[F1] Nie można połączyć sie z komputerem

Topic created · 11 Posts · 4979 Views
  • Witam wszystkich użytkowników Fabii. Od 3 dni jestem posiadaczem tego samochodu (1.9 TDI 101 km 2003 rok) ma on kilka mankamentów ponieważ jest po kolizji natomiast najpoważniejszym z nich na chwilę obecną jest problem z podłączeniem go do kompa byłem już u dwóch elektryków żaden się nie połączył i mówią że to jakiś problem w instalacji rozebrałem plastik pod kierownicą instalacja idąca do gniazda diagnostycznego wygląda na nie ruszaną, bezpieczniki sprawdzone. Nie wiem gdzie szukać przyczyny może ktoś z was miał podobny problem lub posiada schemat instalacji elektrycznej od tego gniazda. I jeszcze jedno pytanie ile przewodów idzie do gniazda w waszych autach.

    Za wszelkie sugestie z góry dziękuje.

  • [quote="kotlet233"]byłem już u dwóch elektryków żaden się nie połączył i mówią że to jakiś problem w instalacji [/quote]
    kiedyś, buszując w sieci znalazłem artykuł nt błędu połaczenia z VAG-COMem.
    [url=http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html][b]>klik<[/b][/url] . Problem dotyczył samochodów, gdzie zainstalowane było radio nieoryginalne. Sprawdź, jak jest u ciebie.
    kabelek od Viakena kosztuje 54 zł. - reszte znajdziesz w sieci.
    ciekaw jestem co u ciebie sie stało.
    powodzenia.

  • faktycznie radio mam nieoryginalne ale żeby przez to nie dało się połączyć no nic chyba będę musiał zaopatrzyć się w kabel i samemu próbować bo na tych elektryków to fortunę wydam może ktoś mi poleci jakiś dobry kabelek zamówić z alledrogo czy raczej kupić w sklepie i gdyby ktoś posiadał schemat instalacji to bym sprawdził czy na pewno wszystko jest dobrze podłączone

  • [quote="kotlet233"]może ktoś mi poleci jakiś dobry kabelek zamówić z alledrogo czy raczej kupić w sklepie i gdyby ktoś posiadał schemat instalacji to bym sprawdził czy na pewno wszystko jest dobrze podłączone[/quote]
    wszystko masz w poście wyżej 😉 <!-- s;) -->

  • z tej instrukcji z linku ( jeśli dobrze zrozumiałem) napięcie pomiędzy 4 a 7 pinem powinno być poniżej 9 V u mnie 1,25 na włączonym zapłonie i radiu więc to chyba nie to

  • Tak jak pisze Kapi byle pierdoła może być powodem problemów z połączeniem z kompem . Piszesz , że autko jest po kolizji ale kolizja to wiesz pojecie względne spotkanie z walcem to też kolizja tylko taka ze skutkiem śmiertelnym dla samochodu . Autko jeździ ? Fabie niestety mają słabą elektrykę . To że kable nie ruszone w okolicach wtyczki to nie znaczy , że gdzieś dalej nie ma przerwy . Wiem , że z komputerem można się połączyć z pominięciem gniazda serwisowego ( ale tego nie radzę to ostateczność ) . To jest transmisja szeregowa pytany sterownik musi odpowiedzieć bo takie połączenie musi być stabilne ( co by się mogło stać jakbyś np. chciał aktualizować oprogramowanie sterownika i podczas transmisji doszło by to zerwania połączenia ). Napisz coś więcej o tej kolizji tzn gdzie auto dostało strzała to może coś poradzimy . Czy jak podłączysz wtyczkę do gniazda diagnostycznego to pali się kontrolka na wtyczce ( ja takową posiadam od razu wiem , że we wtyku mam zasilanie) te zasilanie musi być inaczej wtyczka nie zacznie wywoływać wot takie zabezpieczenie proste ale sprytne .Działa to mniej więcej tak program poprzez kabel "pyta " jest tam kto ? I coś powinno odpowiedzieć ja taki a taki numer i nazwa producenta jestem obecny itd .

