[F1] Kalibracja świecenia światła stop
-
Witam.
W mojej fabce F1 bardzo późno zapalają się światła STOP (dopiero kiedy pod pedałem czuć znaczny opór - okresliłbym to gdzieś na 60% zakresu hamulca)
Jest to dość niebezpieczne gdyż fabki mają dość skuteczne hamulce i działają już przy nieznacznym nacisku na pedał.
Byłem przekonany, że jest to problem czujnika (włącznika) świateł stop pod pedałem hamulca. Kupiłem nówke w ASO, wymieniłem zgodnie z manualami i .... wszystko działa dokładnie tak samo.... czyli niezbyt poprawnie.
[b]Co zrobić, czym wyregulować, aby światła stop zapalały się wcześniej - czyli już od lekkiego nacisku na pedał hamulca. ???[/b]
-
może z samym mocowaniem czujnika jest coś nie tak ? że jest za nisko / wysoko? i właśnie ma "spóźniona reakcję na zadziałanie...
-
[quote="memphiz"]W mojej fabce F1 bardzo późno zapalają się światła STOP (dopiero kiedy pod pedałem czuć znaczny opór - okresliłbym to gdzieś na 60% zakresu hamulca)[/b][/quote]
Mam propozycję, weź metrówkę i zmierz ile cm naciskasz pedał od pozycji "0" by zapaliły się światła stop, u mnie jest to 2cm.
-
Z czystej ciekawości zmierzę, ale już w ciemno mogę stwierdzić że jest to wiecej niż 2cm.
Rozumiem że pomiar robiłeś na najbardziej "oddalonym" miejscu na pedale - czyli tam gdzie opiera się stopa? -
Pomiar zrobiłem tak: wysunąłem ok.30cm taśmy oparłem jej koniec o podłogę by zniwelować do min. błąd i zmierzyłem do dolnej krawędzi pedału wyszło 14,5cm, potem naciskałem pedał, aż do zapalenia stop wtedy odczytałem wynik 12,5cm. Czyli skok wyszedł 2cm.