Dziś rano kontrolka od akumulatora błysnęła i słychać było piknięcie. Wiecie co to może być?
sobot (@sobot)
Informacje o sobot
Najlepsze posty napisane przez sobot
Najnowszy post utworzony przez sobot
-
-
No i stało się, pękł mi jeden z plastików gdy chciałem podnieść szybę. W ETOSIE jest tylko komplet, czyli cała blacha z linkami i tymi plastikami numer to: 6YI 837 461 - cena na allegro około 170 zł.
Znalazłem też zestaw naprawczy, poniżej link do strony allegro:
http://www.allegro.pl/item214776960_slizgi_podnosnika_szyby_fabia_toledo_ii_leon_vw.html<!-- m -->
Strasznie dużo kasy jak za dwa plastiki.Nie wiecie gdzie można kupić coś takiego taniej? Albo może ktoś wie gdzie jest jakiś szrot z częściami do Skody w okolicach Warszawy?
-
[quote="MirekS"]Jeżeli masz coś uwalone, to na 99% regulator napięcia, nic innego nie podejrzewam.[/quote]
Też tak myślałem, ale przyczyna była zupełnie inna. Odebrałem wczoraj samochód i okazało się, że ładowanie było niewłaściwe dlatego, że uszkodziło się koło alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym, czyli kręciło się w obie strony, po wymianie ładowanie jest między 14V a 14,4V.
Pojawił się za to kolejny problem, nie działa kontrolka od akumulatora. Jak przekręcę kluczyk nie świeci się, czy to spalona dioda, czy coś innego? -
[quote="MirekS"]Według mnie kolor "magicznego oka" nie jest tu ważny problemem jest, że bateria nie trzyma prądu i [b]Ciebie[/b] jako nabywcę to interesuje. A drugą baterię musisz gdzieś skombinować, mają bodaj 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.[/quote]
Spróbuję, ale najpierw muszę naprawić ładowanie, jutro odbieram samochód od elektryka.
-
[quote="MirekS"]Tak tylko który sprzedawca sprawdza [b]Ci[/b] jakie masz ładowanie w autku. Reklamuj i nie przejmuj się.[/quote]
Wiem, tylko nie mam drugiego aku na wymianę, a samochód jest potrzebny, reklamacja może być rozpatrywana przez kilka tygodni.
Czy mogą się przyczepić do tego że "magiczne oczko" nie jest już zielone? Czy to objaw tego że akumulator już raz się rozładował? -
[quote="MirekS"][quote="sobot"]Jakie powinno być napięcie jeżeli akumulator jest zasiarczony?
[/quote]Napięcie które mierzysz masz z regulatora napięcia który znajduje się w alternatorze, a nie z akumlatora. Wartości które podałeś są oki.[/quote]
Tak, ale te wartości były na naładowanym aku. Mierzyłem po dwóch dniach jazdy i napięcie mierzone po 20km jazdy na trasie spadło do 12.5V (mierzyłem na postoju podczas pracy silnika z włączonymi światłami), to już chyba za mało., po ostrym przegazowaniu podskoczyło maksymalnie do 13.7V. Poza tym przeczytałem w instrukcji od mojego aku (Centra Futura+) że napięcie nie może być niższe od 13.9V ani wyższe od 14.4V, bo w przeciwnym razie tracę możliwość zareklamowania go <!-- s:( -->
-
[quote="MirekS"][quote="sobot"]
Macie jakieś sugestie co jest przyczyną? Trochę niebezpiecznie się jeździ, jak w trakcie jazdy pada zupełnie wspomaganie.[/quote]Ta informacja świadczy o rozładowanej baterii, kupiłeś zleżany akumlator który się najprawdopodobniej zasiarczył od zbyt długiego stania i teraz już mu żadne ładowanie nie przywróci świetności, ja Twoim miejscu bym go oddał lub reklamował.[/quote]
Jakie powinno być napięcie jeżeli akumulator jest zasiarczony?
Jak wróciłem z pracy zmierzyłem napięcie na aku podczas ładowania:
- bez świateł - 14.2V
- na światłach - 14.0V
- na światłach + manewrowanie kierownicą - 13.5V
Najbardziej spada napięcie przy kręceniu kierownicą, czy to normalne, żeby spadało do 13.5V? Czy może coś jest nie tak ze wspomaganiem i gdzieś jest jakieś zwarcie?
-
Naładowałem akumulator, ale "magiczne oczko" nadal jest czarne. Dziś rano jak przekręciłem kluczyk, dwa razy mrugnęła kontrolka od aku, pierwszy raz coś takiego zaobserwowałem. Samochód odpalił bez problemów, niestety nie zmierzyłem napięcia z braku czasu, zrobię to po pracy.
Macie jakieś sugestie co jest przyczyną? Trochę niebezpiecznie się jeździ, jak w trakcie jazdy pada zupełnie wspomaganie. -
[quote="kros"]chyba chodzi o napięcie łądowania? bo prąd łądowania to w Amperach...
O napięciu ładowania masz [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=27684#27684]tutaj[/url]
Myślę że coś z AKU nie tak...
Jaka data produkcji?[/quote]Oczywiście chodzi mi o napięcie. Mierzyłem, na jałowym jest 12,7V, na zapalonym silniku na postoju + światła + radio jest 13,8V po dodaniu gazu zmienia się nieznacznie, max. do 14V, na wyłączonych wszystkich odbiornikach ma 14,1V.
Gdzie szukać daty produkcji? -
Witam,
Po siedmiu latach eksploatacji padł oryginalny aku w moim dieslu. Kupiłem Centrę Futura+ 73Ah/720A. Z braku czasu kupiłem go w Realu, na "magicznym oczku wskazywał" że jest naładowany, ale po tygodniu zaczęła się dyskoteka na desce i padło wspomaganie kierownicy. Zajrzałem pod maskę i "magiczne oczko" jest czarne. Mierzyłem też napięcie bezpośrednio na akumulatorze (14V bez używania odbiorników, 13,8V na światłach i z włączonym radiem). Czy wiecie jaki powinine być prąd łądowania? Wydaje mi się, że aku stał dość długo w markecie i nie był naładowany, a ja go podłączyłem w aucie, ale nie sprawdzałem w jakim jest stanie.
Czy aku bezobsługowy można ładować? Jest zaklejony i nie można zdjąć korków, jak długo mogę go ładować.