[F2] Kupuję nową Fabię i mam kilka pytań :)

Topic created · 28 Posts · 10760 Views
  • Witam szanownych kolegów i koleżanki,
    już prawie zdecydowałem się na Fabię hatchback w wersji Van.

    Dręczy mnie jeszcze kilka pytań, a że będę miał okazję podjechać drugi raz do salonu dopiero za tydzień, zapytam Was - zresztą wolę pomoc praktyków, a nie marketingowców z salonu 🙂 <!-- s:) -->

    1. Pytanie dość szeroko komentowane wszędzie, ale zadam je jeszcze raz 🙂
      1.2 TSI 85 czy 1.2 TSI 105? Czy ktoś z Was jeździł jednym i drugim silnikiem? Wiadomo, że 105 będzie szybsze, dynamiczniejsze itd. ale czy 2000 różnicy jest tego warte. Najchętniej wziąłbym 1.4 TSI jakiś mocniejszy jakby różnica była jeszcze 2000 🙂 Ale wiadomo, nie ma...

    2. Z dodatkowego wyposażenia czy warto dopłacić:

    a) Radio Swing (2 DIN) - 400 zł - czy będzie jakakolwiek różnica w dźwięku w stosunku do tańszego radia

    b) Koło zapasowe - czy jeżeli go nie wybiorę to dostanę zestaw naprawczy?

    c) Pakiet serwisowy Skoda Life Plus do 60.000 - 800 zł - planuję jeździć nie więcej niż 15-20 tysięcy rocznie (tak przynajmniej jeździłem do tej pory) - czy ten pakiet można dokupić np. za dwa lata gdy będzie kończyła się gwarancja - czy trzeba od razu? I czy w ogóle warto?

    d) Przednie reflektory projekcyjne z modułem DE - 300 zł - co to za ustrojstwo? 🙂 W internecie nie wiele można się o tym dowiedzieć, a nie wiem czy 300 zł warto w to zainwestować 🙂

    1. Na jakie rabaty przy zakupie mogę liczyć? Wiadomo, że są lepsze i gorsze momenty do negocjowania - ale może gdzieś warto jechać, bo dealer jest skłonny do mocnych rabatów 🙂 Celuję w Fabię za ok. 45-48 tys.

    2. Jak jest z turbiną w tych silnikach? Wiadomo, że dbać trzeba, ale czy jest to tak rygorystyczna sprawa jak przy dieslach? Czy wystarczy po jakimś mocniejszym grzaniu wjechać np. w osiedle, przejechać 500 metrów prędkością parkingową 20 km/h i to wystarczy?

    3. Czy Waszym zdaniem jest sens dokładać 1000 zł za alarm, skoro i tak będzie AC (leasing na mnie to wymusza)?

    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi!

      • 1.4 TSI 😉 - najlepiej RS 🙂 - bierz z kratką 🙂 <!-- s:) -->
        2a - wg mnie lepszy swing.
        2b - tak. bedzie "butelka"
        2c - nie warto. skazuje ciebie to na "wieczny serwis" , wybór nalezy do ciebie. - przeczytaj też warunki tej gwarancji. lepiej wybrać dodatkowe ubezpieczenie w Alianz. - też poczytaj warunki.
        2d - warto.
      • wszystko w Twoich rękach 🙂
        4 - jak każda turbina 🙂 obchodzić się trzeba jak z kobiet(k)ą 🙂 - poszukaj 10 przykazań dla diesla. to jest prawie to samo co do Pb.
      • nie i tak. nie, bo masz ac. tak, bo przyda ci się domykanie szyb, ale je też można zrobić bez alarmu. ( uwaga na gwarancje).
  • Ze strony ubezpieczyciela dostaniesz pytanie odnośnie alarmu. Jak nie masz to składka idzie w górę. (Zamiast ładować w salonie 1000 zł może lepiej zamówić na necie i samemu zamontować? Sprawa banalna na 2h, bo tyle mąż przy tym siedział, a zapłaciliśmy niecałe 100 zł z przesyłką. Tylko nie wiem jak wygląda sprawa z gwarancją.) Pamiętaj też, że skoro masz AC, nie oznacza że bezproblemowo dostaniesz odszkodowanie z tytułu kradzieży. Tylko w pierwszym roku użytkowania dostaniesz 100% wartości po okazaniu faktury za samochód, a w kolejnych latach wartość odszkodowania na dzień kradzieży samochodu, co w rzeczywistości jest dość zaniżone i uśrednione względem kraju [tak, wiem że idiotyzm ale nic na to nie poradzisz]. Wiele jest przypadków z problemem odzyskania takowego odszkodowania, bo policja przesyła protokół, że śledztwo umorzone z powodu nie znalezienia sprawcy. Wtedy musisz dowieść TU, że nie jesteś jeleniem. Ot taka rzeczywistość.
    No i pamiętaj, że alarm jest dla Twojego spokojnego sumienia, tak samo jak AC i każde inne ubezpieczenie.