  • strzał nie był mocny auto jeździ normalnie wymieniona maska, grill, zderzak, pas przedni, chłodnica, błotniki delikatnie uszkodzone, podłużnice nie ruszone. Nie mam jeszcze kabla ale jak byłem u jednego elektryka to miał komputer bosch mówił że jakiś dobry i tam widziałem że dioda się świeciła czyli napięcie w gnieździe powinno być ok ale nie połączył się z żadnym układem ten drugi to nie wiem czym próbował bo zostawiłem mu auto ale też nie dał rady. Czy wiązka od gniazda diagnostycznego idzie bezpośrednio do kompa?

  • Zgadza się idzie bezpośrednio do kompa - nie wiem czy po drodze nie ma jakiegoś bezpiecznika (ale jak jest to tylko na zasilaniu) bo dokładnie nie oglądałem schematu bo nie miałem nigdy takiej potrzeby . To co mamy w autach to żaden komputer tylko sterownik wszyscy przyzwyczaili się mówić komputer . Z całego gniazda wykorzystane są tylko 4 blaszki czy piny zwał jak zwał . Mamy górny rząd pinów ( ja piszę teraz o gnieździe diagnostycznym w aucie tak jakbyś na nie patrzył) i dolny . W górnym licząc od prawej czyli od lewarka zmiany biegów wykorzystywany jest 2 pin i 5 pin (wg mnie na nich idzie transmisja szeregowa czyli poprzez te dwa gada ze sterownikiem ) a dolny rząd to 1 i 2 pin są wykorzystywane . Na pewno nie ma transmisji na tych dwóch pinach co jest między nimi napięcie . Opisałem gniazdo w benzyniaku 1,4 16 V 75 Km silnik VW . Jeżeli napisałeś , że ktoś podłączał wtyk do gniazda i paliła się dioda t zasilanie masz ok. w gnieździe . Jak chcesz podaj mail wyślę foto mojego kabelka . Dwa piny które służą do transmisji nie mogą być zwarte między sobą i oba muszą być podłączone do kompa w aucie . Transmisja przebiega na wysokiej częstotliwości . Jeżeli urządzenie diagnostyczne wyśle zapytanie do sterownika a on nie odpowie lub odpowie zniekształconym sygnałem urządzenie diagnostyczne nie umożliwi diagnostyki po prostu z powodu bezpieczeństwa bo to nie zabawa . Żeby urządzenie diagnostyczne połączyło się ze sterownikiem samochodu musi być przekręcony kluczyk w stacyjce i muszą palić się kontrolki na desce rozdzielczej a co za tymi idzie jakiekolwiek urządzenie wpięte w magistralę transmisji , czy też zasilanie nie oryginalne lub wadliwie podłączone , czy też wadliwie działające może uniemożliwić transmisję .

    Moja rada wyjąć radio , odłączyć wszystkie dołożone na własną rękę urządzenia czy to radio czy alarm czy nawet światła do jazdy dziennej ( wiem , że może się to wydać śmieszne ale to może powodować problem )i próbować się łączyć . Jak to nie pomoże odłączyć akumulator poczekać z 2 minuty odłączyć wtyk od sterownika silnika , ponownie go podłączyć i znowu próbować .

  • Witam.
    Ja też byłem ze swoją F1 w autoryzowanym serwisie na odczycie błędów. Okazało się, że oryginalny skodowski VAS nie chce połączyć się z samochodem. Elektryk zdjął pokrywę bezpieczników, przyniósł żaróweczkę na przewodzie, "poświrował" i... stwierdził uszkodzenie instalacji elektrycznej. Umówiłem się na naprawę (za kilka dni), ale nie dało mi to spokoju. Wziąłem próbnik taki sam, jak miał Pan Elektryk i... zlokalizowałem usterkę - przepalony bezpiecznik 3 odpowiedzialny za zasilanie na gnieździe OBD.
    W umówionym terminie naprawy podjechałem w pełni sprawnym samochodem i bez problemów połączył się z komputerem diagnostycznym i przeprowadzono diagnostykę komputerową.
    Pozdrawiam.

  • [b]D_Mrozu[/b] nie ładnie nie dałeś zarobić ASO. Ładnie ludzi naciągają :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->

  • dzięki wszystkim za sugestie po dłuższym i ciężkim boju z elektrykom fabii udało się połączyć z kompem okazało się że poprzedni właściciel odciął linię K od radia i zalana była wtyczka od wspomagania co zakłócało transmisję.

Log in to reply