Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Problem z odpalaniem - temat zbiorczy

Temat utworzony · 292 Posty · 49049 Wyświetlenia
  • Jakie i od kogo paliwo lejesz?
    Auto tylko na benzynie jeździ?

  • Ha ha spokojnie 🙂 dzis chłodniejszy dzień to i fabka odpala jak nalezy. Czy ktos moze mi w bardzo prosty sposob opisac jak wyglada sprawa ukladu paliwowego w skodzie fabi?? Co moglo sie zapchac, zawiesic i na co moze miec wplyw wysoka temperatura na polu??

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 28-03-2012, 16:54[/i] ][/size]
    Panowie i jak są jakieś nowe pomysły?? Nie wiem co zacząć wymieniać i gdzie szukac. Błędów na VAG-u brak a auto w cieple dni nie odpala. Dzis jak zacząłem krecic rozrusznikiem non-stop to po 15-20 sekundach normalnie odpalil.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 11-04-2012, 19:44[/i] ][/size]
    Dziś ponownie po całym dniu stania w słoneczku fabianoo nie odpalal mi. Przy 4-5 razie silnik zaskoczyl na sekunde dwie i przygasl. Po 14 razie odpalil jak igla. Wiec nadal bez zmian. W trakcie tych prob odpalania wypinalem i wpinalem wtyczke z elektrozaworu i poza bledem nic to nie dalo. Po odpaleniu i pokonaniu pewnek trasy zgasilem samochod i dosłownie tyle co zgasl silnik probowalem odpalic nie czekajac az zgasna kontrolki i wyskoczyly ponizsze bledy:

    18048 Sterownik silnika - uszkodzenie
    zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
    18011 Sterownik silnika - uszkodzenie
    zbyt duża oporność
    16825 System kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ
    zbyt duża oporność

    po ich skasowaniu i ponownym juz poprawnym odpaleniu tzn stacyjka, zaplon, kontrolki gasna i odpalam wszystko jest juz OK

    Co robic??

  • Panowie wznawiam temat... skoda w cieplejsze dni pali mi dopiero za 3-4 razem. Prosze o jakas pomoc

  • To ja się też podłączę, mój problem jest następujący:

    Skoda Fabia II 2014 1.4 16V CGGB (LPG). Witam od jakiegoś czasu mam problem z porannym startem auta (50/50) tj na zimnym silniku. Zdarza się, że auto kręci i nie "łapie" albo zaskoczy i gaśnie (nierówno chodzi). Pomaga dodanie gazu (też nierówno pracuje ale jak wskoczy na > 1000 obrotów) to chodzi ok. Jeździłem tylko na benzynie i jest to samo, Adaptacje sprawdzone przez gazownika są dobre. Czujnik temperatury wymieniony. Świece mają 13 tys przebiegu (od 13 tys mam LPG), akumulator miesiąc temu wymieniony. Nie ma błędów (obecnych ani zalegających). Auto ma 74 tys przebiegu.
    Jestem z Wrocławia i wpadłem w błędne koło że gazownik twierdzi że wszystko ze strony gazu jest ok a inni mechanicy rozkładają ręce i mówią, że to może być wina gazu.
    Czy przy okazji mógłby ktoś polecić jakiegoś sprawdzonego fachowca który byłby w stanie to sprawdzić? Najlepiej z okolic Wrocławia.

  • Spróbuj taki myk, jak gasisz silnik to przełącz na benzynę. Czy później też będzie problem z uruchomieniem?

    13 kkm to niewiele, spróbuj na LPG-forum poszukać w swojej okolicy polecanego gazownika.

    Choć osobiście zaczalbym od 100% uprawnienia się, że na Pb chodzi bez problemów.

  • Ja widzę problem z mieszanką czyli z powietrzem.
    Zacznijmy od prostych rzeczy.
    Jakie są błędy na komputerze?

  • Cześć dzięki za odpowiedzi.
    [quote="kapi"]13 kkm to niewiele, spróbuj na LPG-forum poszukać w swojej okolicy polecanego gazownika.
    Choć osobiście zaczalbym od 100% uprawnienia się, że na Pb chodzi bez problemów.[/quote]
    Instalacja na gwarancji więc byłem na sprawdzeniu, gazowałem u nich kilka aut (Ople) i nigdy nie było problemu. Posprawdzali i wg nich jest ok tzn od strony korekt i ewentualnego popuszczania gazu w dolot. Jeździłem kilka dni na benzie (gaz wyjeżdżony do zera) i było to samo.
    [quote="kapi"]Spróbuj taki myk, jak gasisz silnik to przełącz na benzynę. Czy później też będzie problem z uruchomieniem?[/quote]
    Ok sprawdzę.

    [quote="TOMUŚ"]Ja widzę problem z mieszanką czyli z powietrzem.
    Zacznijmy od prostych rzeczy.
    Jakie są błędy na komputerze?[/quote]
    Błędów nie ma (i nie było). Na weekendzie zobaczę przepustnicę jak wygląda. Rozumiem, że jest to pod filtrem powietrza?

    Gazownik jeszcze polecił dłużej czekać po przekręceniu kluczyka i od dwóch dni nie mam problemu z rana :shock: <!-- s:shock: --> chociaż i tak wolałbym wiedzieć od czego to. Przez dwa ostanie dni miałem 14 i 12C z rana więc było najzimniej od czasu kiedy mam problem.

  • Moim zdanie problem jest czysto mechaniczny czyli coś brudne, może i lekko zapchane syfem.
    Wymieniałeś filtr od benzyny?

  • Cześć
    [quote="TOMUŚ"]Wymieniałeś filtr od benzyny?[/quote]
    Nie, z mechanikiem/diagnostą jestem umówiony za tydzień - wiecie sezon urlopowy i duża liczba innych aut.
    Tomuś - ten filtr jest ulokowany koło nadkola koło baku? Da to rady wymienić na podnośniku? Trzeba coś odpowietrzać? Jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę 😞 <!-- s:( --> .

  • Dasz radę go sam wymienić . Tylko nie pouszkadzaj tych złączek bo bedzie ciekło paliwo. To jest tam gdzie piszesz . Odpowietrzać chyba nie trzeba. to nie diesel 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam, auto pojechało do mechanika. Po postoju przez noc odpaliło "ok ale inaczej niż powinno" - cytując mechanika. Zabrał się za przepustnice, zdjęcia w załączniku. Dzisiaj po nocy będzie kolejna próba. Dodatkowo mechanior będzie dzisiaj sprawdzał kompresję :shock: <!-- s:shock: --> . Mam nadzieję, że nic nie wyjdzie. Przynajmniej znalazłem osobę która tego nie bagatelizuje - będę dawał znać.
    [url]https://photos.app.goo.gl/5s8tsBAu2yhD5UdK8[/url]

  • Witam wszystkich. Co prawda dopiero od czwartku ale problem z odpalaniem ustał. Ostatnio auto stało od soboty południa do poniedziałku rano i odpalił od razu. Jakby coś się zmieniło to dam znać.