    A co do reszty pytań niech wypowiedzą się fachowcy.

  • [quote="Wrona"]Zamiast ładować w salonie 1000 zł może lepiej zamówić na necie i samemu zamontować?[/quote]
    a co na to gwarancja ?
    hmmm jak to powiedzieć 😛 <!-- s:P --> - nie każdy ma alarm w samochodzie - mogą być inne zabezpieczenia, ale montowane w aso.
    w przypadku nowej furki dostanie dobry pakiet w alianz z gwarancją ceny na rok następny. przynajmniej ja tak dostałem. przyznam że nie analizowałem innych ubezpieczycieli.
    a AC to w nowym bolidzie obowiązkowo - nie wyobrażam sobie inaczej..... 🆗

  • Dzięki za podpowiedzi,
    jeszcze może się ktoś wypowie 🙂 <!-- s:) -->

  • Ja przedłużyłem sobie gwarancję o kolejne 2 latka za 800 zł. Mało jeżdżę więc się na to zdecydowałem - oczywiście zachodzi też konieczność serwisowania w ASO, ale po moim niezadowoleniu z domorosłych machaników z moim pierwszym autkiem Ibizą (po każdej wizycie pojawiały się kolejne usterki), odechciało mi się szukać następnych mechaników pewnie kosztem droższej obsługi w ASO.

    Masz wtedy wbite w książkę serwisową, że masz gwarancję przedłużoną - nie jest to ubezpieczenie, które raczej jest droższe i jak to ubezpieczenia ma swoje minusy (np. termin rozpatrywania 30 dni - zrobią ci autko a wypłacą mechanikowi po 30 dniach - więc mechanik, Ci nie da autka do tego czasu).

  • Ja również mam samochód w leasingu i uważam, że warto mieć alarm...lepiej weź...
    Biorąc pod uwagę wyposażenie dodatkowe zwróć uwagę na to aby wziąć :

    • światła do jazdy dziennej ( nie eksploatujesz tak świateł drogowych i nie będziesz miał problemu z częstą wymianą żarówek ),
    • relingi, uważam, że warto wziąć - ja zrobiłem błąd, że nie wziąłem
    • tempomat koniecznie weź - żałuję, że nie wziąłem
    • koło zapasowe weź,
    • nie bierz podłokietnika bo nie spełnia swojej roli
    • klimatyzacja manualna, nie pchaj się w klimatronik, który w Fabianie jest tylko jednostrefowy, manualna w pełni spełnia swoją rolę
    • dodatkowy pakiet schowków weź, przyda się
    • radyjko warto wziąć

    Jak mi się coś przypomni to napiszę a jak o coś chcesz zapytać to śmiało.
    Pozdrawiam

  • [quote="alessandro"]nie bierz podłokietnika bo nie spełnia swojej roli [/quote]
    chyba nie mówisz o oryginale montowanym [b]do podłogi [/b], a do tunelu 😉 :oczy3: <!-- s:oczy3: -->

  • "chyba nie mówisz o oryginale montowanym [b]do podłogi [/b], a do tunelu 😉 :oczy3: <!-- s:oczy3: -->"

    No właśnie mówię o oryginale bo mam i mnie drażni...sorki ale przyzwyczaiłem się do Passatowskiego podłokietnika ale co za porównanie...
    Ten jest za krótki i jego wadą jest to, że nie można go przesuwać przód/tył...łokieć podczas jazdy ledwo dochodzi do podłokietnika...
    Tutaj masz zdjęcia mojego Fabiana :

