Navigation

    Fabia Club Polska
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    1. Home
    2. haliniak
    H

    haliniak (@haliniak)

    0
    Reputation
    10
    Posts
    1
    Profile views
    0
    Followers
    0
    Following
    • Profile
    • Following
    • Followers
    • Topics
    • Posts
    • Best
    • Groups

    Information about haliniak

    Joined
    Last Online

    Best posts made by haliniak

    This user hasn't posted anything yet.

    Latest posts made by haliniak

    • H
      [F1] Łapacz gorącego powietrza - zatykać?

      O to mi właśnie chodziło, dzięki 🙂 <!-- s:) --> A czy ktoś bawił się w modyfikację tego tak jak w Fabii 1.4 16V? Na forum był opis modyfikacji.

      posted in Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1] Łapacz gorącego powietrza - zatykać?

      Dzięki wielkie za wytłumaczenie 🙂 A gdzie znajduje się ten termostat od powietrza? Pod filtrem w puszcze są tylko dwa plastikowe pręty, nie widać go 🙂 <!-- s:) --> Wiem, że kiedyś na forum były jego poszukiwania w Fabii 1.4 8V, ale nie wiem czy skończyły się sukcesem.

      posted in Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1] Łapacz gorącego powietrza - zatykać?

      Witam, z tego co zdążyłem zauważyć, to w mojej Fabii znajduje się coś takiego:
      http://allegro.pl/rura-dolot-skoda-fabia-i-1-4-mpi-i1620741629.html<!-- m -->
      Ma to za zadanie zasysanie do filtra powietrza również ciepłego powietrza znad kolektora.

      Mam następujące pytania:

      1. Czy zasysanie gorącego powietrza znad kolektora jest jakoś kontrolowane?Czy po prostu przez cały czas zasysane jest także gorące powietrze.

      2. Czy przy instalacji LPG warto zaślepić tą rurę. Z tego co wyczytałem to silnik na lpg pracuje lepiej na chłodniejszy powietrzu.

      3. Jakie mogą być ewentualne konsekwencje takiej modyfikacji.

      P.S. Dolot przy filtrze mam odwrócony oczywiście.

      posted in Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1] Kierunkowskazy - temat zbiorczy

      Witam, mam moduł 6Q2 937 049. Według moich podejrzeń to nici zarówno z ulepszenia kierunkowskazów i wycieraczek, ale prosiłbym o opinię kogoś bardziej znającego się 🙂 No i ewentualnie jak można vagiem tak krok po kroku to poustawiać. Na niemieckojęzycznej stronie byłem, ale póki co to czarna magia 🙂 <!-- s:) --> Pozdrawiam.

      posted in Warsztat elektryczny
    • H
      [F1] Przewód podciśnienia-gdzie?

      Witam, gdzie w Fabii 1.4MPI AZE znajduje się przewód podciśnienia? Walczę z szarpaniem na PB (wymiana sondy, czyszczenie i adaptacja przepustnicy, sprawdzanie dolotu) i przeczytałem gdzieś, że po wystrzale gazu (a taki miałem) mógł mi spaść lub pęknąć przewód podciśnienia.

      Gdzie on jest? To ten przy kolektorze, co jest jakby za przepustnicą? (czerwona strzałka)
      [img]http://img804.imageshack.us/img804/180/wezyk.jpg[/img]
      Czy jeszcze gdzie indziej go szukać? Pomocy.

      posted in Warsztat mechaniczny
    • H
      [F1] Sonda Lambda

      Znalazlem (zaraz za wtyczką). Odcialem emulator i probowalem bez emulatora - dalej to samo.

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 11-06-2011, 11:19[/i] ][/size]
      Problem został rozwiązany. Okazało się, że nowa sonda pracuje jednak poprawnie. Moim błędem było to, że odczyt z sondy brałem chwilę po zapaleniu silnika (ciepłego). Nawet jeśli silnik jest ciepły, to potrzebuje ok 10s aby sonda zaczęła ładnie oscylować. Tak więc dla potomnych - jak sprawdzacie sondę lambda, to dajcie jej chwilę na "oswojenie się". Co do objawów - duże falowania obrotów, takie wręcz przygaszające silnik, zniknęły. Małe poszarpywania niestety zostały. I przed ewentualną wymianą sondy lambda posprawdzajcie sobie układ dolotowy (można też sprawdzić vagiem podciśnienie na bloku 001, to w milibarach, powinno być ok 400), bo podobno to też ma wpływ na prawidłową jej pracę.

