[F1] uszkodzony wyłącznik w drzwiach kierowcy

Topic created · 31 Posts · 19550 Views
  • Witam !!
    Ostatnio nawalił mi wyłącznik oświetlenia wewętrznego w zamku. Pytałem w Aso i powiedzieli że zamek jest nierozbieralny i zaśpiewali 500 zł za wymiane. :kijemgo: <!-- s:kijemgo: --> Czy ktoś miał może podobne doświadczenia albo do sprzedania taki zamek. Symbol 3B1837015AM

  • ASO twierdzi że zamek jest nierozbieralny i kasują ciężkie pieniądze za wymianę, bo i zarobią więcej i babrać im się nie chce, ale kilka osób już rozbierało zamek i jest to możliwe. Sam mikrowyłącznik kosztuje jakieś śmieszne pieniądze.

    Jest też prostsza metoda - zamontować wyłącznik w słupku (taki a'la maluch) - też ktoś już tak robił.

    Przeszukaj forum bo już chyba było coś na temat obu tych rozwiązań.

  • Ja miałem (mam nadal) zepsutą krańcówkę w zamku. Ale dla mnie 500 zł to trochę za dużo i sam przerobiłem trochę instalację - dorobiłem taką krańcówkę w słupku. Koszt ok. 10 zł a i roboty nie jest dużo.

    Cała rzecz polega na tym, aby odłączyć krańcówkę wmontowaną w zamek i dorobić samemu krańcówkę w słupku.

    I teraz do roboty. Omówię to na przykładzie przednich drzwi (bo z tymi miałem do czynienia w mojej Fabce).

    Najpierw idziemy do sklepu motoryzacyjnego i prosimy o krańcówkę od alarmu. Najlepiej, żeby miała plastikowy trzpień - nie rysuje wtedy lakieru na drzwiach. Zaopatrujemy się w: coś do przecięcia kabelków, lutownicę (zapewnia najleprze połączenie kabelków), izolację i dodatkowy kabelek długości około 0,5m (później obetniemy nadmiar), wiertarkę i wiertła. Przydadząs ię też obcążki i szczypce. Wszystko skompletowane, więc możemy się zabrać do pracy.
    Trzeba dobrać się do kostki znajdującej się w gumowej osłonie między drzwiami a słupkiem. Osłonę zdejmujemy nie przy drzwiach, tylko przy słupku - tam jest szukana złączka). Rozłączamy wszystkie kostki. Znajdujemy brązową kostkę i przcinamy kabelek.

    Przylutowywujemy (chyba tak się pisze) przygotowany kabelek do obciętego kawałke kabla (wystającego z kostki). Teraz obieramy miejsce montażu nowej krańcówki. Wiercimy w nim dziurę odpowiadającą welkosci krańcówki (żeby krańcówka nie była zbyt luźna). teraz niestety musimy się dobrać do wewnętrznej strony miejsca w którym wywierciliśmy dziurkę. To jest chyba najgorszy moment, bo trzeba czasami pogłówkować jak się tam dobrać. Ale wszystko da się zrobić. Gdy już to zrobimy, to przygotowany przedłużony kabelek przetykamy przez jakąś szparkę przy mocowaniu gumowej osłony przewodów - da się znaleść jakąś szczelinę. Kabelek musimy doprowadzić w miejsce wywierconej dziurki. Już prawie jesteśmy w domu. Wystarczy przymocować kabelek do krańcówki i zamontować ją w dziurce. Samochód składamy w całość cieszymy się w pełni działającym samochodem.

    Jak mogę pomóc to proszę na priv lub gg 3714610.

    Pozdrawiam.

  • Odświerzam stary temat, niestety dosięgło i mnie, padł mi jeden z mikrowyłączników oświetlenia, na szczęście centralny działa bez zarzutu. Przeglądłem całe archiwum i nie znalazłem informacji które by mnie zadowoliły. Więc jeśli ktoś tą naprawę wykonywał sam proszę o info krok po kroku ewentualnie jakieś fotki również mile widziane, zanim sam zacznę rozpruwać drzwi.

  • Pięknie to napisałeś, wrzucę to do działu [b]zrób to sam[/b], a czy wiesz czy skomplikowana jest wymiana samego mikrowyłącznika w zamku :?: <!-- s:?: -->

  • Powiem w ten sposób: wymiana samego włącznika w zamku nie jest podobno aż taka trudna - trzeba chyba rozwiercić nity, rozebrać zamek, wyciągnąć krańcówkę, dopasować nową i złorzyć zamek w jedną całość. Ale najgorzej jest podobnież z wyjęciem samego zamka - trzeba rozbebeszyć całe drzwi (łącznie z wyjęciem szyby z prowadnic). Ale głowy nie daję za to co teraz piszę - nie widziałem na własne oczy roboty. Opowiadał mi znajomy, którego brat kolegi (czy jakoś tak :zabawa: ) był z krańcówką u mechanika i widział podobno jak to się robi. Także wygląda to mniej więcej tak: słyszałem, że ktoś widział jak ktoś robił. :super: <!-- s:super: -->

  • No ja też słyszłem, że z wyciągnięciem zamka jest sporo zabawy, sprawę jeszcze przemyślę które rozwiązanie wybrać, dzięki za pomoc :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • No wlasnie ja tez mam podobny problem, ale w drzwiach prawy tyl. Poza tym ze swiatelko nie zapala sie po otwarciu tych drzwi, nei zauwazylem innych usterek.
    Czy cos moze sie stac, jesli nie bede tego naprawial?? Za co jest jeszcze odpowiedzialna ta krancowka??

