Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. haliniak
    H

    haliniak (@haliniak)

    0
    Reputacja
    10
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o haliniak

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez haliniak

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez haliniak

    • H
      [F1] Łapacz gorącego powietrza - zatykać?

      O to mi właśnie chodziło, dzięki 🙂 <!-- s:) --> A czy ktoś bawił się w modyfikację tego tak jak w Fabii 1.4 16V? Na forum był opis modyfikacji.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1] Łapacz gorącego powietrza - zatykać?

      Dzięki wielkie za wytłumaczenie 🙂 A gdzie znajduje się ten termostat od powietrza? Pod filtrem w puszcze są tylko dwa plastikowe pręty, nie widać go 🙂 <!-- s:) --> Wiem, że kiedyś na forum były jego poszukiwania w Fabii 1.4 8V, ale nie wiem czy skończyły się sukcesem.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1] Łapacz gorącego powietrza - zatykać?

      Witam, z tego co zdążyłem zauważyć, to w mojej Fabii znajduje się coś takiego:
      http://allegro.pl/rura-dolot-skoda-fabia-i-1-4-mpi-i1620741629.html<!-- m -->
      Ma to za zadanie zasysanie do filtra powietrza również ciepłego powietrza znad kolektora.

      Mam następujące pytania:

      1. Czy zasysanie gorącego powietrza znad kolektora jest jakoś kontrolowane?Czy po prostu przez cały czas zasysane jest także gorące powietrze.

      2. Czy przy instalacji LPG warto zaślepić tą rurę. Z tego co wyczytałem to silnik na lpg pracuje lepiej na chłodniejszy powietrzu.

      3. Jakie mogą być ewentualne konsekwencje takiej modyfikacji.

      P.S. Dolot przy filtrze mam odwrócony oczywiście.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1] Kierunkowskazy - temat zbiorczy

      Witam, mam moduł 6Q2 937 049. Według moich podejrzeń to nici zarówno z ulepszenia kierunkowskazów i wycieraczek, ale prosiłbym o opinię kogoś bardziej znającego się 🙂 No i ewentualnie jak można vagiem tak krok po kroku to poustawiać. Na niemieckojęzycznej stronie byłem, ale póki co to czarna magia 🙂 <!-- s:) --> Pozdrawiam.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • H
      [F1] Przewód podciśnienia-gdzie?

      Witam, gdzie w Fabii 1.4MPI AZE znajduje się przewód podciśnienia? Walczę z szarpaniem na PB (wymiana sondy, czyszczenie i adaptacja przepustnicy, sprawdzanie dolotu) i przeczytałem gdzieś, że po wystrzale gazu (a taki miałem) mógł mi spaść lub pęknąć przewód podciśnienia.

      Gdzie on jest? To ten przy kolektorze, co jest jakby za przepustnicą? (czerwona strzałka)
      [img]http://img804.imageshack.us/img804/180/wezyk.jpg[/img]
      Czy jeszcze gdzie indziej go szukać? Pomocy.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1] Sonda Lambda

      Znalazlem (zaraz za wtyczką). Odcialem emulator i probowalem bez emulatora - dalej to samo.

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 11-06-2011, 11:19[/i] ][/size]
      Problem został rozwiązany. Okazało się, że nowa sonda pracuje jednak poprawnie. Moim błędem było to, że odczyt z sondy brałem chwilę po zapaleniu silnika (ciepłego). Nawet jeśli silnik jest ciepły, to potrzebuje ok 10s aby sonda zaczęła ładnie oscylować. Tak więc dla potomnych - jak sprawdzacie sondę lambda, to dajcie jej chwilę na "oswojenie się". Co do objawów - duże falowania obrotów, takie wręcz przygaszające silnik, zniknęły. Małe poszarpywania niestety zostały. I przed ewentualną wymianą sondy lambda posprawdzajcie sobie układ dolotowy (można też sprawdzić vagiem podciśnienie na bloku 001, to w milibarach, powinno być ok 400), bo podobno to też ma wpływ na prawidłową jej pracę.

      Pozdrawiam.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • H
      [F1] Sonda Lambda

      Sonda wymieniona na nową i... wszystko tak samo jak było 😕 Odlaczylem emulator od gazu (byl wpięty zaraz za wtyczką) i bez tego też po staremu. Nie wiem już o co chodzi 😕 <!-- s:/ -->

      A co do przepustnicy to czyscilem, adaptowalem i tez nic.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • H
      [F1] Sonda Lambda

      Witam, dzisiaj po sprawdzeniu wyskoczyły mi następujące błędy:

      [b]16518 [/b]Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
      brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
      [b]16556[/b] System zbyt bogaty (strona 1)
      brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

      Bo przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się za sprawdzenie bloków 030 i 031.

