[F1] Nierówna praca silnika PB - temat zbiorczy

Topic created · 218 Posts · 42849 Views
  • ja nigdy sie nie spotaklem z czyms takim

  • Ja kiedyś zatankowałem na JET i obroty skakały od ok. 200 do 1000 obr. Natomiast przy standartowej codziennej eksploatacji jak odpalę na zimnym silniku - bieg jałowy ma takie minimale skoki ale mieści się to w przedziale 100 obr. Jednak po 10 - 15 sekundach, obrotomierz już stoi w miejscu. Wydaje mi się, że coś u Ciebie nie tak bo skoki ok. 600 - 700 obr to raczej nienormalne.

  • u mnie też falują obroty, w granicach 800 - 900, i tankowałem na różnych stacjach różne paliwa, i obroty falują. W ASO powiedzieli że ten typ tak ma :?

  • paliwo tu sie niema nic do zeczy. Obroty faluje i w moim esperaku ale bardzo ale to bardzo lmalutko prawie niezauwazalnie. Mozna cudowac i nic sie niezrobi. Tak jak lukasz napisal ten typ tak ma. Mozecie zmieniac kable, swiece czyscic silniczki krokowe i to i tak nic nieda

  • ok zgadzam sie ze silnik w skodzie faluje miedzy 800 a 900 obr ale chyba ze dwa albo trzy razy mialem taki przypadek ze podczas jazdy gdy dojezdzalem do ronda czy tez skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i wtedy zaczelo falowac do 200 obr. i raz mi zgaslo a za drugim razem zdazylem przegazowac. zdazylo mi sie to 2 albo 3 razy w ciagu prawie 2lat. silnik jaki mam to 1.4mpi 60KM przeb. 20000km nie bawem pojade pewnie na przeglad serwisowy to im powiem tylko boje sie ze mnie skroja jak za zloto 😞 <!-- s:( -->

  • ja u siebie tezmialem taki objaw jak piszesz ale tylko wtedy jak cos chojnacki gmeral mi przy kompie ale komp sie ustawil i wszystko ok. moze u cieie tez komp sie ustawial bo jakis tam blad wyskoczyl czy cos

  • ja u siebie tezmialem taki objaw jak piszesz ale tylko wtedy jak cos chojnacki gmeral mi przy kompie ale komp sie ustawil i wszystko ok. moze u cieie tez komp sie ustawial bo jakis tam blad wyskoczyl czy cos

  • [quote="lysyy"][quote="Bartek1112"]paliwo tu sie niema nic do zeczy. Obroty faluje i w moim esperaku ale bardzo ale to bardzo lmalutko prawie niezauwazalnie. Mozna cudowac i nic sie niezrobi. Tak jak lukasz napisal ten typ tak ma. Mozecie zmieniac kable, swiece czyscic silniczki krokowe i to i tak nic nieda[/quote]

    w Fabii kable.... a gdzie ty masz tam kable????? :shock:[/quote]

    bartek1112 ma espero 😎

  • wsumie racja 😎

  • Bartek jest wyjatkowym czlonkiem FCP 🙂 Pomaga nam w roznych rzeczach 🙂 <!-- s:) -->

  • CooB chwal sie chwal 😉

  • Chodizlo mi o kable WN czyli te od swiec sa w kazdym samochodzie

  • w kazdym silniku jest ta litwa w fabi? zarowno 8V jak i 16 V? bo cos wierzyc mi sie niechce

  • W 8 V jest na 100% bo ją mam.

  • [quote="MirekS"]Ja kiedyś zatankowałem na JET i obroty skakały od ok. 200 do 1000 obr. Natomiast przy standartowej codziennej eksploatacji jak odpalę na zimnym silniku - bieg jałowy ma takie minimale skoki ale mieści się to w przedziale 100 obr. Jednak po 10 - 15 sekundach, obrotomierz już stoi w miejscu. Wydaje mi się, że coś u Ciebie nie tak bo skoki ok. 600 - 700 obr to raczej nienormalne.[/quote]

    ostatnio mialem takie same objawy skoki od 200 do 1000 ale nie gasnie i po wlasnie 15 min spokoj...juz myslalem ze tylko moja tak ma 😞 <!-- s:( -->

  • A adoptowana była?Kiedy wymieniany filtr paliwa,powietrza ,świece,w jakim stanie kable wn.Może paliwo dziadowskie.Przyjżałbym się też czujnikowi temperatury cieczy chłodzącej.

  • [quote="Rolex"][quote="Krzysiek"]w jakim stanie kable wn[/quote]
    Fabia nie ma kabli tylko cewkę... :ban?: <!-- s:ban?: -->[/quote]

    Potocznie się o niej mówi listwa zapłonowa 😉 , jeśli będzie na niej przebicie też obroty mogą skakać. Jak się sypnie będą po niej skakać iskry, zobaczysz to wieczorem rozpylając na nią wodę.

  • [quote="Rolex"]Fabia nie ma kabli tylko cewkę... [/quote]
    Możliwe nie wgłębiałem się dokładnie w silnik fabi.Tzn jest jak np w 1.8 t że cewka jest odrazu przy świecy?
    [quote="Rolex"]Zawsze trzeba wgrać program do adaptcji przepustnicy [/quote]
    A nie jest tak jak w vw że resetujesz i wprowadzasz odpowiedni kod w odpowiednim kanale?Adaptacja nie polega przecierz na wgraniu programu tylko wydaniu komendy sterownikowi w celu dopasowania samej przepustnicy z potencjometrem.
    [quote="lewy99213"]słyszałem że nie trzeba jej wtedy adoptować[/quote]
    Bardziej jest to przypadkiem niż regułą.Nie zmienia to faktu że są takie silniki np.APQ volkswagenowski w którym po podłączeniu vaga nawte nie możesz tego zrobić.

  • [quote="lewy99213"]o to ciekawe dziś wieczorem zrobie próbe czy listwa zapłonowa ma przebicie[/quote]

    Tylko weź sobie flaszkę po window by ładnie rozpylić, byś nie zalał silnika, oczywiście na zapalonym motorku 🆗 <!-- s🆗 --> .

  • [quote="Rolex"]Zawsze trzeba wgrać program do adaptcji przepustnicy[/quote]

    [b]nie zawsze[/b] trzeba robic adaptacje .. wystarczy nie odpinac przepustnicy od wiazki .. ja czyszcze ja co jakis czas z powodu ch... :wsciekly: stanu Pb w Polsce i nie podlaczam pod VAGa i wszystko jest 🆗 <!-- s🆗 -->

Log in to reply