[F1] Bład 16500 próba demontażu G62 wylany płyn ;/
-
Witam,
zaczęło się od tego że miałem bład 16500 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)
Sprawdziłem odczyty z tego czujnika pod vag - Engine - grupa 007 i nie było żadnych odczytów, nic nie zczytywał z tego czujnika.
Tak więc zlokalizowałem go i chciałem go wypiąć, ciągnąłem go nie chciał wyjść, zauważyłem dalej jakąś blokadę, wyjąłem ją i wyciągnąłem czujnik z cała zatyczką(korkiem) i wylał się jakiś płyn ;/
Chce to teraz włożyć z powrotem ale nie chce wejść. Nie chce znowu czegoś gorzej popsuć tak więc się pytam:
Czy pchać to za wszelką cenę na siłę i wejdzie czy trzeba dokonać teraz jakiś innych operacji?
Jaki płyn się wylał i jak go teraz uzupełnić?
Jak wypiąć ten cholerny czujnik?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź <!-- s:/ -->Zdjęcia przed:
http://imageshack.us/f/688/image310.jpg/
http://imageshack.us/f/707/image313h.jpg/
po:
http://imageshack.us/f/62/image316r.jpg/ -
Żeby odłączyć czujnik musisz nacisnąć na wtyczce taki wystający języczek. Podczas tego naciskania dociśnij wtyczkę do czujnika a potem rozłącz.
Tam w otworze powinna być uszczelka, gumowy oring. Wyjmij ją i nałoż na czujnik. Potem razem włoż na swoje miejsce i zabezpiecz zawleczką.
To płyn chłodzący. Nie wiem jaki masz ale oryginalnie jest G12+ -
Tak jest oring na szczęście nie zgubił się.
Faktycznie ubyło trochę płynu chłodzącego, zakupie go jutro.
Teraz idę powalczyć z tą wtyczką na czujnik. Tu pojawia się pytanie, jak sprawdzić czy same przewody nie są uszkodzone, bo szkoda kupować nowy czujnik jakby miało się okazać że to jednak nie jego wina. Widzę że idą tam 2 przewody? Powinno być jakieś pewnie napięcie na nich. Tylko jakie? Jeśli się mylę to jak sprawdzić same przewody? -
Cześć
Skoro to jest czujnik temperatury to zmierz go na ohmy. Rezystancja bedzie sie zmieniać wraz ze zmiana temperatury. Tylko mierz na czujniku a nie na przewodach.
Pozdro
-
Nic już z tego nie rozumiem.
Czujnik wydaje się być sprawny, ma ok 2,8kΩ jak go potrzymałem w rękach ok 2,2kΩ, po polaniu wrzątkiem pokazuje 500Ω i stopniowo wzrasta.Na kablach na wyłączonej stacyjce pokazuje 0,11V, po przekręceniu stacyjki 4,97V
Jak odłączę czujnik to od razu pokazuje błąd 16502 - Signal too high
Po podłączeniu czujnika od razu wskakuje 16500Więc na kablach jest napięcie, układ reaguje na zmiany oporu innym błędem, sam czujnik tez wydaje się być sprawny ;/
Kupić w ciemno ten czujnik i zobaczyć? czy macie jakieś pomysły?
Czy aby dobrze patrze i odczyty z tego czujnika są w Engine->grupa 007 ? (aktualnie nic mi tam nie pokazuje, puste pola)Tak myślę że w grupie 007 są wyświetlane 3temperatury i chyba jedna tylko z tego czujnika, mógłby ktoś sprawdzić na silniku 1.2 64KM czy są te pomiary w 007 i po wyjęciu wtyczki od G62 co się dzieje w grupie 007, czy wszystko znika czy tylko jeden z trzech pomiarów.
Pozdrawiam