      [b]WYNIKI:[/b]

      [b][size=150]LPG:[/size][/b]
      [b]BLOK 30[/b]
      [img]http://imageshack.us/m/854/9516/64759596.jpg[/img]

      [b]BLOK 31[/b]
      Wartości wachają się od 0.18 V do 1.25V
      [img]http://imageshack.us/m/9/1340/018do125.jpg[/img]

      [b][size=150]BENZYNA:[/size][/b]
      [b]BLOK 30[/b]
      [img]http://imageshack.us/m/854/9516/64759596.jpg[/img]

      [b]BLOK 31[/b]
      Wartości stoją na poziomie około 0.08V (obroty 700). Przy dodaniu gazu napięcie zwiększa się, tak jak na rysunku.
      [img]http://imageshack.us/m/707/7581/008jyv.jpg[/img]
      Testy przeprowadzałem przy temperaturze silnika ponad 80 stopni Celsjusza.

      Co do objawów, to zauważyłem na PB duże wachnięcia obrotów, np. przy cofaniu przy niskich obrotach i wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotów porządnie lata w dół nawet do 600-700obr. Podczas postoju natomiast zarówno na gazie jak i benzynie silnikiem delikatnie szarpie (i przy okazji całym samochodem).

      Silnik 1,4MPI 44kW, 2000r.
      Instalacja II generacji, Lovato, Stag-2,

      Proszę o jakiekolwiek opinie i rady.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • H
      [F1] Hamulec ręczny/kontrolka - temat zbiorczy

      Witam, mam następujący problem. Od pewnego czasu mam bardzo słaby hamulec ręczny. Podciągam go maksymalnie do góry, a i tak nie trzyma zbyt dobrze. Po dostaniu się do regulacji ręcznego moim oczom ukazał się taki widok (rysunek poglądowy 😄 <!-- s:D --> 😞

      [img]http://img593.imageshack.us/img593/7084/reczny.jpg[/img]

      Jak widać prawa linka jest wydłużona, a co za tym idzie uchwyt jest przekrzywiony i ani prawe ani lewe koło nie trzyma dobrze.

      A w dodatku w miejscu gdzie linka wchodzi do tylnego prawego koła jest ona jakby luźna (można ją delikatnie wpychać i wyciągać.

      Mam następujące pytania:[b]

      1. Miał ktoś podobny problem? Czy wystarczy wymiana linki? Polecacie jakieś konkretne?
      2. Czy wymienię samodzielnie linkę przy pomocy zwykłego podnośnika?[/b]
      napisane w Warsztat mechaniczny
    • H
      Głośniki przód

      Witam serdecznie. Chciałbym się zwrócić do Was z następującą prośbą:

      Otóż od niedawna jestem posiadaczem Fabii I z oryginalnym zestawem głośników (dwa przód, dwa malutkie w tylnych drzwiach i dwa tył). Radio które posiadam to Kenwood 3047.

      Chciałbym krótko mówiąc polepszyć brzmienie w niej, wydając maks 150zł. Poprzeglądałem wszystkie tematy tutaj, jednak właściwie nie znalazłem nic konkretnego. Mam w związku z tym kilka pytań:

      1. Czy wydając 150zł faktycznie zauważę różnicę? (chodzi mi np. o to, żeby bas było słychać też przy ciszej grającej muzyce (tak przy fabrycznych niestety nie jest), nie chce niewiadomo czego, nie słucham techna 😄 <!-- s:D -->).

      2. Czy muszę kupować wzmacniacz lub subwoofer?

      3. Co powiecie o tych głośnikach(podaję ze względu na sporą promocję): http://www.audiosklep.pl/boss-audio-blx62-p-1911.html

      Zaznaczam, że nie chcę wydawać więcej niż 150zł, więc jeśli w tej cenie nie kupię nic rozsądnego to nie podawajcie proszę droższych głośników lub rad których realizacja przekracza moje finanse:) I zdaję sobie sprawę, że jestem w tym laikiem więc proszę o wyrozumiałość 🙂

      Pozdrawiam serdecznie i czekam na Wasze WSZELKIE rady 🙂

      napisane w Car-Audio