[F1] Falujące obroty

Topic created · 7 Posts · 6048 Views
  • Witam,
    od pewnego czasu zauważyłem że przy zimnym i rozgrzanym silniku falują mi obroty w mojej fabii na biegu jałowym, byłem u mechanika który powiedział że może być wiele przyczyn nie chce grzebać jak i również kupować po kolei części i dochodzić do prób i błędów. Czy ktoś ma taki sam problem - czekam na info lub e-maila w tego sprawie
    e-mail. <a href="mailto:info@djraff.pl">info@djraff.pl</a><!-- e -->

    Pozdrawiam

  • dodam tylko że nie jeżdżę na LPG a obroty falują od 500 do 1000 obr/min. i świece, olej i filtry były wymienione tydzień temu. przebieg to 101 tyś km rok 2000 1.4 mpi

  • czyszczenie przepustnicy pomaga nie zależnie czy jeździsz na LPG czy na benzynie.

  • _reg5

  • Z mojej strony dodam, że swego czasu również interesowałem sie tematem falowania obrotów i ponoć te silniki już takie są, że falują na biegu jałowym... Oczywiście w zakresie zdrowego rozsądku... u mnie obroty wachają się między 800 a 900 obr/min wskazuwka leciuteńko sie rusza, ale i lekko trzęsie autem. Podobno, rzecz normalna i trzeba to pokochać. Jeżeli skacze Ci od 500 do 1000 to wyczyść przepustnice, rzecz prosta a pomóc może nawet jeżeli nie chcesz jej adaptować 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="krzysiekem"]Z mojej strony dodam, że swego czasu również interesowałem sie tematem falowania obrotów i ponoć te silniki już takie są, że falują na biegu jałowym... [/quote]

    Ja też byłem o tym przez rok przekonany, obroty falowały 800-900 obrotów do momentu wymiany świec - od tej pory wahania obrotów nie przekraczają 30 rpm. Mam sterownik BOSCHa.

    Ad. djarff
    Wyczyść przepustnicę, jeśli nie masz VAGa, to po zakończonym majsterkowaniu włącz zapłon na ok 10 sekund - jeśli komputer uzna, że jest potrzebna adaptacja przepustnicy, to ją sam przeprowadzi (przewaga użycia VAGa jest taka, że wiesz, czy adaptacja przebiegła pomyślnie).

Log in to reply