    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=9277

  • [quote="kapi"][quote="Wrona"]Zamiast ładować w salonie 1000 zł może lepiej zamówić na necie i samemu zamontować?[/quote]
    a co na to gwarancja ?
    hmmm jak to powiedzieć 😛 <!-- s:P --> - nie każdy ma alarm w samochodzie - mogą być inne zabezpieczenia, ale montowane w aso.
    w przypadku nowej furki dostanie dobry pakiet w alianz z gwarancją ceny na rok następny. przynajmniej ja tak dostałem. przyznam że nie analizowałem innych ubezpieczycieli.
    a AC to w nowym bolidzie obowiązkowo - nie wyobrażam sobie inaczej..... 🆗 [/quote]

    Właśnie napisałam, że nie wiem jak sprawa z gwarancją, ale podejrzewam, że będzie lypa 😉

    Inne zabezpieczenia owszem, ale jak wygląda sprawa kosztowo 😉 Bo może się okazać, że lepiej mieć alarm niż np. blokadę skrzyni. AC masz dużo tańsze, jeśli spełniasz dwa kryteria - masz alarm + blokadę skrzyni (bądź kierownicy) i samochód jest garażowany w nocy. Przy samochodach powyżej 100 tyś. mile widziane namierzanie GPS.
    Taaa... Alianz się wycwanił, a w 3 roku to szukasz ubezpieczyciela. Mój brat z tego skorzystał w Mitsubishi i żałował niemiłosiernie. Co lepsze - w Hestii wyliczyłam mu pakiet 200 zł taniej, niż w Alianz i to bez firmowych zniżek.
    Na przyszłość - niektóre firmy ubezpieczeniowe mają ukryte zniżki, czyli warto zgłosić fakt, że samochodem jeździ również dziecko do 16 roku życia (oczywiście dziecko właściciela). Co to daje? Zniżkę, bo ubezpieczalnia uważa, że będziesz uważniej jeździć. Wiele osób o tym nie wie, a agent nie zawsze zapyta.

    Aha i kiedyś w Automaniaku chyba (coś na TVN Turbo) było, że w salonie Skody pytają o zawód i np. lekarz dostał zniżkę na Octavię -.- Jakby mało zarabiali...

  • Uwierz mi, że nie 😉 <!-- s;) -->

  • Jestem agentem ubezpieczeniowym i wiem 😉 <!-- s;) -->

  • [quote]Jestem agentem ubezpieczeniowym i wiem[/quote]

    Zależy gdzie. Najczęściej jednak immobiliser w zupełności wystarcza, szczególnie, że Fabia nie jest jakoś specjalnie wartościowym pojazdem (w sensie, wartość poniżej 60tyś zł).

    Jakbym miał środki na alarm to bym się nie zastanawiał..

  • No taaaa... Tyle, że jak większość posiadaczy polisy nie czyta OWU i stopki polisy drobnym maczkiem, a jak dojdzie co do czego to wychodzi "no ale jak to?". Właśnie immu nie do końca wystarcza. I zdziwiłbyś się, ale Fabka nie jest owszem wartościowym samochodem wg faktury, jednak na części to jak najbardziej. Podając swój kod pocztowy do polisy określasz nie tylko większą możliwość stłuczek, ale również w jakim ryzyku jest możliwość kradzieży.

  • To czy ktoś czyta OWU czy nie, to już inna sprawa, ale do ubezpieczenia samochodu w AC immobiliser najczęściej jest wystarczający. Nie mówię, że zawsze bo nie znam wszystkich produktów AC na naszym rynku, ale w większości OWU nie ma mowy o dwóch niezależnych zabezpieczeniach (co chyba jest przy ubezpieczenia nieruchomości) albo o tym, że, wprost, musi być zamontowany alarm. Najczęściej jest napisane, że musi być sprawny system antykradzieżowy z wykluczeniem centralnego zamka i fabrycznej blokady kierownicy.

    No a wartość na części nie ma znaczenia przy ubezpieczeniu, choć obecnie jeśli się kradnie samochód to przede wszystkim właśnie na części. Na szczęście Fabia nie cieszy się aż tak dużym zainteresowaniem jak inne marki i niech tak zostanie.

  • A jak wygląda sprawa z pakietem ubezpieczenia AC/OC/NNW?

