Dławi silnik powyżej 3 tys. obrotów - SDI
-
Problem z rodziców samochodem polega na tym, że dławi się silnik powyżej 3 tys. obrotów. Najbardziej można to odczuć na 4 i 5 biegu. Wymieniliśmy dzisiaj filtr paliwa i dalej to samo Fabia ciężko pali i dusi się podczas dodawania gazu powyżej 3 tys. obrotów. Przy redukcji z 5 na 4 to wogóle ją przytyka <!-- s:/ --> Co należy jeszcze wymienić, sprawdzić? Fabia jest z rocznika 2000 z silnikiem 1.9 SDI.
-
Podstawowe pytanie - czy sprawdzales bledy VAGiem ??
Ja bym zaczal od tego.. -
Niestety, ale nie posiadam Vag-a <!-- s:/ --> Niestety, ale do tej pory nie zakupiłem jeszcze kabla. Chyba muszę poważnie pomyśleć nad jego zakupem.
-
Ja bym sprawdził wydech. Jeśli dławi silnik na wysokich obrotach to może być zapchany katalizator lub filt cząstek stałych. (napisane na podstawie podobny objawów z Ibizy)
Pzdr Wszystkich
-
Warto postawić auto na VAGowanie. Możliwe sa co najmniej dwie usterki:
-> Kat wtrysków
-> Przestawiona pompa wody (czy silnik kopci na jałowych obrotach)Jednakże warto jeszcze sprawdzić "ręcznie" czy jest podawane dobrze paliwo - czy po odkreceniu filtra paliwa jest w nim dostateczna ilość - mogła ulec uszkodzeniu pompa paliwa. Przy większym obciążeniu musi podać więcej a że już nie może to silnik..."umiera"
-
Dodam, że wcześniej silnik falował na jałowym biegu samemu wkręcając się z 900 obrotów na ok. 1200-1300 obrotów.
-
Prawdopodobnie przyczyną wyżej wymienionego problemu był ten zaworek w filtrze paliwa z wyjściem na wężyki po obu stronach. Sprzedawca ze sklepu doradził ojcu, żeby wymieniło go sobie. Koszt 72zł. Wcześniej ojciec zaglądał również do zbiornika, czy nie ma w nim jakiegoś syfu. Przez przypadek urwał jedną z plastikowych rureczek na którą nachodzi wężyk nadmiaru paliwa. Trochę się nakombinowaliśmy wkładając w to miejsce kawałek metalowej rureczki średnicy troszkę mniejszej jak otwór i przyklejeniu jej kropelką. Po złożeniu wszystkiego i zrobieniu testowych 15km autko zaczeło normalnie jeździć ;] Czas pokaże co będzie się dalej działo.