Stukanie pod silnikiem + problem z odbłyśnikiem

Topic created · 6 Posts · 1284 Views
  • Witam,

    w wyszukiwarce nie znalazłem takiego problemu więc zaczynam nowy temat 🙂 <!-- s:) -->.

    Mam 2 problemy z moją fabią 1.9 TDI, przebieg 175 kkm

    1. Podczas hamowania, zanim docisnę sprzęgło spod silnika dochodzą głośne rytmiczne stuki.
      W momencie dociśnięcia sprzęgła robi się cisza.
      Mechanik mówi, że to prawdopodobnie koło dwumasowe i żebym lepiej nie pytał ile kosztuje wymiana 🙂 . Nie do końca jestem przekonany, że to akurat o to chodzi. Miał ktoś podobne objawy?

    2. Spadła mi guma mocująca odbłyśnik na siłowniku regulacji świateł. Da się to jakoś nałożyć bez odkręcania całego reflektora?

    z góry dzięki za pomoc.

    1. Niestety dwu mas...dokładnie jak powiedział mechanik...nie pytaj o cenę. Pytanie jeszcze czy czujesz lekkie wibracje pod czas wolnej jazdy?
  • Z tymi wibracjami to nie zauważyłem jakoś. Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i 2 na 3 lekki stuk jedynie.
    Koło dwumasowe naprawdę takie drogie?

  • Koszt ok. 1000PLN + robocizna.

  • Poczytałem trochę i sprzeczne informacje znalazłem na temat koła - raz że jednomasowe, a raz że dwumasowe. silnik 1.9tdi 74kw oznaczenie atd. wie ktoś jak to w końcu jest? podobno duża róźnica w kosztach naprawy.

  • oddałem autko do innego mechanika - Auto Sport Skoda czy jakoś tak się nazywają - byli pracownicy ASO u Marszałka w Częstochowie.

    okazało się, że z prawej strony nie miałem nakrętki na półośce, a z lewej była luźna.

    10 zł za nakrętkę. 100 za czas i kombinowanie co może tak stukać.

    900 zł do przodu 😄 <!-- s:D -->

    odbłyśnik poprawiłem, po wymontowaniu akumulatora i osłony akumulatora było dość miejsca, aby włożyć palec w miejsce na żarówkę i naciągnąć odbłyśnik na miejsce.

Log in to reply