Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Nierówna praca silnika ON - temat zbiorczy

Topic created · 15 Posts · 7441 Views
  • zdaza sie wam ze silinik czasami traci obroty (spada gdzies do 200 obr kilka razy!) na biegu jalowym albo na wcisnietym sprzegle a potem gasnie? chyba ze sie go przegazuje to wtedy wraca do normalnej pracy. Mi sie tak czasami przytrafilo. Nie wiem czy to wina benzyny czy ja zle jakos prowadze nie wiem. Mieliscie taka sytuacje?

  • Mam ten sam problem w swojej fabce. Jak silnik się rozgrzeje to objawy są mniej odczuwalne. W innym poście ktoś mi odpisał, że ten typ tak ma...

  • Jutro jadę do serwisu, Powodem szarpania może być Nastawnik Dawki Paliwa, który jest przy pomnie wtrysku.
    Zobaczymy czy to to.
    Dam znać

  • Witam,
    Na początek odłącz i zaślep wężyk podciśnienia od zaworu EGR. Przejedź się. W SDI objawy o których piszesz, daje padajacy EGR lub zaworek nim sterujący.
    Pozdrawiam
    tomz43

  • EGRa zaślepiłem... Objawy są choć wydaje mi się, że mniejsze. Czy błąd EGRa lub tego zaworu nie powinien wyskoczyć w VAGu?

  • U mnie Vag pokazywał jakies błędy związane z działaniem EGR, lecz nie biegam w tym temacie (bylem w warsztacie) i nie potrafię za bardzo powiedzieć jakie miały kody. Próby czyszczenia zaworu nic nie dały (wyszorowałem go prawie na błysk). Po odłączeniu i zaślepieniu wężyka podciśnienia wszytko wróciło do normy, a powiedziałbym że nawet jest lepiej niż było, więc nie drążyłem tematu dalej.

  • [b]tomz43[/b], dzięki za podpowiedzi 🙂 ps. Moja fabka też jakby więcej życia miała po zaślepieniu EGRa.. Jeśli można w tym silniku mówić o życiu 😛 <!-- s:P -->

  • Witam wszystkich przepraszam za mój zły polskiego, ponieważ korzystam z Google translate

    Mam ten sam problem z moim fabia SDI, bez błędów diagnostycznych, czas ok, czujnik temp paliwa ok, czujnik temp ok, obsługa ok, EGR zaślepiony, nie czarny dym, zimny start ok, przebieg 70 tkm,

  • [quote="zielona"]Obroty też skakały jak szalone w okolicach 10 tys.[/quote]

    Hmm, a nie w okolicy 1 tys. :niepewny: 😉 <!-- s;) --> .

    Co do skakania obrotów to przyszła pora na czyszczenie i kalibrację przepustnicy.

  • No już z 3 lata jak sprzedałem moje MPI, więc wtedy kosztowało 20 - 50 zł zależy gdzie.

  • Tak jak w temacie mój problem dotyczy mojej fabii 1,9 sdi z 2002r. Gdy odpalę silnik i pochodzi sobie na wolnych obrotach przez 3-4min jest wszystko ok, ale gdy po odpaleniu chce ruszyć obroty zaczynają wariować, silnik się trzęsie i prawie gaśnie, trzeba kilka razy dodać mocniej gazu i jest ok. Pojawiło się to nagle i do tego po odpaleniu z rury wydobywa się czarna chmura.

    Byłem już u kilku mechaników i każdy ma inna wersje. [b]Dlatego pytam się was forumowicze: co to może być, bo nie chce by mnie ktoś naciągnął na siano.[/b] Z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich którzy maja jakieś pomysły, lub zetknęli się z podobnym problemem.

  • A jak długo masz ten problem?? moja tez tak wariowała przez 5 dni i samo przeszło 😕 <!-- s:/ --> tylko że u mnie nie było czarnej chmury..( albo nie zauważyłem).

  • Mam tak od kilku tygodni. Zauważyłem ostatnio jak przez dwa dni było tak w okolicach +7 to odpalał normalnie. Wiec zależne jest to chyba w pewnym sensie od temperatury.

  • Czarny dym sugeruje problemy z wtryskiwaczami, może to któryś wtryskiwacz nawala.
    A może problem z nastawnikiem pompy ?
    Trzeba by zrobić jakaś diagnostykę.

    Pozdrawiam Michał

  • Witam,

    jako, że nie znam się kompletnie na autach i jest to moje pierwsze auto zwracam się do Was o poradę. Od paru dni jestem posiadaczem Skody Fabii 1.9SDI. Kiedy kupowałem auto, wcześniejszy właściciel powiedział, że wymieniał niedawno pompę wtryskową. Gdy odpalam samochód, silnik pracuje tak jak powinien. Natomiast kiedy silnik się już nagrzeje, obroty co chwilę albo się zawyżają do około 1100obr/min i opadają albo 'skaczą' sobie lekko do około 1100obr/min. Znajomy, który jechał ze mną oglądać to auto (zna się znacznie lepiej jak ja), stwierdził, że problemem jest zapewne, źle nastawiona pompa wtryskowa.

    Auto dzisiaj zawiozłem do mechanika (znajomy mechanik), żeby zrobił mi parę rzeczy (nowy rozrząd, wymiana stabilizatorów i naprawa układu hamulcowego) razem z nastawieniem tej pompy i jak się później okazało, stwierdził on, że problemem może nie być to, że pompa jest źle nastawiona tylko jest zabrudzona(?)/niesprawna. Polecił mi mieszankę płynu z paliwem do czyszczenia wtrysków bądź ewentualnie wymianę pompy, gdyby to nie pomogło. Dodam, że auto nie traci mocy podczas jazdy; radio, klimatyzacja i światła także były wyłączone.

    Mechanik zacznie rozbierać samochód jutro dopiero, dlatego przypuszczam, że on sam do końca może nie być pewny co to jest. Mam nadzieję, że jutro dowiem się czegoś więcej.

    W między czasie, czy nie spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem? Jak sobie z tym poradzić? Czy w najgorszym wypadku wymiana pompy wtryskowej jest nieunikniona? I czy są inne powody dla których silnik mógłby tak nierówno chodzić?

    PS: nie wiem czy to normalne czy nie bo nie miałem okazji sprawdzić na innym takim samym silniku ale jak odkręcę korek wlewu oleju przy włączonym silniku to słychać klekotanie. Kiedy przytykam/zakręcam korek z powrotem to klekotanie ustępuje i silnik pracuje normalnie. Czy jest to normalne? Czy kolejny problem nad którym muszę pomyśleć? 🙂 <!-- s:) -->

    Dziękuję z góry

Log in to reply