[F1 i F2] Pasek wieloklinowy/wielorowkowy/klinowy
-
Trzeba wymienić.
-
a co sie stanie jak sie nie wymieni :?: <!-- s:?: --> chyba wielkiego burdelu pod maską sie nie narobi... Wydaje mi sie że silnik 1.4 MPI jest to silnik bezkolizyjny... gadałem z typkiem i powiedział że są to jedne z leprzych silników...
-
Ja też mam trochę takie spękania paska, mam to od kilku dziesięciu tysięcy. Problem by był chyba jeżeli by się rozwarstwiała część zewnętrzna paska (ta bez rowków)
-
Spękany pasek po pewnym przebiegu X grozi zerwaniem, dlatego należy go wymienić gdy widać, że coś z nim jest nie tak.
-
Symbolu to nie pamiętam, ale jak wejdziesz do pierwszego sklepu skody to będą mieć conajmniej dwa do wyboru: oryginalny i zamiennik.
-
Ustaw go tak by miał około 10 mm ugięcia.
-
nie wiem jak to wyglada w 1.2 ale chyba we wszystkich bedzie tak samo srobke z alternatora poluznic sciagnac pasek zalozyc nowy naciaganc pasek tak by mogl sie obrocic o 45 stopni dokrecic srobke i wio <!-- s;) -->
-
[url=http://sliz.avx.pl/forum/viewtopic.php?t=853]TU[/url] masz opis naciągnięcia, jak poluzujesz jeszcze bardziej to go ściągniesz.
-
i wyjdę na ignoranta, który nie zna się na motoryzacji :kwasny: mam pytanie czy pasek wielorowkowy to jest łańcuszek rozrządu? Wiem , że też jesteś szczęśliwym posiadaczem silnika 1.2 12V o MOCY 64KM, a w tym silniku jest łańcuch i stąd moje powyższe pytanie :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: --> Wiem, że łańcucha się nie wymienia, do póki do póty nie hałasuje...moja fabka ma 150tys i jest sii, ALEEEEE wiem też , że jak za przeproszeniem "JEBNIE" to już jest kaplica i się ciut boję choć w zeszłym roku na przeglądzie rocznym powiedzilei , że wszytsko sii.
takamała dygresja i penie nie na temat :oczami:
pozdrawiam
-
[quote="badyl1982"]i wyjdę na ignoranta, który nie zna się na motoryzacji :kwasny: <!-- s:kwasny: --> mam pytanie czy pasek wielorowkowy to jest łańcuszek rozrządu?[/quote]
nie, jest to pasek ktory jest na alternatorze -
dokładnie pasek wielorowkowy napędza alternator, klimę (o ile posiadasz)widać go jak popatrzysz na silnik z lewej strony wymienia się go co 90 tyś lub jeśli są na nim widoczne pęknięcia
-
- oprocz tego posłuchaj jak pracuje w szerokim zakresie obrotów przy sprężarce na wolnym kole.
-
[quote="mario_tg"]jeśli są na nim widoczne pęknięcia[/quote]
U mnie te pęknięcia były po jego szerokości.
-
[quote="badyl1982"]Wiem, że łańcucha się nie wymienia, do póki do póty nie hałasuje...moja fabka ma 150tys i jest sii, ALEEEEE wiem też , że jak za przeproszeniem "JEBNIE" to już jest kaplica [/quote]
ale zanim sie przerwie to jak juz sam napisales bedzie głośno pracował wtedy bedziesz wiedział że jest do wymiany. moim zdaniem nie wymienia sie sprawnych podzespołów , bo po co ładować sie w koszty -
Witam! Mam pytanie dotyczące wymiany paska wielorowkowego. Zakupiłem nowy pasek (5PK1220), zdjałem stary, próbowałem założyć nowy ale nie mogę tego zrobić mam wrażenie, że pasek ten jest za krótki. Pasek ma dobre oznaczenie. Czy to możliwe, że w sklepie sprzedali mi za krótki pasek? pozdrawiam
-
A popuściłeś alternator? Jeśli kupowałeś po symbolu to powinna się długość zgadzać.
-
Popuściłem alternator tak, że prawie oparł sie o blok silnika. Aż mi sie wierzyć nie chce, że mam za krótki pasek. Już na pierwszy rzut oka po zdjęciu starego wydawało mi się, że coś jest nie tak. Chyba, że pasek może się aż tak rozciągnąć?
-
Paki są różnej długości w zależności czy masz klimatyzację czy nie.
-
Czy fabia z silnikiem AME posiada napinacz paske wielorowkowego?? Jeśli tak to które to jest koło przy pasku?? Wymieniłem pasek na nowy (bo stary był spękany), naciągnołem go na alternatorze, ale cały czas piszczy :dobani: <!-- s:dobani: --> .
Dzieki za każdą odpowiedź :zdrowko:
pozdr
-
Witam nie moge zmienić już postu, więc mam pytanko czy spotkaliście się z e zjawskiem zdzierania zewnętrzenej powierzchni paska klinowego. Pasek się zdziera na kole na którym odwraca się pasek. Czy ktoś mi może powiedzieć czy ta rolka ma rowek?? A i czy idzie kupić samą tą rolke
pozdrwiam