[F1] Błędy 16556,17549,16500.
-
Wyskoczyły mi błędy na kompie 16556,17549,16500. Fabia ma zwiększony apetyt na paliwo i po odpaleniu na zimnym silniku falują obroty około 15 sekund i wszystko wraca do normy. Za kilka dni będę wymieniał uszkodzony termostat. Po skasowaniu błędów 16500 na razie nie powrócił.proszę o wskazówki.Czy te błędy mogą coś mieć wspólnego z uszkodzonym termostatem(pozycja otwarta)fabia 1.4 mpi 60km AZE.
-
16500 - Engine Coolant Temp.Circ Range/Performance -> wydaje mi się że to wina termostatu
16556 - Fuel Trim,Bank1 System too Rich -> Za bogata mieszanka?
17549 - Load Calculation Cross Check Range/Performance -> Wydaje mi się, że to coś z lewym powietrzem (miałem ten stam błąd, wyeliminowałem go czyszcząc wszystkie wężyki dochodzące do przepustnicy i od tego bym rozpoczął)Świeci sie kontrolka "check engine"?
-
nie świeci się check engine.
-
[quote]po odpaleniu na zimnym silniku falują obroty około 15 sekund i wszystko wraca do normy.[/quote]
W tym czasie stosowana jest specjalna mapa wtrysku (więcej paliwa idzie przez wtryskiwacze - w starszych konstrukcjach silników był dodatkowy wtryskiwacz rozruchowy). Błędy wskazują, że silnik dostaje za dużo paliwa, a za mało powietrza.
Sonda lambda raczej odpada, bo w tym czasie dopiero się nagrzewa. (aczkolwiek wzrost zużycia paliwa sugeruje, by ją profilaktycznie sprawdzić)
Możliwe, że może być coś z układem odprowadzania par paliwa (aczkolwiek spodziewałbym się jakiegoś błędu, gdyby to był zaworek).
Sprawdziłbym na VAGu:
- ciśnienie w układzie paliwowym
- sondę lambda
- czasy wtrysków poszczególnych wtryskiwaczy
- kąt wyprzedzenia zapłonu
- potencjometry pedału gazu
- zrobiłbym regulację przepustnicy patrząc, czy przebiegła ok
organoleptycznie sprawdziłbym:
- układ dolotowy, w tym filtr powietrza*
- przepustnicę, czy nie jest zasyfiona "wyziewami" z wężyka odmy - może puszczać za mało powietrza, przez co mieszanka jest zbyt bogata i się krztusi.
- zauważyłem, że przy długo utrzymującej się wilgotnej pogodzie moja fabia szarpie przy zimnym silniku. Po ok 10 - 15 km problem znika (silnik nagrzany). Może filtr powietrza łapie wilgoć i "puchnie", przez co ma mniejszą przepustowość?)
-
dwa dni temu odebrałem auto od mechanika.z trzech błedów został tylko jeden 16556.przeczyszczona została przepustnica. zniknęło falowanie obrotów.
-
Błąd 16556 związany jezt z układem zasilania. Przyczyn może być wiele: sonda lambda, ciśnienie paliwa, przepływomierz lub po prostu jakość paliwa.