[F2] Świeci "check engine"

Topic created · 19 Posts · 6847 Views
  • witam, mnie sie od dzis pali helikopter... 😞 <!-- s:( --> podpialem v-checkera i
    [i][u] 17571, P1163 czujnik temperatury paliwa - przerwany obwód prądowy, zwarcie z potencjałem plus akumulatora[/u][/i]
    napisalem wam co do przecinka i myslnika co wykrylo ,jakies sugestie i porada, dziekuje i pozdrawiam.

  • Sprawdź wtyczkę do czujnika temperatury paliwa - często jest to przyczyna wywalania błędu. Pytanie tylko czy to się raz pokazało czy jak skasujesz błędy...jest powtórka? Jeśli nie kabelki to sam czujnik szlak trafił. To jest bodajże czujnik G81.

  • [img]http://images45.fotosik.pl/201/27b2d9065a56cf51med.jpg[/img] [img]http://images39.fotosik.pl/197/8c55aad158255e5bmed.jpg[/img] [img]http://images48.fotosik.pl/201/b5ea0aae79078db3med.jpg[/img]
    witam ponownie ... no nie radze sobie z tym czujnik wymieniony, obczytalem forum, ktos zasugerowal,ze cos przy wlewie paliwa, wiec pytam do czego sluzy ten pstyczek po prawo zaraz przy wejsciu do wlewu i czy to jest jakas elektronika do tego i moze miec wplyw na bledy? dzieki za sugestie i pozdr.
    ps. czy vag com 4.09 na pc moze mi wiecej powiedziec niz ten v-checker5,0 ktorego uzywam?

  • Ten cycek przy wlewie to odpowietrznik. Naciśnij go ( czyli jakby przesuń w głąb wlewu ) a usłyszysz takie psssyt. Dzieki niemu można zatankować samochód prawie po dach , choć to ponoć niezdrowe.

  • skasowalem :hurra: sam nie wiem jak :zalamany: wypialem komputer (ecu15) wpialem na nowo , wpialem wtedy nowy czujnik, wszedlem w usuwanie bledow, skasowalem i "helikopter" zgasl :hyhy: sam nie wiem co trzymalo ten blad... ??? az boje sie teraz zapalac 🙂 <!-- s:) --> pobawilem sie tym odpowietrznikiem pstryk-pstryk i ewidentnie w F1 nie czuc tego pstryku jak w F2 co moge porownac byc moze tu cos nie tak ??? poza tym dolalem plynu spryskiwaczy bo nie mialem z m-c bo susza i bez deszczow ale nie sadze by system az zareagowal "helikopterem", nie wiem co z tych czynnosci najbardziej wplynelo na usuniecie usterki, dzieki za sugestie i pozdr.

    ps. jaki bedzie KABEL VAG USB OBD II do diagnostyki nowej F2 i jaki prog (caly czas 4.09 ?) ? taki sam jak do F1? bo na allegro sprzedajacy pisza kabel obd2 itd do grupy wv lata 1990-2004 ... a co dalej 🙂

  • [img]http://images38.fotosik.pl/201/8ae635787493e682med.jpg[/img] [img]http://images45.fotosik.pl/201/27b2d9065a56cf51med.jpg[/img]
    dalej to samo 😞 do tego zdechl akumulator i nie da sie go juz naladowac 😞 <!-- s:( --> kupilem nowy i boje sie ze blad go wykonczy... do tego wyskakuje cos z J317 to chyba przekaznik... ale swiatla przgasaja przy odpalaniu wiec na pewno nie ma zwarcia ... chyba jednak warsztat?

    W F2 mam taki blad:
    [img]http://images38.fotosik.pl/201/c8b938de06ce4491med.jpg[/img]
    co to moze znaczyc?
    dzieki i pozdr

  • dzis przejrzalem instrukcje i wg niej ten helikopterek to "kontrolka emisji spalin i ukladu wydechowego" gdzie moge vagiem uklad wydechowy?

  • Ja to nazywam czajnikiem. 😉 Na 99% jest to dioda odpowiadajaca za sonde lambda. Dawno temu w oplu mialem do samo. Przyczyna - obluzowany przewod :przestraszony: <!-- s:przestraszony: -->

  • kolego mam ten sam problem, dzis sie zapalila ta koszmarna diodka, tzn helikoprerek. dla mnie to koszmar, wlasnie pozbylem sie opla w ktorym tez mi sie pojawial ten błąd, pierwszy raz jak sie pojawil to auto stanelo i koszt naprawy wyniósł 3tys poszla pompa paliwa w dieslu. teraz mam skode w benzynie i to samo zapalil sie ten czujnik, naszczescie autko jezdzi i moc nie spadla, a pisza w instrukcji ze system ogranicza moc zeby dojechac tylko do stacji diagnostycznej czy mechanika. W oplu pozniej tez mi sie palił ten czujnik przy odpaleniu auta jesli mu nie dalem ostro w gaz to palil sie kilkanascie minut.
    ale teraz do rzeczy, pali mi sie ten helikopter w mojejfabce w benzynce i nie wiem ile bedzi ekosztawala naprawa?

