Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Temperatura Oleju

Temat utworzony · 7 Posty · 1902 Wyświetlenia
  • Witam

    2 dni temu wymieniłem olej na Castrol Magnatec 10w40, weszło 3,5 litra,wszystko ok nie cieknie itd. ale wskazówka temperatury oleju już po dosyć krótkim odcinku jest na połowie 1/2 wskaźnika i tak się utrzymuje ( na starym oleju było lekko ponad 1/4 wskaźnika) i pytanie..czy to normalne??nowy olej i tak się grzeje..? dodam ze nie przekracza 1/2.

    Pozdrawiam Adrian.

  • Miałem kiedyś fabie z tym silnikiem i chyba nie jestem pewny, bo minęło parę lat, ale wchodziło co najmniej 4 litry jak nawet nie ponad. Jeśli iść dalej tym rozumowaniem to silnik dlatego dostaje szybko temp ponieważ masz za mało oleju w układzie smarowania.

    P.S. Osoby mające ten silnik proszę mnie poprawić jeśli się mylę z tą ilością oleju.

    [b]Adriann[/b] temat przenoszę do działu elektrycznego.

  • ...wiem ze poziom oleju w Fabiach sie sprawdza na ciepły silnik, wiec jest tak::
    1.na zimny silnik po nocy jest dosyc ponad połowa na miarce
    2. na ciepły jest dokładnie po srodku miary..
    ..wiec dolac jeszcze te pół Litra??

    Kiedys czytałem ze sie miesci 3.5l no ale tez było pare sprzecznych wypowiedzi...moze ktos tez miał taki silnik i cos dopisze:)

    Pozdrawiam Adrian

  • Raczej na zimnym sie sprawdza,ale jak na ciepłym chcesz sprawdzić to po jezdzie musisz odczekać parę minut.Jak jest po środku to jest ok.Mirek S nie mylisz się jak 4l wlejesz to masz max

  • jaka temperatura oleju???????????

  • ..zle sie wyraziłem :zdziwko: jak sie reszta domysliła chodzi mi o temperature silnika..(jak i silnik tak i olej) :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: -->

  • Żeby być precyzyjnym, chodzi zapewne o temp. płynu w układzie chłodzenia;). Tak jak kolega wcześniej pisał, zależy ona od kilku warunków i jeżeli masz stan oleju o jakim piszesz, a temp. na wskaźniku nie przekracza połowy, czyli około 90 stopni C, to możesz jeździć spokojnie i kontrolować oczywiście czy oleju nie ubywa. Ja osobiście dolałbym troszkę powyżej połowy, dla pewności ( spr. na zimnym silniku i równym terenie).