[F2] Braki mocy na ciepłym silniku

Topic created · 12 Posts · 2004 Views
  • witam, ostatnio mam problem z Fabią II 1.6 TDI na zimnym silniku wszystko ok ale jak silnik sie troszke zagrzeje to tak jakby wogole nie mial mocy dopiero przy obortach powyżej 2500 zaczyno auto jechac a ponizej tych obrotów to tak jakby miało może 10 KM.

  • może kierownice w turbinie się zawieszają albo czujnik doładowania coś krzaczy. Nic nie kopci nadmiernie, a jak tak to jaki kolor? Nic nie gwizda/śwista?

  • [quote="GembiHTP"]na zimnym silniku wszystko ok ale jak silnik sie troszke zagrzeje to tak jakby wogole nie mial mocy[/quote]
    ja bym zaczął od układu doładowania - IC. albo coś z chłodnicą albo czujnikiem albo kablami.
    [quote="dr O."]może kierownice w turbinie się zawieszają [/quote]
    [quote="GembiHTP"]dopiero przy obortach powyżej 2500 zaczyno auto jechac[/quote]
    turbiny bym nie ruszał.
    [quote="GembiHTP"]ponizej tych obrotów to tak jakby miało może 10 KM.[/quote]
    no - to jest ciekawe. ja miałem odwrotny przypadek.
    [b]GembiHTP[/b], sprawdź układ doładowania .
    a tak się jeszcze zastanawiam - wszystkie wężyki podciśnienia są na swoim miejscu ?
    wogóle wcześniej cokolwiek było robione przy aucie ? ( stłuczka? )

    btw.
    gdzieś już widziałem podobny temat .... masz jakieś błędy w sterowniku ?

  • To jest silnik z pompą czy commonrail ? Jak comonrail to sprawdziłbym ciśnienie na pompie i filtr paliwa . Jak ze zużyciem paliwa nie spadło ostatnio ? Ja miałem podobne objawy i tez niby kojarzyłem to z z tym jak silnik się rozgrzeje to nie jedzie a jak zimny to wszystko ok . Okazało się przytkany filtr paliwa , jak postał w nocy to się paliwko przesaczylo i zbieral sie niezle , jak sie zagrzal i zarazem zuzyl ropke ,ktora sie przesaczyla to mocy przybywaj .

  • ona jest na common rail, i ma filtr cząstek stałych auto nowe ma dopiero 3 tygodnie i takie już problemy. Jestem umówiony w poniedziałek do serwisu niech patrzą co to jest, a auto musi stać bo się jezdzic nie da, a tak się cieszyłem jak ją kupiłem. 😞 <!-- s:( -->
    aha i zauważyłem ostatnio, że jak ją odpalę i dodam trochę gazu to nią strasznie szarpnie jak schodzi z obrotów.
    Postanowiłem pojezdzic tym autem dzisiaj i turbo wogóle nie działa, nie mogę przekroczyć 3000 obr/min., pojawił się komunikat chack injection, wogóle nie kopci.

  • Tak jak myślałem będzie coś z układem wtryskowym , turbo może się nie włączać bo komputer na to nie pozwala . Nie tankowałeś na jakieś stacji kogucik ?

  • Byłem dzisiaj w ASO Skoda podpieli komputer i wyszło, że filtr FAP jest zapchany trochę mnie to dziwi żeby w 3 tygodniowym aucie takie coś ale zobaczymy w piątek jade na wypalanie filtra. 700 zł (wypalanie filtra myniana oleju i filtra oleju).

  • [quote="GembiHTP"]wyszło, że filtr FAP jest zapchany trochę mnie to dziwi żeby w 3 tygodniowym aucie takie coś ale zobaczymy [/quote]
    [quote="DIABOLO75"]Nie tankowałeś na jakieś stacji kogucik ?[/quote]
    jakość paliwa też jest ważna. nie tylko cena.....
    [quote="GembiHTP"]w piątek jade na wypalanie filtra.[/quote]
    wypalić sam możesz - od czasu do czasu musisz się przejechać "nieco szybciej" autostradą lub inną szybką drogą. 3-4 bieg i obroty ok. 3500-4000 .

  • wiem, że mogę go wypalić sam ale wogóle mi się kontrolka od tego filtra nie zapaliła to nagle stało. W piątek jak wrócę to napisze co i jak.

  • Wypalić to można samemu do pewnego momentu. Jeżeli się porządnie zapcha to tylko serwis może pomóc.

    Swoją drogą w jakich warunkach jeździsz GembiHTP, że udało się go zapchać w 3 tyg? 😞 <!-- s:( -->

  • A ja dalej twierdze , że może być winny układ wtryskowy , ten filtr nie zapchał się bez powodu , chyba , że tak jak pisze Kapi jeździsz na paliwie nędznej jakości . Diesle z DPF-em są już niestety tylko na trasy , jazda w mieście i jazda w niskim zakresie obrotów je wykańcza . Jedyne jak na razie sensowne rozwiązanie ma toyota , która stosuje dodatkowy wtryskiwacz paliwa w samym dpfie omija w ten sposób problemy z rozrzedzonym olejem silnikowym i sam dpf żyje dłużej .

  • No nie wiem czy kiepskiej jakości zawsze tankuje na orlenie.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 05-05-2012, 21:31[/i] ][/size]
    Witam, ponownie filtr cząstek stałych został wypalony w serwisie i okazało się, że katalizator jest do wymiany ponieważ ma jakąś wadę fabryczną zrobią na gwarancji w poniedziałek mam przyjechać. Katalizator był powodem zapchania się filtra.

Log in to reply