    W salonie sprzedający powiedział mi, że przez pierwszy rok wynosi ok. 1500 zł (Allianz, bo biorę w leasing u nich), a rok później to już zależy od wartości
    samochodu i zaczął się plątać, a potem temat jakoś się rozmył.

    Wiecie jaka może być składka?

  • [quote]Wiecie jaka może być składka?[/quote]
    Jak kupujesz samochód to najczęściej dostajesz tzw. pakiet dealerski, który kosztuje z reguły właśnie ok 1500zł. Jest tanio bo, zwróc uwagę, nikt Cie nie pyta o szkody, o to ile masz prawko, gdzie samochód będzie parkowany itp. Przy przedłużeniu umowy będziesz musiał te wszystkie dane podać, zdecydować czy np. chcesz stałą sumę ubezpieczenia czy nie, czy mają Ci liczyć amortyzacje czy nie itp. itd. etc. Ile weźmiesz, tyle zapłacisz. Czy więcej niż 1500zł? Na 80% tak. Czy dużo więcej? Na 80% nie 😄 Ja, osoba fizyczna, też miałem pakiet dealerski i teraz hestia kolejny pakiet wyliczyła mi na 2999zł :oczy3: <!-- s:oczy3: -->, potem wyliczyli mi na 2300, teraz na równe 1900zł ze stałą sumą ubezpieczenia. W Allianzie coś chyba 1753zł, więc dramatycznych różnic nie ma.

  • Jakoś to przełknę :] <!-- s:] -->

    A czy ktoś z Was jeździ na oponach 195/65/r15?

    W Fabii 1.2 TSI 105 KM fabrycznie są ponoć 195/55/r15 - a ja mam całkiem fajne oponki odłożone właśnie w rozmiarze 195/65...
    Przekłamania licznika mnie nie interesują - byleby weszły i nie obcierały :]

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 31-05-2012, 21:50[/i] ][/size]
    No to Fabia zamówiona. Wreszcie koniec czytania o wyposażeniach, silnikach itd. Czas chyba zapaść w sen "zimowy", żeby spokojnie doczekać :]

  • Jako, że rodzina się powiększa, nadszedł czas zmiany fabii I htb na...fabię II combi 😉 <!-- s;) -->
    Jako, że nie mam czasu i nerwów na szukanie wartej zainteresowania używki wybór pada na F2 combi w dosyć standardowym wyposażeniu tj. 1.4 16V family+klima+kilka pierdół i teraz kilka pytań:

    1. Czy jesteście w stanie polecić jakiś salon w Polsce w którym można dostać dobrą ofertę, albo w którym forowicze mają jakieś wejścia? I tak roześlę zapytania do kilku salonów w Kraju ale może podpowiecie jakiś konkretny?
    2. Jak długi jest teraz czas oczekiwania na fabie w standardowym wyposażeniu?
    3. Czy jest duża różnica między standardowymi światłami a soczewkami w F2? Warto dopłacać (w sumie dopłata symboliczna bo 300 zł z tego co widzę w konfiguratorze)
    4. Oponki 195/55R15 to oczywistość rozumiem? tych mniejszych nie ma sensu brać?
    5. Czujniki parkowania za 650 zł to rozumiem fabryczne i da sie cos tańszego w salonie wyrwać?
    6. Jest coś z wyposażenia dodatkowego co jest "konieczne" do wzięcia wg Was?
    7. Czy jest opcja negocjacji 5% prowizji przy zakupie w kredycie 50/50?
    8. Czy lakiery nie metaliczne są bardzo tragiczne w skodzie? bo mam chrapkę na biały...metaliczne w FI były bardzo ok, przynajmniej srebrny, który mam u siebie 😉

    Auto z założenia ma byc maksymalnie budżetowe - bez niepotrzebnego pompowania ceny. Ma posłużyć 6-7 lat, przejechać te 200-250 kkm i się nie rozpaść :cwaniak:

  • Ja bardzo długo szukałem miejsca gdzie mogę kupić fabiana...po wielu tygodniach kombinowania najlepszą ofertę dał mi TMT we Wrocławiu ( Pani JOanna G. )...
    Różnice się gały kilku tysięcy i co dziwne TMT ale w Dzierzoniowie ( jednostka macierzysta firmy ) była o 3. 000 droższe... :szok: <!-- s:szok: -->

Log in to reply