  • u mnie check zapala sie raz na jakis czas...zwlaszcza po deszczu - tak jakby gdzies dostawała sie wilgoc...

    na poczatku walczyłam z tym,ale wymienilam sonde lambde filtry,byla ustawiana na kompie ale i tak blad wyskakiwal...pojawia sie raz na jakis czas i znika po kilku odpaleiach samochodu.

    przyczyna wywalaia tego bledu jest tez nieszczelny uklad wydechowy...dziurka w tlumiku,rurce...

    pozdrawiam

  • u mnie wyskoczyly 4 błedy, skasowalismy zobnaczymy czy wyskocza ponownie, a to rzeczywiscie moze byc od dziurawego tłumika?? moj troche zadzerwiał, a nie chcialbym wydawac kasy na kolejne diagnozy i ew. noepotrzebne naprawy

  • ja tlumik wymienila (srodkowy i koncowy) a i tak sie zapala 🙂 <!-- s:) --> ale moze to byc jedna z przyczyn.cala zime pewnie bedzie swiecic a zgasnie jak przelacze na benzynke lub jak bedzie cieplo...gdzies ten uklad wilgotnieje...

  • ja skasowąłem ten błąd, ale jak odpalałem autko wczoraj to znowu sie zapalił i się pailił cały czas, a autko kilka razy zgasło na poczatku przy ruszaniu, potem juz paliło normalnie, a dzis rano jak odpalałem autko w garażu, po odpaleniu autka, check engine znikł, i odpukac na razie się ni epali, co to może być?

  • witam ponownie, ja sie poddalem i autko stoi 2 dni w ASO ale dopiero dzis go robia bo... mechanik wjechal na plac warsztatowy i zostawil na chwile klucze na siedzeniu i wysiadl po czym auto sie samo zamknelo :zabawa: <!-- s:zabawa: --> szok nigdy czegos takiego nie mialem i nie wiem co za magik i jak to zrobil... musialem dzis przyniesc zapasowe klucze, ... sprawdzili kompem co i jak i to samo ze czujnik temperatury paliwa itd ale czujnik jest dobry i zapytali mnie czy zgadzam sie na sprawdzanie innych komponentow az do wyeliminowania usterki... no po to przyjechalem... zobaczymy... pozdr.

    do tego wczoraj przed oddaniem auta zdechl po 2 tyg nowy akumulator 😞

    autko naprawione jutro odbior, podladuja aku i zrobia jazde testowa co by sprawdzic ze blad nie wraca, cos bylo z kablami jutro opisze dokladniej
    dodatkowo stwierdzili,ze cos wpieprza mi duzo pradu i wykancza aku... moze alarm a moze cos w tym jest bo auto znow sie im samo zamknelo... ponoc to moze byc problem z krancowka ??? tak doczytalem na forum bo przy okazji nie mam sygnalu zapomnianych swiatel a przy rezerwie sygnal jest i lampka pod sufitem swieci ... no nic bede to musial rozpracowac

    auto naprawione wina byl kabel po dodze do tego czujnika temperatury paliwa w 3 miejscach byl przerwany i koszt materialu 15 zl za to robota 500zl 😞 bo dwa dni sie naszukali... nie znam sie ale nie umialem sobie sam z tym poradzic... nie moge tez zlego slowa powiedziec bo usterka naprawiona a odnosnie baterii i jej szybkiego wyczerpywania sie to musze sam pokolei poszukac i odpinac urzadzenia... aso obstawia alarm (sam zalozylem pod can-bus) nie wiem jaki pobor pradu ma nominalnie skoda fabia bo mnie zuzywa 200 mA ale nie wiem jak to sie przeklada na praktyke? dzieki i pozdr.

    [img]http://images35.fotosik.pl/73/ba8683163afea433med.jpg[/img] [img]http://images48.fotosik.pl/218/a44130fca5887257med.jpg[/img]

  • a miał ktos taki problem że bo ostrym chamowaniu zapalał sie helikopter??Ja tak mam i nie wiem ocb...

  • sluchajcie pisalem ze tez mi sie to swiecilo i juz jest ok. na poczatku zawitalem u elektryka który powiedxial ze jest za duzo bledow i musi zresetowac, bo nikt tego wczesniej nie robil i mam przyjechac jak znowu sie zapali, hmm
    zapalilo sie po okolo 3 dniach ale nagle zniknelo na 4 i tak co jakis czas czesciej jednak na zapalanie się.
    muslalem ze to sonda, potem ze tlumik dziurawy, bo to kontrolka spalin, pozniej ze moze pompa i nagle trzeba bylo naprawic termostat bo bylo za zimno w aucie jak jezdzielem w zime i to bylo to zepsute i dlatego swiecilo teraz juz nie swieci:)

  • sprawdzcie termostaty czyli czujniki tem

  • a jakie błędy pokazał vag?

  • niestety nie pamietam, ale termoststa wymieniłem bo słabo grzało w aucie a jak zasłoniłem wlot przy grilu kartonem to grzało, ale i tak słabo

Log in to reply