[F1] Dokręcanie piasty

Topic created · 12 Posts · 9436 Views
  • Witam
    Wymieniłem piastę w tylnym kole w fabii. Jak należy ją prawidłowo dokręcić? Czy po dokręceniu trzeba ją lekko poluzować? Proszę o odpowiedź.

  • nie trzeba jej luzowac. momentu nie znam, jak sie wymienia wiele sztuk to sie czuje 😉 <!-- s;) --> dokrec mocno, ale nie skacz po kluczu

  • Ok dzieki;)

  • nakrętka piasty - dokręcić momentem 70Nm i dodatkowo dociągnąć o 1/12 obr. ( 30stopni)
    niezależnie czy są bębny czy tarcze na tylnej osi.
    [b]Nakrętkę po każdym odkręceniu wymienić ![/b]

  • czyli +/- tak jak podalem 🙂 <!-- s:) -->
    do piasty przewaznie dorzucaja nowe nakretki, ale czy na pewno obowiazuje to przy tylnej ? przy przedniej owszem.

  • żeby nie być gołosłownym - instrukcja warsztatowa:
    [url=http://img23.imageshack.us/i/425x.jpg/][img]http://img23.imageshack.us/img23/7337/425x.th.jpg[/img][/url]

    dla tylnej osi z tarczami tak samo.

    dla wyjaśnienia ( łopatologicznie) - 70 Nm to jakby położyć 7kg (70N - w zaokrągleniu) cukru na ramieniu 1m. 🙂 - jesli się ma "wagę" w ręce 🙂 :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • powiem Ci tak bez sciemy, w warsztacie uzywa sie dynamometru tylko do glowicy, korbowodow i innych naprawde wymagajacych tego rzeczy. reszte dokreca sie na czuja 😉 <!-- s;) -->

  • Mam pytanie, czy można uszkodzić piastę z tyłu przy zbyt mocnym dokręceniu? Nie mam klucza dynamometrycznego. Powiedzmy dokręcę to na czuja, czy jeżeli siła będzie większa niż zalecana to uszkodzę piastę? lub skrócę jej okres życia w trakcie eksploatacji?

  • Dokrec ciut mocniej jak koło. Nic sie nie stanie

  • Dzięki za odpowiedz, dokręciłem z podobna siłą jak koła plus klej do gwintów, jak na razie 2tyś przejechane i nic złego się nie dzieje 🙂 <!-- s:) -->

  • Jak zdjąć zaślepkę , aby dostać się do nakrętki piasty?

  • W moim przypadku ściągnięcie zaślepki skończyło się jej zniszczeniem, była tak mocno osadzona że trzeba było użyć porządnego płaskiego śrubokręta z zakończeniem rączki do bicia młotkiem i wbiciu się w zaślepkę pomiędzy piastę a krawędź zaślepki. Potem ją wyłamałem.

Log in to reply