[F1] Kontrolka wspomagania i airbag

Topic created · 12 Posts · 1287 Views
  • Mam dziwne objawy. Do tej pory nie miałem w ogóle kontrolki wspomagania a teraz świeci się normalnie czyli po załączeniu zapłonu świeci się 2 sek. i gaśnie, natomiast kontrolka airbagu zanikła i nie pokazuje się wcale albo pojawi się sporadycznie(raz mi się pojawiła od momentu stwierdzenia że jej nie ma wcale) a wcześniej świeciła się normalnie czyli gasła po kilku sekundach ale nie razem z ABS tylko normalnie tak jak powinno. Dlaczego tak się dzieje, czy to coś poważnego czy porostu komputer szaleje. Dodam że ostatnio spawana była osłona katalizatora i koleś podłączył samochód pod coś podtrzymującego napięcie (nie wiem dokładnie pod co).

    Dzisiaj kontrolka poduszek już świeci normalnie więc wygląda że wszystko jest tak jak powinno ale właśnie pytanie brzmi dlaczego teraz jest dobrze a wcześniej nie było tej kontrolki od wspomagania. Można się spodziewać pewnie że kontrolka od poduszek znowu zniknie pewnego dnia jak i ta od wspomagania. Czy to może jakiś problem z elektryką ?. Światło w bagażniku nie gaśnie tylko przygasa po zamknięciu i te kontrolki coś wariują. Czy może być tak że coś nie łączyło przy pompie wspomagania i kontrolka nie świeciła a teraz jej się poprawiło.
    Za kilka dni okaże się czy to stały efekt czy tylko chwilowy.

  • ja mialem wynieniana plecionke to na aku zalozyl jakies pudelko na ktorym bylo napisane filtr przepieciowy

    sprawdzales bledy vagiem?

  • Kiedyś przy nabijaniu klimy koleś podpiął i powiedział że nie ma błędów, tylko kiedyś był błąd z immobilizerem więc nie wiem. Dziwi mnie tylko że kontrolka wspomagania pojawiła się nagle i nie wiem dlaczego. Niby teraz jest tak jak powinno ale chciałbym wiedzieć dlaczego wcześniej nie było. Planuje odpięcie akumulatora i przy okazji sprawdzenie wiązki kabli i ilości płynu od wspomagania. Czy po odpięci mogą pojawić się jakieś błędy?

  • [quote="quake1"]Czy po odpięci mogą pojawić się jakieś błędy?[/quote]
    nie powinny.
    jeśłi masz szyby elektryczne to przed zdjęciem klemy zostaw je zamkniete, odpadnie ci prodblem ich adaptacji.

  • [quote="kapi"]jeśłi masz szyby elektryczne to przed zdjęciem klemy zostaw je zamkniete, odpadnie ci prodblem ich adaptacji.[/quote]
    zaden klopot z adaptacja wystarczy 2 lub 3 razy wykonac pelne ruchy gora dol przytrzymujac przycisk i tyle 😉 <!-- s;) -->

  • Dzisiaj zamigała mi kontrolka od immobilizera która się nie pokazywała a powinna się pokazać i zgasnąć. Doszła następna kontrolka która powinna być a jej nie ma. Lampka powinna palić się kilka sek. a tylko pojawiła się raz i to jeszcze niepoprawnie. Widzę że coś jest nie tak z tymi wskaźnikami. Zaczęło się to ostatnio podczas tych wilgotnych dni. Czy wilgoć może powodować takie rzeczy?

  • a moze wykrec zegary i je obejrzyj? moze ktoras kostka sygnalowa ma kiepski styk?

  • [quote="quake1"]Zaczęło się to ostatnio podczas tych wilgotnych dni. Czy wilgoć może powodować takie rzeczy?[/quote]
    zacznij od przeglądu wiązki na podłużnicy. to na pewno jej sprawka :hyhy: <!-- s:hyhy: -->

  • Wiązkę obejrzałem na drugi dzień po objawach i nic tam nie zauważyłem. W środku brak wilgoci a kabel jest podwieszony i zapakowany w plastikową rurę. Wizualnie nic tam nie widać a nie chciałbym rozwalać wszystkiego bo pewnie nie zabezpieczę dobrze i wtedy będą problemy. Co do wiązki to chyba bardziej poważniejsze objawy występowały typu zanik wspomagania.
    A tak z innej beczki żeby nowego tematu nie otwierać, czy płyn od wspomagania powinien być czerwony bo z tego co czytałem na forach to zielony powinien być a u mnie ktoś chyba czerwony zalał.

  • [quote="quake1"]i zapakowany w plastikową rurę. [/quote]
    to go rozwiń. ..... tak nie powinno być.
    kiedyś na to była akcja serwisowa.

  • bede strzelal bo niewiem ale:
    w hydraulicznych silownikach typu np. od dachu otwieranego w cabrio czy w zawieszeniu stosuje sie zielony
    a w mechanicznych typu pompa wspomagania klasyczna na pasek stosuje sie czerwony ATF

    glowy nie dam ale na logike chyba powinien byc zielony, chodz niewiem jaka barwe ma oryginalny plyn.

    Cytuje"
    W układzie wspomagania jako ciecz roboczą stosuje się olej hydrauliczny PENTOSIN CHF 11S lub 052 146 00 ewentualnie TL 52 146, Ilość oleju hydraulicznego powinna wynosić od 0,7 do 0,9dm³."

    Tyle z Etki i workshopa wyczytalem.

  • do wspomagania polecam oryginalny płyn VW koszt ok. 40zł za 1L. butelke. jest on zielony.

Log in to reply