      Pozdrawiam.

      posted in Warsztat elektryczny
    • H
      [F1] Sonda Lambda

      Sonda wymieniona na nową i... wszystko tak samo jak było 😕 Odlaczylem emulator od gazu (byl wpięty zaraz za wtyczką) i bez tego też po staremu. Nie wiem już o co chodzi 😕 <!-- s:/ -->

      A co do przepustnicy to czyscilem, adaptowalem i tez nic.

      posted in Warsztat elektryczny
    • H
      [F1] Sonda Lambda

      Witam, dzisiaj po sprawdzeniu wyskoczyły mi następujące błędy:

      [b]16518 [/b]Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
      brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
      [b]16556[/b] System zbyt bogaty (strona 1)
      brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

      Bo przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się za sprawdzenie bloków 030 i 031.

      [b]WYNIKI:[/b]

      [b][size=150]LPG:[/size][/b]
      [b]BLOK 30[/b]
      [img]http://imageshack.us/m/854/9516/64759596.jpg[/img]

      [b]BLOK 31[/b]
      Wartości wachają się od 0.18 V do 1.25V
      [img]http://imageshack.us/m/9/1340/018do125.jpg[/img]

      [b][size=150]BENZYNA:[/size][/b]
      [b]BLOK 30[/b]
      [img]http://imageshack.us/m/854/9516/64759596.jpg[/img]

      [b]BLOK 31[/b]
      Wartości stoją na poziomie około 0.08V (obroty 700). Przy dodaniu gazu napięcie zwiększa się, tak jak na rysunku.
      [img]http://imageshack.us/m/707/7581/008jyv.jpg[/img]
      Testy przeprowadzałem przy temperaturze silnika ponad 80 stopni Celsjusza.

      Co do objawów, to zauważyłem na PB duże wachnięcia obrotów, np. przy cofaniu przy niskich obrotach i wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotów porządnie lata w dół nawet do 600-700obr. Podczas postoju natomiast zarówno na gazie jak i benzynie silnikiem delikatnie szarpie (i przy okazji całym samochodem).

      Silnik 1,4MPI 44kW, 2000r.
      Instalacja II generacji, Lovato, Stag-2,

      Proszę o jakiekolwiek opinie i rady.

      posted in Warsztat elektryczny
    • H
      [F1] Hamulec ręczny/kontrolka - temat zbiorczy

      Witam, mam następujący problem. Od pewnego czasu mam bardzo słaby hamulec ręczny. Podciągam go maksymalnie do góry, a i tak nie trzyma zbyt dobrze. Po dostaniu się do regulacji ręcznego moim oczom ukazał się taki widok (rysunek poglądowy 😄 <!-- s:D --> 😞

      [img]http://img593.imageshack.us/img593/7084/reczny.jpg[/img]

      Jak widać prawa linka jest wydłużona, a co za tym idzie uchwyt jest przekrzywiony i ani prawe ani lewe koło nie trzyma dobrze.

      A w dodatku w miejscu gdzie linka wchodzi do tylnego prawego koła jest ona jakby luźna (można ją delikatnie wpychać i wyciągać.

      Mam następujące pytania:[b]

      1. Miał ktoś podobny problem? Czy wystarczy wymiana linki? Polecacie jakieś konkretne?
      2. Czy wymienię samodzielnie linkę przy pomocy zwykłego podnośnika?[/b]
      posted in Warsztat mechaniczny
    • H
      Głośniki przód

      Witam serdecznie. Chciałbym się zwrócić do Was z następującą prośbą:

      Otóż od niedawna jestem posiadaczem Fabii I z oryginalnym zestawem głośników (dwa przód, dwa malutkie w tylnych drzwiach i dwa tył). Radio które posiadam to Kenwood 3047.

      Chciałbym krótko mówiąc polepszyć brzmienie w niej, wydając maks 150zł. Poprzeglądałem wszystkie tematy tutaj, jednak właściwie nie znalazłem nic konkretnego. Mam w związku z tym kilka pytań:

      1. Czy wydając 150zł faktycznie zauważę różnicę? (chodzi mi np. o to, żeby bas było słychać też przy ciszej grającej muzyce (tak przy fabrycznych niestety nie jest), nie chce niewiadomo czego, nie słucham techna 😄 <!-- s:D -->).

      2. Czy muszę kupować wzmacniacz lub subwoofer?

      3. Co powiecie o tych głośnikach(podaję ze względu na sporą promocję): http://www.audiosklep.pl/boss-audio-blx62-p-1911.html

      Zaznaczam, że nie chcę wydawać więcej niż 150zł, więc jeśli w tej cenie nie kupię nic rozsądnego to nie podawajcie proszę droższych głośników lub rad których realizacja przekracza moje finanse:) I zdaję sobie sprawę, że jestem w tym laikiem więc proszę o wyrozumiałość 🙂

      Pozdrawiam serdecznie i czekam na Wasze WSZELKIE rady 🙂

      posted in Car-Audio