz też czy nie masz wybitego sworznia na wahaczu lub końcówki drążka, a także obejrz sobie przeguby napędowe czy nie są już do wymiany. Bo te stuki o których piszesz to też mogą być uszkodzone zawieszenie lub przeguby.

  • TOMUŚ dał szybką diagnozę "przez telefon" - moim zdaniem błędną .
    To stukanie na luzie to odgłos łożyska wałka głównego - nie groźne i z tym można jeździć.
    Trudno jednak dawać zdecydowane porady na odległość.
    pozdrawiam

  • No właśnie byłem u pobliskiego mechanika, który stwierdził, że jest to łożysko i żebym na razie nic z tym nie robił, bo koszt diagnozy w tym przypadku to będzie jakieś 450zł, a to dużo kasy jest. Zaproponował również, że jak zaczną mi ciężko wchodzić biegi to żebym przyjechał i będzie sens to robić.

    Czy oby dwie sprawy - turkotanie i cykanie podczas wrzucania biegów (nie zawsze to drugie) są pokrewne, czy to jest zupełnie od siebie niezależne?

    Ps.
    To na pewno nie jest zawieszenie. Fabia ma 43 000 przebieg, więc nie wiem czy to sprzęgło :?: <!-- s:?: -->

  • tylko tu istnienie takie zagrożenie że jak bedziesz tak jeździl to możesz oprócz zajechanego łożyska możesz zajechać skrzynię biegów a to jest duużżooo większy wydatek. Sprzęgła wytrzymują zwykle od 100 000 km w górę . Chyba że są jakieś wady/wybraki to wtedy mniej.

  • Stukanie na "luzie" to na pewno nie sprzęgło.Wtedy sprzęgło jest w stanie spoczynku. Na luzie najczęściej tak jak pisałem wyżej "hałasuje" łożysko wałka sprzęgłowego w SB .Gdy wciśniemy pedał sprzęgła jest cisza..
    Miałem takie objawy w polonezie ,CC -z tym można jeździć. W fabii mimo 108 tys cisza.
    Leto -twój mechanik pewnie miał na myśli łożysko oporowe(wyciskowe) mówiąc o trudnościach w zmianie biegów.

  • Czyli mogę się tym na razie nie przejmować 🙂 <!-- s:) --> ? U mnie mimo niskiego przebiegu pojawiło się to gdzieś 500km temu.

  • Leto
    Zrób głośniej radio 🆗 🙂 <!-- s:) -->

  • Okej, dzięki za pomoc 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply