Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Auto skrzypi przy ruszaniu i mocniejszym przyspieszeniu

Temat utworzony · 8 Posty · 4400 Wyświetlenia
  • 🙂 <!-- s:) --> Witam ponownie:)

    To moj kolejny problem z Fabią..dobrze ze znalazłem To Forum i nareszcie sie moge wygadać na temat problemów ze Skodzina :zawstydzony:
    Ciesze sie niezmiernie ze FCP istnieje:) no ale do rzeczy''

    Auto skrzypi podczas ruszania i np podczas zmiany biegów kiedy przód auta sie lekko unosi...juz skakałem po przodzie i nic tez i po tyle i tez bez jakis jeków...zawsze pojawia sie skrzypienie podczas startu i jak juz auto staje (choc nie zawsze). Głownie kiedy przód idzie w górę .. skrzypienie dochodzi raczej z przodu auta..ale moge sie mylić''
    Co to moze być? gumy? ale jakie i gdzie heee :zawstydzony:

    Dzieki z góry za komentarze
    Pozdrawiam Adrian.

  • Bardzo prawdopodobne, że to gumy na obejmach stabiliztora. Wymienisz sam.
    Poczytaj:
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1526&highlight=stabilizator<!-- m -->

  • [quote="koleś"]Bardzo prawdopodobne, że to gumy na obejmach stabiliztora.
    [/quote]

    Potwierdzam. Bardzo prawdopodobne że to właśnie to. Objawy pasują. W ramach sprawdzenia możesz czymś je przesmarować. Ja smarowałem białym smarem i na jakiś czas pomogło, ale najlepsza jest wymiana.

  • ...dobrze wiedzieć od czego mam zacząć''
    Piszecie za trochę roboty przy tym,niestety nie zajmę się tym od razu bo nie mam warunków jak na teraz ;(
    Kupie części i spróbuje się sam do tego zabrał przy okazji.
    Spróbuje je możne przesmarować i zobaczę czy to to
    Grunt to wiedzieć gdzie jest problem bez wydawania kasy tylko za ocenę 🆗 <!-- s🆗 -->

    Dziękuje Wam bardzo za podpowiedz i pozdrawiam:)

    Dam znać jak mi poszło

  • U mnie powodem skrzypienia były sinerbloki na wachaczach - jak będziesz wymieniał załóż od octyI są mocniejsze, druga sprawa jak będziesz miał wachacz na wierzchu proponuję wymienić również tuleje tu z kolei załóż od fabii II lub seata ibizy cupry.

  • Witam,

    Po wymianie gum stabilizatora (ze względu na jego luźne latanie) samochód niemiłosiernie skrzypi! Mimo że gumy wciskałem na towot (bo inaczej się niestety nie dało, zbyt ciężki dostęp by przyłożyć większą siłę. Gumy FEBI, więc nie spodziewałem się takiego skrzypienia. Mój dziadek z artretyzmem wydaje podobne dźwięki przy wstawaniu.

    Zna ktoś jakieś dobre gumy, które nie będą powodowały skrzypienia stabilizatora? To są tanie rzeczy a skrzypienie jest uciążliwe (mimo że wymieniłem dosłownie całe zawieszenie - amortyzatory, sprężyny, wszystkie gumy, wymieniłem piasty) to mam poczucie niesprawności auta.

    Ktoś mówił coś o poliuretanach, ale wg. mojej logiki one powinny skrzypieć jeszcze bardziej - w końcu są twarde jak głaz.

  • Kup oryginały w aso. Duzo osob kupuje tez rozmiar mniejszy niz jest stabilizator. Kolejna sprawa to mysle ze pomysl z towotem nie jest najepzy. Wg mnie orginaly maja na sobie w miarę dobra warstwe talku. Duzo osob tez przy zakladaniu dodatkowo uzywa jeszcze talku jak np maja w zakladach wulkanizacyjnych. Wg mnie przy skladaniu od nowa powinno byc wszystko wyczyszczone bo chyba troche tym towotem narozrabiales.

  • [quote="Adrian"]Kup oryginały w aso. Duzo osob kupuje tez rozmiar mniejszy niz jest stabilizator. Kolejna sprawa to mysle ze pomysl z towotem nie jest najepzy. Wg mnie orginaly maja na sobie w miarę dobra warstwe talku. Duzo osob tez przy zakladaniu dodatkowo uzywa jeszcze talku jak np maja w zakladach wulkanizacyjnych. Wg mnie przy skladaniu od nowa powinno byc wszystko wyczyszczone bo chyba troche tym towotem narozrabiales.[/quote]

    Wydaje mi się że narozrabiać nie było co, bo ten drążek jest w takim miejscu że woda wymyła towot po pierwszym deszczu. Poza tym - smar nie skrzypi 😉 <!-- s;) --> Gdzieś czytałem opisy ludzi że "jeden wciska na towot drugi nie i w obu przypadkach jest dobrze". Dodatkowo stabilizator obczyściłem z rdzy i strzeliłem chlorokauczukiem, coby nie rdzewiał zbytnio (choć nie powinno to wpłynąć na skrzypienie).

    Ma może ktoś zdjęcie oryginalnych gumek? Zastanawia mnie w czym jest różnica (widziałem gdzieś gumki z paskiem parcianym, ponoć mającym zapobiegać właśnie skrzypieniu).

    BTW, łączniki stabilizatora mogą tak skrzypieć? Bo wymiana 5min, koszta też małe.