[F1] Łapacz gorącego powietrza - zatykać?
-
Witam, z tego co zdążyłem zauważyć, to w mojej Fabii znajduje się coś takiego:
http://allegro.pl/rura-dolot-skoda-fabia-i-1-4-mpi-i1620741629.html<!-- m -->
Ma to za zadanie zasysanie do filtra powietrza również ciepłego powietrza znad kolektora.Mam następujące pytania:
-
Czy zasysanie gorącego powietrza znad kolektora jest jakoś kontrolowane?Czy po prostu przez cały czas zasysane jest także gorące powietrze.
-
Czy przy instalacji LPG warto zaślepić tą rurę. Z tego co wyczytałem to silnik na lpg pracuje lepiej na chłodniejszy powietrzu.
-
Jakie mogą być ewentualne konsekwencje takiej modyfikacji.
P.S. Dolot przy filtrze mam odwrócony oczywiście.
-
-
Ciepłe powietrze nie dopływa cały czas do filtra, po drodze jest termostat który tym steruje. Dopływ ciepłego jest otwarty do nagrzania się silnika - następnie przepustnica termostatu zamyka dolot ciepłego i już tylko "zimne" z przodu autka wpada do filtra. Jeżeli zlikwidujesz dolot ciepłego, silnik będzie się dłużej nagrzewał.
omron
-
Dzięki wielkie za wytłumaczenie A gdzie znajduje się ten termostat od powietrza? Pod filtrem w puszcze są tylko dwa plastikowe pręty, nie widać go <!-- s:) --> Wiem, że kiedyś na forum były jego poszukiwania w Fabii 1.4 8V, ale nie wiem czy skończyły się sukcesem.
-
[quote="omron"]Ciepłe powietrze nie dopływa cały czas do filtra, po drodze jest termostat który tym steruje. Dopływ ciepłego jest otwarty do nagrzania się silnika - następnie przepustnica termostatu zamyka dolot ciepłego i już tylko "zimne" z przodu autka wpada do filtra. Jeżeli zlikwidujesz dolot ciepłego, silnik będzie się dłużej nagrzewał.
omron[/quote]
Dodam do tego jeszcze że wprowadzono to również dlatego że w pewnych warunkach dochodziło do powstawania warstwy lodu w układzie dolotowym silnika a tym samym nieprzewidzianych zachowań.
Pzd. M.
-
Termostat ten znajduje się w "rurze" doprowadzającej zimne i ciepłe powietrze do filtra- nie w filtrze ! / w miejscu zakreślonym na czerwono /
omron
-
O to mi właśnie chodziło, dzięki <!-- s:) --> A czy ktoś bawił się w modyfikację tego tak jak w Fabii 1.4 16V? Na forum był opis modyfikacji.
-
Ja to kiedyś rozebrałem, bo był w środku jakiś paproch, lecz nie za bardzo widzę co tu modyfikować przy tym termostacie / w 1,4 mpi / albo go wyrzucić, albo zostawić. Poza tym trzeba bardzo uważać na zatrzaski - jak połamiesz to tej rury nie złożysz w całość.
omron