Witaj na forum Fabia Club Polska

Grzechotanie w silniku

Topic created · 31 Posts · 6596 Views
  • Witam, Włąsnie jestem w trakcie finalizowania zakupu Fabki 2002, 1.4MPI i mam pytanko. Fabke kupuje po znajomości(zakup wiązany:)) za 6tys z przebiegiem 200tys. i ma ona właściwie jeden mankament ( nie licząc rysy na lewych drzwiach kierowcy i przetartych obić siedzenia od kierowcy) Silnik lekko grzechocza. Zarówno na jałowym biegu jak i w trakcie jazdy. Wydaje mi si ze moze być to rozrząd do roboty. Warto kupowac w tej cenie te auto? Myslałem naet nad zakupem, ew. naprawą. roczą eksploatacją i sprzdażą np za 7-8 tys PLN.
    Co o tym myślicie?
    Acha! jest też lekko wygięta belka przy układzie kierowniczym i raz do roku trzeba dolewać płynu do wspomagania ale zbieżność bez zarzutów.
    Dzieki z góry za porady!
    Pzdr!
    Jarek

  • [quote="sihill"]Witam, Włąsnie jestem w trakcie finalizowania zakupu Fabki 2002, 1.4MPI i mam pytanko. Fabke kupuje po znajomości(zakup wiązany:)) za 6tys z przebiegiem 200tys. i ma ona właściwie jeden mankament ( nie licząc rysy na lewych drzwiach kierowcy i przetartych obić siedzenia od kierowcy) Silnik lekko grzechocza. Zarówno na jałowym biegu jak i w trakcie jazdy. Wydaje mi si ze moze być to rozrząd do roboty. Warto kupowac w tej cenie te auto? Myslałem naet nad zakupem, ew. naprawą. roczą eksploatacją i sprzdażą np za 7-8 tys PLN.
    Co o tym myślicie?
    Acha! jest też lekko wygięta belka przy układzie kierowniczym i raz do roku trzeba dolewać płynu do wspomagania ale zbieżność bez zarzutów.
    Dzieki z góry za porady!
    Pzdr!
    Jarek[/quote]

    Hym... Grzechoczący dźwięk to trudny temat tzn. ciężko po opisie dojść do tego co to może być.
    U mnie dźwięk o którym piszesz to był właśnie rozrząd - łańcuch hałasował, że hoho.
    Ściągnij pasek wielorowkowy i odpal na chwilkę silnik - wyeliminujesz w ten sposób alternator, który czasami też potrafi tak grzechocząco podźwięczyć.

    Pozdrowienia,

  • (u mnie jest pasek nie ma łańcucha) Własnie nie grzechocze "że hoho" Właściewie podczaas jazdy w zwiazku z innymi zakłuceniami (opór etr) prawie tego nie słychac. Ale mimo wszystko jest ten dzwiek...troche sie boje bo obecny właściciel chce nią jescze pojechac na wakacje a dopiero później oddać ją mi. Cena zachęcająca ale mam nadzieje ze nie bedzie trzeba wstawiac nowego silnika:))
    Wymiana rozrządu to kwoty około 400zł "po znajomości" wiec warto wymienić. On twierdziz e nie wie czy był wymieniany rozrząd, ale przy 200tys to raczej nie mozliwe zeby jeszcze hulał bez koniecznoći naprawy.
    dziekiz a odp!
    Pzdr
    Jarek.

  • [quote="sihill"](u mnie jest pasek nie ma łańcucha) Własnie nie grzechocze "że hoho" Właściewie podczaas jazdy w zwiazku z innymi zakłuceniami (opór etr) prawie tego nie słychac. Ale mimo wszystko jest ten dzwiek...troche sie boje bo obecny właściciel chce nią jescze pojechac na wakacje a dopiero później oddać ją mi. Cena zachęcająca ale mam nadzieje ze nie bedzie trzeba wstawiac nowego silnika:))
    Wymiana rozrządu to kwoty około 400zł "po znajomości" wiec warto wymienić. On twierdziz e nie wie czy był wymieniany rozrząd, ale przy 200tys to raczej nie mozliwe zeby jeszcze hulał bez koniecznoći naprawy.
    dziekiz a odp!
    Pzdr
    Jarek.[/quote]

    U mnie w 1.4MPI 60KM 2002 r. jest łańcuch...
    Jeśli chodzi o grzechotanie to najbardziej to było słychać na biegu jałowym jak się gazu dodało.

    Pozdro,

  • [quote="sihill"](u mnie jest pasek nie ma łańcucha) Własnie nie grzechocze "że hoho" Właściewie podczaas jazdy w zwiazku z innymi zakłuceniami (opór etr) prawie tego nie słychac. Ale mimo wszystko jest ten dzwiek...troche sie boje bo obecny właściciel chce nią jescze pojechac na wakacje a dopiero później oddać ją mi. Cena zachęcająca ale mam nadzieje ze nie bedzie trzeba wstawiac nowego silnika:))
    Wymiana rozrządu to kwoty około 400zł "po znajomości" wiec warto wymienić. On twierdziz e nie wie czy był wymieniany rozrząd, ale przy 200tys to raczej nie mozliwe zeby jeszcze hulał bez koniecznoći naprawy.
    dziekiz a odp!
    Pzdr
    Jarek.[/quote]

    Napewno jest łańcuch rozrządu a nie pasek i kwota 400 zł jest napewno przesadzona, oryginalny łańcuch kosztuje 60 zł robocizna ok 150 do 200 zł

  • [quote="pueblo"][quote="sihill"](u mnie jest pasek nie ma łańcucha) Własnie nie grzechocze "że hoho" Właściewie podczaas jazdy w zwiazku z innymi zakłuceniami (opór etr) prawie tego nie słychac. Ale mimo wszystko jest ten dzwiek...troche sie boje bo obecny właściciel chce nią jescze pojechac na wakacje a dopiero później oddać ją mi. Cena zachęcająca ale mam nadzieje ze nie bedzie trzeba wstawiac nowego silnika:))
    Wymiana rozrządu to kwoty około 400zł "po znajomości" wiec warto wymienić. On twierdziz e nie wie czy był wymieniany rozrząd, ale przy 200tys to raczej nie mozliwe zeby jeszcze hulał bez koniecznoći naprawy.
    dziekiz a odp!
    Pzdr
    Jarek.[/quote]

    Napewno jest łańcuch rozrządu a nie pasek i kwota 400 zł jest napewno przesadzona, oryginalny łańcuch kosztuje 60 zł robocizna ok 150 do 200 zł[/quote]

    Ja za oryginalne części płaciłem ok 80 zł + robocizna 200 zł (w dobrym warsztacie) = 280 zł.

    Pozdro,

  • Sam łańcóch a to nie widomo co grzechocze...pisałem o wymianie całego rozrządu. Nowy kosztuje chyba 180zl... sprostujcie jesli się myle. Mimo wszystko warto brać w tej cenie mimo przebiegu 200tys?:)
    ps skad pewność ze chodzi o wymiane łańcucha?
    pzdr

  • łańcUch! 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="sihill"]Sam łańcóch a to nie widomo co grzechocze...pisałem o wymianie całego rozrządu. Nowy kosztuje chyba 180zl... sprostujcie jesli się myle. Mimo wszystko warto brać w tej cenie mimo przebiegu 200tys?:)
    ps skad pewność ze chodzi o wymiane łańcucha?
    pzdr[/quote]

    Pewność ? Pewności tutaj nie ma tylko przypuszczenia.
    Łańcuch się rozciąga i zaczyna ocierać o obudowę i dlatego hałasuje.
    Napisałem powyżej, że za oryginalne części zapłaciłem ok 80 zł, więc wydaje mi się, że te 180 zł, o których mówisz to troszkę dużo.

    PS - http://www.allegro.pl/item690922149_rozrzad_skoda_fabia_1_4_mpi_oryginalny.html<!-- m -->

  • [quote="sihill"]Sam łańcóch a to nie widomo co grzechocze...pisałem o wymianie całego rozrządu. Nowy kosztuje chyba 180zl... sprostujcie jesli się myle. Mimo wszystko warto brać w tej cenie mimo przebiegu 200tys?:)
    ps skad pewność ze chodzi o wymiane łańcucha?
    pzdr[/quote]

    kompletny rozrząd kosztuje 80 zł oryginał (2 koła + łańcuch), warto jeszcze sprawdzić pompe wody 😄 <!-- s:D -->, myśle zę warto brać ten wóz te silniczki są w miare trwałe

  • oj oby nie pompa!:)
    Dzieki za podpowiedz. Nie ma co hipotetyzowac. trzeba jechac do mechanika.
    pzdr! i dzieki!

  • Witam
    a czego tak się boisz pompy? pompa kosztuje 100zł z przesyłką, wiem bo wczoraj właśnie mi przyszła kupiona na alledrogo 🙂 <!-- s:) --> i przy wymianie rozrządu zostanie też wymieniona
    pozdrawiam Arek

  • Tak czy inaczej za te pieniądze auto można wziąść i trochę doinwestować, chwilę napewno pojeździsz, a nawet jak coś padnie to niewielkim nakładem naprawisz.

  • Myslimy zrobić rozrząd i pojezdzic jeszcze około 2 lata a później sprzedać. Myslicie ze uda sie za 2 lata sprzedac w cenie kupna (czyli około 6tys?) mysle ze nie powinno byc problemu(?)
    thx za odp.

  • [quote="sihill"]Myslimy zrobić rozrząd i pojezdzic jeszcze około 2 lata a później sprzedać. Myslicie ze uda sie za 2 lata sprzedac w cenie kupna (czyli około 6tys?) mysle ze nie powinno byc problemu(?)
    thx za odp.[/quote]

    Hym... któż to wie co będzie za 2 lata...
    Nie wiemy w jakim stanie jest auto i w jakim będzie za 2 lata, więc nie ma co przypuszczać.
    Za cenę 6 tyś. brałbym auto i tyle...

  • chyba łańcuch rozrządu. Przynajmniej tak było w moim przypadku.

  • Mam Pasek. To ten silnik 1.4 z ostatniego wypustu skody mam pasek rozrządu nie łańcuch.

  • Jakim cudem masz łańcuch przy silniku 1.4 MPI 60KM? Ten silnik ma łańcuch !!!

  • Pierwsze co słysze żeby,skody 1.4 MPI miały pasek :zdziwko: <!-- s:zdziwko: --> .A może masz 1.4 16v 75 koni

  • sprawdze jeszcze raz 2.08 i dam odp.

Log in to reply