  • [quote="Zygus"]No wlasnie ja tez mam podobny problem, ale w drzwiach prawy tyl. Poza tym ze swiatelko nie zapala sie po otwarciu tych drzwi, nei zauwazylem innych usterek.
    Czy cos moze sie stac, jesli nie bede tego naprawial?? Za co jest jeszcze odpowiedzialna ta krancowka??[/quote]

    :hyhy: <!-- s:hyhy: --> u mnie jest problem w tych samych drzwiach nic się nie stanie można z tym jeździć.

  • [quote="MirekS"]u mnie jest problem w tych samych drzwiach nic się nie stanie można z tym jeździć.[/quote]

    No to spoko

  • Czy zatem bagażnik będzie się odblokowywał automatycznie po otwarciu drzwi? a brzęczek od świateł niewyłączonych odezwie sie?

  • [b]makh[/b], to nie lewy przód, tylko prawy tył...

  • [quote="makh"]Czy zatem bagażnik będzie się odblokowywał automatycznie po otwarciu drzwi?[/quote]

    Na 99% TAK.

    [quote="makh"]a brzęczek od świateł niewyłączonych odezwie sie?[/quote]

    Raczej nie, bo brzęczek działa tylko na lewe przednie drzwi.

    [b]Krzychu_W[/b] opis przeniesiony do działu [b]zrób to sam[/b], usunąłem tylko ikonki zdjęć bo nie były niestety aktywne, jakby Ci się udało jeszcze raz zapodać zdjęcia, mam nadzieję, że będą działać to dołożę.

  • Miałem to samo. W drzwiach kierowcy i pasażera, brzęczyk od świateł dziwnie działał, bardzo cicho, światło w środku raz się zapalało, raz nie, tak samo z bagażnikem, czasmi było ok, ale czasami nie mogłem go otworzyć.
    Elektryk naprawił mi te stycznik i teraz brzęczyk wyje, a bagażnik otwiera się za każdym razem. Wymienił same switche z używanych zamków, które miał.
    Dałem mu namiary na producenta http://www.saia-burgess.com http://www.sabur.com.pl/ są w Warszawie na Puławskiej, ale mają jakieś dziwne umowy podpisane chyba z VW i nie moga tego sprzedawać, chociaż gość z tej firmy chciał się dogadać, ale na ilość hurtową min. 1000 sztuk 🙂 <!-- s:) -->
    U mnie działają teraz wszystkie switche, ale jak któryś padnie to może być problem, więc jak komuś uda się coś podobnego namierzyć to proszę o informacje.
    500 zł dać za cały zamek, bo uszkodzony jest switch, który bez problemów się wymienia to przesada, ale VW sporo na tym zarabia.

  • niestety ja też już go wymieniałem i dopasowałem za 0.35 gr gumostyk z dzojstika od commodore C 64

  • Ja juz mam od roku uszkodzone styki w drzwiach i w dodatku doszła jeszcze tylnia klapa. Raz dziala raz nie. Kurde juz mnie to wkurza alarm mi sie uzbraja przy otwartych drzwiach, brzeczek nie dziala od swiatel. Fajnie by było jakby ktos załatwił te switche o ktorych [b]sobot[/b] mowil

  • ..więc tak, kupiłem Fabię z uszkodzonym czujnikiem otwarcia drzwi. Polowałem na Allegro jakieś 3 miesiące i kupiłem zamek z centralnym i sprawnym czujnikiem z rozbitego auta (za....90 PLN :super: ). Wymiana zamka trwała około godziny, bo nie umiałem zdjąć tapicerki. Wymiana zamka to bajka-żadne wyjmowanie szyb z prowadnic! :zabawa: . Jak ktoś ma zestaw śrubokrętów i kluczy imbusowych to sobie poradzi- trzeba wszystko wypiąć, zamek wyjąć, nowy założyć i już 😛 <!-- s:P -->

  • No to fajnie, że tak nie drogo kupiłeś i założyłeś, teraz musisz to :piwo: by długo służył 🙂 <!-- s:) -->

  • ...znowu niedawno widziałem na Allegro całe zamki drzwi kierowcy z centralnym i bez....można za około 100 pln sobie zamek wymienić...

  • Jesli widzisz cos ciekawego na allegro to wrzuc linka do tego tematu
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1842<!-- m -->

Log in to reply