[F1] buczenie w kole i bonus - uszczelka
-
witam
mam 2 problemy:
- podczas jazdy wyraznie slychac "buczenie" w kole. dzwiek przypominajacy hmm "udrzenia" wiatru. czestotliwosc zwieksza sie wraz ze wzrostem prędkości.
diagnoza mechanika - cylinderki. przeczyscil, wymienil koncowki drazkow, wymienil laczniki stabilizatora. wali w kole jak walilo. teraz ma pomysl - lozysko. nie wiem ile bedzie mial pomyslow ale moze macie jakies porady co to moze byc ? zanim mi chlop polowe samochodu wymieni.............. - pewnego piekengo dnia zwiekszyl mi sie poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym. wiec jak sadze walnela uszczelka. po otwarciu zbiorniczka widac osad - cos jak fusy po kawie. tluste. nie zbiera sie "maselko" pod korkiem, nie zbiera sie na bagnecie. przedladajac forum natrafilem na fotki zbiorniczkow ale byly "zawalone" czarna mazia. u mie sa "fusy".....
uszczela ? czy celowac w cos innego ? ja obstawiam uszczelke.
- podczas jazdy wyraznie slychac "buczenie" w kole. dzwiek przypominajacy hmm "udrzenia" wiatru. czestotliwosc zwieksza sie wraz ze wzrostem prędkości.
-
Sprawdz łożyska , kiedyś tak miałem buczało mi podczas jazdy byłem święcie przekonany że coś w przednim lewym kole pojechałem do mechanika okazało się że to łożysko w tylnym kole lewym ,wymieniłem i buczenie ustalo.Poprostu podlewaruj samochód i pokręć kołami każdym po kolei jeżeli to łożysko będzie słychać lekki buczenie .
-
Co do drugiego pkt. też bym obstawiał uszczelkę.
-
Jak buczenie to właśnie pierwsze sprawdziłbym łożysko.
-
Tak dzisiaj sobie posprawdzałem koła,i w przednim lewym jest lekki luz na boki i góra dól,nic mi przy jezdzie nie buczy,czy to może być łożysko padnięte
-
łozysko na bank poczekaj jeszcze troche to juz przy 30 bedzie je słychac....a fusy to wróżą uszczelke pod czapka,ten typ tak ma:)albo uszczelka pod tuleja(jak zwał tak zwał czapka do góry)zobacz czy ci sie termostat otwiera caly przy okazi,zobacz tez na inne elenenty rzeby nie robic pozniej jeszcze raz,wogole posprawdzaj.......zreszta, bez ogladania to mozna gdybac i mądrkować:)pozdro
-
Przez padnięte łożysko może kierownica drgać,bo raz mi drga a raz nie drga,tak samo przy chamowaniu raz drga raz nie,dodam ze w zawieszeniu wszystko ok
-
luz na lozysku to raczej gora dol,luz na boki to moze byc swozen wachacza ,patyk przekladni albo koncowka drazka,sciagnij kolpak podnies sobie podnosnikiem z przodu jedno kolo zaciagnij reczny odpal auto spraw sobie pomoc 2giej osoby wbij 3bieg kiedy rozpedzisz kolo do powiedzmy 60 nacisnij sprzeglo i zgas silnik tyko tak zeby sie dalej kolo krecilo i wtedy bedzie slychac czy to lozysko,pozniej zrob tak z drogiej strony i bedziesz mial jasnosc ktore lozysko buczy z przodu a z tylu to niestety tylko recznie musisz zakrecic i przystawic ucho..albo jedz do mechanika:)
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 20-09-2010, 23:49[/i] ][/size]
przy chamowaniu to moga miec bicie tarcze hamulcowe,a przy normalnej jezdzie opony moga byc nierowno ztarte albo kola maja bicie,