Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Łapacz gorącego powietrza - zatykać?

Topic created · 7 Posts · 1829 Views
  • Witam, z tego co zdążyłem zauważyć, to w mojej Fabii znajduje się coś takiego:
    http://allegro.pl/rura-dolot-skoda-fabia-i-1-4-mpi-i1620741629.html<!-- m -->
    Ma to za zadanie zasysanie do filtra powietrza również ciepłego powietrza znad kolektora.

    Mam następujące pytania:

    1. Czy zasysanie gorącego powietrza znad kolektora jest jakoś kontrolowane?Czy po prostu przez cały czas zasysane jest także gorące powietrze.

    2. Czy przy instalacji LPG warto zaślepić tą rurę. Z tego co wyczytałem to silnik na lpg pracuje lepiej na chłodniejszy powietrzu.

    3. Jakie mogą być ewentualne konsekwencje takiej modyfikacji.

    P.S. Dolot przy filtrze mam odwrócony oczywiście.

  • Ciepłe powietrze nie dopływa cały czas do filtra, po drodze jest termostat który tym steruje. Dopływ ciepłego jest otwarty do nagrzania się silnika - następnie przepustnica termostatu zamyka dolot ciepłego i już tylko "zimne" z przodu autka wpada do filtra. Jeżeli zlikwidujesz dolot ciepłego, silnik będzie się dłużej nagrzewał.

    omron

  • Dzięki wielkie za wytłumaczenie 🙂 A gdzie znajduje się ten termostat od powietrza? Pod filtrem w puszcze są tylko dwa plastikowe pręty, nie widać go 🙂 <!-- s:) --> Wiem, że kiedyś na forum były jego poszukiwania w Fabii 1.4 8V, ale nie wiem czy skończyły się sukcesem.

  • [quote="omron"]Ciepłe powietrze nie dopływa cały czas do filtra, po drodze jest termostat który tym steruje. Dopływ ciepłego jest otwarty do nagrzania się silnika - następnie przepustnica termostatu zamyka dolot ciepłego i już tylko "zimne" z przodu autka wpada do filtra. Jeżeli zlikwidujesz dolot ciepłego, silnik będzie się dłużej nagrzewał.

    omron[/quote]

    Dodam do tego jeszcze że wprowadzono to również dlatego że w pewnych warunkach dochodziło do powstawania warstwy lodu w układzie dolotowym silnika a tym samym nieprzewidzianych zachowań.

    Pzd. M.

  • Termostat ten znajduje się w "rurze" doprowadzającej zimne i ciepłe powietrze do filtra- nie w filtrze ! / w miejscu zakreślonym na czerwono /

    omron

  • O to mi właśnie chodziło, dzięki 🙂 <!-- s:) --> A czy ktoś bawił się w modyfikację tego tak jak w Fabii 1.4 16V? Na forum był opis modyfikacji.

  • Ja to kiedyś rozebrałem, bo był w środku jakiś paproch, lecz nie za bardzo widzę co tu modyfikować przy tym termostacie / w 1,4 mpi / albo go wyrzucić, albo zostawić. Poza tym trzeba bardzo uważać na zatrzaski - jak połamiesz to tej rury nie złożysz w całość.

    omron

Log in to reply