Witaj na forum Fabia Club Polska

Kasowanie inspekcji OIL i SERVICE

Temat utworzony · 46 Posty · 42962 Wyświetlenia
  • [b][size=134]Inspekcja olejowa - OIL [/size][/b]

    1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
    2. Włączyć zapłon,
    3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawi się napis "OIL",
    4. Zwolnić przycisk X,
    5. Obracać (przekręcać) przycisk X w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - - - -",
    6. Wyłączyć zapłon.

    X - przycisk od kasowania licznika dziennego

    [b]
    [size=134]Inspekcja serwisowa - INSP[/size][/b]

    1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
    2. Włączyć zapłon,
    3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawi sie napis "OIL",
    4. Zwolnić przycisk X,
    5. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
    6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawi sie napis "INSP",
    7. Zwolnić przycisk X,
    8. Obracać (przekręcać) przycisk X w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - - - -",
    9. W przeciwnym przypadku skasować wskazanie "OIL"
    10. Wyłączyć zapłon.

    X - przycisk od kasowania licznika dziennego

  • nie możliwe 🙂 <!-- s:) --> Tym przyciskiem ustawia się również godzinę. Jesteś pewien??
    On się obraca tylko delikatnie o chyba 90 stopni

  • [quote="marek"]Tak, tym przyciskiem ustawia się godzinę,
    Ale się nie obraca, tylko lekko przekręca, jeśli można to tak nazwać?
    (w lewo godz. a w prawo min.)
    Prubowałem skasowac inspekcję wg instr. jw i nic poza zmianą czasu :mur: <!-- s:mur: -->
    Help![/quote]

    I właśnie słowo "obracanie" w instrukcji kasowania oznacza to lekkie przekręcenie w lewo bądź w prawo. Instrukcja ta działa - sprawdzana na wielu samochodach. Coś musisz źle robić. Wczytaj się dokładnie, przeanalizuj i na pewno sobie poradzisz.

    A tak przy okazji - uzupełnij profil. W przyszłości będzie nam łatwiej Ci pomóc w razie problemów.

  • A ja to zrobiłem bez żadnego przekręcania. Nacisnąłem X włączyłem zapłon poczekałem 10 sek. na wyświetlaczu ---- i to wszystko :oczami: <!-- s:oczami: -->
    Pozdrawiam

  • mam auto służbowe,więc Fabka często stoi pod domem. Stała tak tydzień i po wejściu do auta i przekręceniu stacyjki,na liczniku dziennym kilometrów zapalił sie napis "service oil". Nie zapalila sie do tego żadna kontrolka ani nie było jakiegoś sygnału dźwiękowego. Napis ten mogłem zwyczajnie skasowac guziczkiem do kasowania licznika dziennego kilometrow. Gdyby bylo np za malo oleju to by zapalila sie przeciez lampka czerwona. Olej i filtr wymienialem z miesiac temu wiec wszystko musi grac. w czasie jazdy to juz sie nie zapala,tylko przed kazdym odpaleniem auta. ktoś wie co to oznacza?

  • tak jest w fabkach co 15 tys / km wyskakuje ten napis tzn 15 , 30 , 45 ( chyba co 15 tys jak dobrze pamietam ) jest to info że trzeba wymienić olej i filtr oleju

    nie jest to grozna informacja tylko przypomnienie , możesz sam to skazować za pomocą pokretełka przy zegarach , którymi ustawiasz km i godz

    jak to zrobić opisane jest w dziale zrób to sam

    Inspekcja olejowa - OIL

    1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
    2. Włączyć zapłon,
    3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawi się napis "OIL",
    4. Zwolnić przycisk X,
    5. Obracać (przekręcać) przycisk X w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - - - -",
    6. Wyłączyć zapłon.

    X - przycisk od kasowania licznika dziennego

  • bo ona tylko zapala sie po odpaleniu silnika i mryga przez kilka sekund i nie pika
    a jak wymieniany olej był to był kasowany ten serwis oil??

  • ona sie zaplila i moge sobie ja skasowac bez problemu. ale zapli sie znowu jak bede odpalal. jak wymienilem olej to sie nie zapalala

  • co ty piszesz skasuj ja sobie jak powyzej napisałem i masz spokój na nastepne 15 tys / km :hyhy: <!-- s:hyhy: -->

  • [b]wasyl[/b] po pierwsze - w zlym dziale umieszczony temat..
    Po drugie - skasuj komunikat wg. instrukcji [b]MLODEGO[/b] - tylko wykonanie tych czynnosci gwarantuje wyzerowanie "service oil"..
    Byc moze po nacisnieciu pokretla komunikat znika, ale nie kasuje sie...

  • ja umiescilem ten temat w dziale warsztat elektryczny, ale został on przesuniety przez mlodego, wiec z tym problemem nie do mnie. a rzeczywiscie bylem w aucie i postapilem wedlug instruckcji i po problemie.dzieki Wam za pomoc.

  • tak to ja przerzuciłem to do srób to sam
    WOlfmk nie mam takiej możliwości
    ale proponuje zcalić 2 tematy w dziale zrób to sam ten i info jak skasować inspekcje

  • Wlasnie sksowalem INSP . super dzieki wielkie ZYGUS

  • Witam.
    Próbowałem już obu metod ksaowania INSP. tzn z pykaniem pokrętłem X w prawo aż do pojawienia się ---- , niestety nie pojawiło się. W opcji z wciśniętym X, też nic się nie dzieje. Na początku kasują się dzienne kilometry, ale po cofnięciu klucza z pozycji zapłonu wyświetlają się ponownie, miło z ich strony, a INSP świeci się nadal i kluczyk też!
    Pozdrawiam

  • [b]Przem777[/b], a czy [b]Ty[/b] czasmi nie masz fabii II może tam jest inna sekwencja przycisku i kluczyka i dlatego to [b]Ci [/b]się nie udaje. Instrukcja jest do fabki I.

  • A czy po 15 tyś pokaże mi się znow service oil?? czy usuwa ten napis dokumentnie

  • Tak pokaże się.

  • Od jakiegoś czasu przy starcie silnika widze pod przebiegiem migający komunikat Service OIL... do tej pory migał 2-3 razy i znikał... teraz potrafi kilka sekund mniej wiecej 7-10 razy migać, ale z olejem jest wszystko gites.

    olej był wymieniony przy ok 118 tyś, teraz jest jakieś 120tyś, zwykły mineralny Mobil 1...
    ale czy wymiana oleju nie powinna być sygnalizowana poprzez czerwoną kontrolkę? czy możliwe jest że olej mineralny trzeba wymieniać już po 2100km ??? a piszecie ze dopiero po 15 tyś?
    A jaki w ogole olej polecalibyście do 1,4 MPI z przelotem 120,100 km ?

    P.S wydaje mi się że po prostu po wymianie oleju nie skasowali tego na serwisie, bo filtr i olej był wymieniony przy 118.800 chyba...

  • Ok dziekuje za pomoc :padam: <!-- s:padam: --> i przepraszam za niepotrzebny spam na warsztacie mech.

    Pozdrawiam

  • robię wszystko zgodnie z instrukcją, inspekcja i olej kasują się, jest wszystko ok jednak jak włącze ponownie zapłon to INSP zapala się ponownie... ??