[F1] Awaria slinika 1.4mpi

Topic created · 10 Posts · 3359 Views
  • Witam, zarejestrowałem się tutaj ponieważ mam niemały problem z fabią. Mam w rodzinie fabię z 2001 1.4mpi 60km 120tys. przebiegu i parę dni temu się obraziła, ale może po kolei.
    Podczas zwykłej przejażdżki weekendowej samochód nagle zaczął strzelać pod maską, stracił moc na gazie, przełączyłem na benzynę, co prawda jechała, ale też ledwo ciągnęła(przestała strzelać).
    Po zgaszeniu samochodu nie dało się go ponownie odpalić.
    Jeden cylinder jest padnięty, rozrusznik nie da rady przekręcić. Oring na jednym wtrysku jest w strzępach(jutro dopiero sprawdzę, czy to pomoże).
    Na początku mechanik podejrzewał rozrząd, wymieniony. Następnie rozrusznik, wymieniony. Teraz jedyny pomysł to ten oring, może któryś z was miał taki przypadek? Wszelkie pomysły mile widziane.
    Pozdrawiam.

    [color=#8B0000][i]Poprawiłem prefix tematu z [F2] na [F1] 🙂 - sid.[/i][/color]
    /Dziękuję za poprawę prefiksu, pisane na szybko, nie bardzo miałem czas zaznajomić się dokładnie z regulaminem 🙂 <!-- s:) -->

  • Czy po tych naprawach rozrusznika obraca silnik?

  • W tym silniku rozrząd nie ma prawa przeskoczyć, tak, że ja bym w pierwszej kolejności sprawdził moduł zapłonowy, świece, sterownik.

  • [quote="Hose"]podejrzewam sterownik silnika, u mnie miało miejsce podobne zdarzenie pare lat temu, ale wcześniej sprawdź jeszcze moduł zapłonu /cewke/, pozdro[/quote]
    Jest iskra.
    [quote="andrzejk26"]Czy po tych naprawach rozrusznika obraca silnik?[/quote]
    Obraca przy odłączonych świacach lub wtryskach, przy podłączonych jest już problem.
    [quote="andrzejk26"]W tym silniku rozrząd nie ma prawa przeskoczyć, tak, że ja bym w pierwszej kolejności sprawdził moduł zapłonowy, świece, sterownik.[/quote]
    Łańcuszek był luźny.
    Świece zajebiste(jak to określił mechanik 🙂 <!-- s:) -->)
    Sprawdzimy jeszcze jutro ten sterownik.
    Dziękuję za zaangażowanie 🙂
    Pozdrawiam.

  • [quote]samochód nagle zaczął strzelać pod maską, stracił moc na gazie, przełączyłem na benzynę, co prawda jechała, ale też ledwo ciągnęła(przestała strzelać).

    Jeden cylinder jest padnięty, rozrusznik nie da rady przekręcić.

    Obraca przy odłączonych świacach lub wtryskach, przy podłączonych jest już problem.
    [/quote]

    Hmm... a może:
    detonacja gazu w jednym cylindrze (spalanie stukowe) >> ciśnienie cofnęło się do wtryskiwacza (wywaliło zawór dolotowy?) >> wywaliło wtryskiwacz (oring w strzępach)
    a w efekcie:
    zatarty silnik (padnięty cylinder), uszkodzony wtryskiwacz (zwarcie?)

    Niech mnie ktoś poprawi, jeśli gdzieś się mylę, bo piszę na szybko.

  • Mamy zwycięzce. Moduł zapłonu 🙂 Dziękuję wszystkim za pomoc 🙂 <!-- s:) -->

  • A pisałem Ci, u mnie jak padał mi moduł to samochód jechał jak gdyby nigdy nic lecz na tablicy rozdzielczej zapalały się kontrolki od ABS, hamulca,wspomagania oraz załączał się brzęczyk.

  • [quote="Ciocia_Kasia"]Mamy zwycięzce. Moduł zapłonu 🙂 Dziękuję wszystkim za pomoc 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    gdzie jest ten moduł? Jakie koszta?

  • [quote="anubis"]moduł to to cosik co masz na świecach, pozdro

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 16-01-2012, 21:39[/i] ][/size]
    koszt, zalezny od miejscowosci, w krk okolo 350 pln[/quote]

    Popularnie nazywa się to listwa zapłonowa.

  • Poprawcie mnie, jeśli źle rozumuję>.

    brak iskry > ładowanie mieszanki do cylindra bez zapłonu > spalanie stukowe > ciąg dalszy, jak pisałem wcześniej

    Czy tak mogło być w tym przypadku?
    (sam się zastanawiałem, co to ten moduł zapłonu, dopóki Mirek po ludzku nie napisał : )

Log in to reply